Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Logopeden inställd

Av Catarina - 15 november 2012 21:05

Den här dagen har varit jättejobbig, i morse när jag gick upp hade jag sovit ca 3 timmar så jag var så trött så jag somnade med the koppen i handen i soffan! När jag sen väckt barnen så får jag fruktansvärt ont i magen, jag kunde inte röra mig utan var tvungen att sitta helt stilla.

När Gabriel åkt så inser jag att jag aldrig skulle klara av att åka till mora med Clara. Hon skulle varit hos Logopeden vid halv elva idag men vi fick ringa återbud för tredje gången. Jag skäms...

Anders skulle då åka och jobba men vi hade ju tagit ledigt åt Clara och jag skulle aldrig orkat ta hand om henne själv hela dagen så Anders ringer dagis och frågar om det är möjligt att hon kan få komma sin vanliga tid. Tyvärr hade dom avbeställt hennes mat! Hon äter ju specialkost och det var så typiskt!! 

Men ena fröken ringer tillbaka efter en liten stund och hon hade då varit i köket och hittat lite mat till clara i frysen. Hon är så himla gullig som ställde upp och fixade det, hon hade bara kunnat sagt nej, tyvärr! Men väljer att hjälpa oss. 

Jag är sååå tacksam!

Innan hon åkte så satt hon brevid mig i soffan och höll på att spela musik med sin dator, jag hade kunnat bli galen ;) det är vidrigt ljud i den och när man inte mår bra så blir man lätt irriterad, samtidigt ville jag ha henne hos mig innan hon skulle åka :)

 

   

 

När även Clara åkt så känner jag mig helkonstig i hela kroppen. Jag fick tillbaka trycket i bröstet igen som jag inte haft på flera månader. Det var bara att hasa sig ut i köket och hitta nitroglyserin sprayen, det är absolut ingenting som man sprutar i onödan, efteråt får jag en fruktansvärd huvudvärk då blodkärlen vidgar sig.

Smärtan och trycket blev iaf bättre efter det.

Sen halvsov jag i flera timmar och nu har jag bara lite ont kvar. 

 

Vi var ju till Älvdalen igår eftermiddag på utvecklingssamtal för David och efteråt följde vi han hem till lägenheten och hjälpte han att koppla några sladdar. Jag passade på att snoka runt lite och jag blev förvånad, ingen disk i köket och det var snyggt i hela lägenheten, ja så snyggt det kan vara när en 17 årig kille rumsterar om ensam och är ute och jobbar i skogen hela dagarna.

Jag var en väldigt stolt mamma när v åkte därifrån :)

 

Tog såklart kort på köket ;) 

 

 

Nu ska jag försöka vila så jag kan vara med på öppet hus i skolan i morgon, Gabriel skulle bli besviken om jag inte kom men jag skulle bli ännu mer besviken då jag missade föräldramötet förut så jag har inte sett hur dom har det nu eller nya tavlan som Gabriel pratar så mycket om. Jag hoppas men har sagt till Gabriel att jag KANSKE kan komma. tänker inte lova.

 

Sov så gott! Kram

 

 

 


 
 
Ingen bild

Jenny

16 november 2012 00:52

Men fy! Du får krya på dig, hoppas att du får sova i natt och att smärtorna blir bättre.
Kram Jenny

 
Ingen bild

Syster Yster

16 november 2012 06:33

Ja det finns ju bra dagispersonal, och så finns det underbar dagispersonal! Om de kunde vara så överallt ändå:-) Både jag och Indra saknar dagis ibland, och fröknarna där:-P Hoppas du orkar följa i dag. Puss, kram och syskonkärlek! <3

Catarina

16 november 2012 06:40

Tack älskade syster, jag måste försöka hasa mig dit då Anders tydligen skulle börja elva idag. Vill inte att han inte ska ha nån förälder där!
Ringer dig

 
Ingen bild

Sanna

16 november 2012 06:43

Hoppas du mår bättre idag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards