Alla inlägg under juli 2014

Av Catarina - 18 juli 2014 17:11

Sitter i bilen på väg hem. Det är skönt för vi har kommit ifrån alla motorvägar. Herregud hur folk kör! Det gungar både i bil och husvagn när dom kör om. Varför denna stress när det är semester?
Det var sorgligt i morse när vi åt sista frukosten i förtältet :-(
Jag hade kunnat stanna några dagar till :-) älskar att vara där.
Det bästa var: att gå upp tidigt på morgonen och sitta med min the kopp i förtältet ensam och höra hur campingen vaknade.
Att bara kunna gå några meter ner till havet och sitta där när solen gick ner och bara vara.
Att få umgås med min familj, även om några saknades :-(

Vi packade ihop snabbt för att hinna bada en sista gång i havet, det är så konstigt att det är så varmt fast det är öppet hav. Men passar mig bra :-) Jag har aldrig varit badkruka förens dom sista åren...åldern?

Nu har vi mindre än 15 mil hem och jag är trött på att sitta i bilen, men vet inte om jag är sugen att komma hem heller ;-) då ska husvagnen plockas ur, tvättmaskinen sättas på, disk diskas och väskor ska packas ur. I morgon ska bil och husvagn städas, djuren ska hämtas....puh!
Nog hade jag kunnat stanna några dagar till ;-)

Lägger ut lite kort från våran vecka i Rullsand :-)


Trollet Rulle underhöll barnen varje dag mellan 16-17
En dag var det en titt i naturstugan och hinderbana sen leta paddor i diket :-)

En dag tog vi en promenad till Billhamn.

Behöver inte skriva hur jag mådde efter det men det var det värt!

Kram

Av Catarina - 14 juli 2014 00:08

Äntligen är vi här!
Vi kom igår på eftermiddagen och hade supertur att vi fick elplats, jag ringde fredag kväll och då fanns det inte en enda.
Vi fick till och med samma plats som förra året så vi behöver bara knalla några meter genom en dunge så är vi på stranden :-)
I år fick vi med förtältet och vilken skillnad! Så skönt att ha ett rum till och för att aldrig ha satt upp ett måste jag säga att vi var riktigt duktiga ;-) tog bara några timmar ;-)

I morgon hoppas vi på fint väder med massa bad, det har varit mulet och stänkt lite idag men ändå varmt så barnen har badat och hoppat i vågorna.

Dom hade helikopter flygning så barnen tittar när den passerade ovanför oss.

Det var dimmigt i kväll när vi tog en promenad.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 12 juli 2014 00:05

Efter att jag kastat mig på golvet och skrikit,gråtit och bönat och bett....
Nej då ;-)
Men... vi kommer iväg på semester :-)
I morgon rullar vi iväg med husvagnen.
Så underbart skönt det ska bli!
Idag har vi packat, handlat och skjutsat iväg djuren så allt ska vara klart att bara dra iväg.
Hunden är kvar för dom här gossarna jag har har ju annat för sig än att vara djurvakter ;-) Johannes har jour på brandkåren och David jobbar för fullt,
så henne lämnar vi av hos uppfödaren efter vägen. Tur vi har husvagnen att packa i annars hade vi inte fått med oss henne då vi måste låna en mindre bil. Får inte dra den med våra buss.

Jag hoppas att jag håller mig på benen när vi är borta. Har nyss legat två dagar med migrän och det var inte kul i värmen. Får hoppas havsluften kurerar mig :-)

Ta hand om varandra! Kram


Kottarna tog ett kvällsdopp vid stugan i går :-)
25° varmt i vattnet men en massa knott så att vara på land gick inte alls.

Av Catarina - 8 juli 2014 02:42

Kom hem från stugan idag, måste ta reda på Davids saker sen Älvdalen och så ska jag rensa hemma här så mycket som jag orkar. Jag har väntat på att David skulle komma hem och ta reda på sakerna men han fick jobb två dagar efter studenten och jobbar mån-fre + söndagar så han har fullt upp just nu. Trist att vi aldrig hinner ses men jag får väl pallra mig ner till Ludvika :-)

Det har varit riktigt varma dagar här nu och då har det varit skönt att vara vid stugan, det är alltid lite svalare där och så fläktar det alltid lite från sjön. Barnen har inte badat alls! Dom är ena riktiga fryslortar ;-) och ska helst ha uppvärmt. Dom skulle prova idag och gick i vattnet men innan det nådde knäna var dom uppe igen. Beror nog lite på att dom inte har ett gram fett på kroppen. Önskar att Gabriel kunde få gå upp lite i vikt, han kämpar och kämpar men vi ser ingen större skillnad. Han äter mer än mig, dricker näringsrik och så får han extra kalorier i maten + att vi berikar den med rapsolja, grädde mm.
Det är nog jobbigt att vara så mycket mindre än alla andra kompisar. Lillasyster är också liten och lätt men börjar komma i kapp.
Läkarna har verkligen testat allt och alla kliar sig i huvudet. Men, både jag och Anders var små fast inte alls som honom. Värre att vara kille än tjej tror jag för jag tänkte aldrig på det så när jag var i den åldern. I högstadiet vet jag att jag hade velat vara längre men jag blev inte retad eller mådde dåligt över det.

Jag vet inte om vi kommer iväg på någon semester i år :-(
Jag och barnen är så besvikna men A har ingen lust att åka någonstans utan han är nöjd att vara vid stugan så jag försöker kolla upp om det finns möjlighet att jag och barnen kan komma iväg. Det är riktigt svårt utan bil och jag har strukit både legoland och rullsand!
Ingenting blev som jag tänkt den här sommaren, någon häst/hästar hittade jag inte heller att låna.
Thats my luck ;-)



Ta hand om varandra! Kram


Av Catarina - 2 juli 2014 23:01

Idag har det varit skapligt. Anders och barnen åkte till stugan i går kväll och sov där. Det var skönt att få vila och bara vara även om det bara var några timmar. Det värsta är saknaden...efter fem minuter saknar jag barnen!
På em när dom kommit hem igen gjorde jag min thai kyckling gryta och så bjöd jag hit syrran och Indra på mat. Det var jättegott och jättemysigt :-)
Det är roligt att bjuda på mat och fylla bordet :-)
Synd att jag inte orkar så ofta bara.

I morgon måste jag åka till borlänge, är faktiskt inte så sugen att sitta i bilen i 30 mil när jag har ont. Det är tortyr.
Jag måste dit så jag kan skrota min telefon!!! :-(
Det var bara där som dom kunde ta emot.
Nu hoppas jag att jag får med mig en ny :-)
Dom har då sagt det på telia men jag tror det inte riktigt förens att jag har den i handen. Fuktskadan skulle gå på mobilförsäkringen :-)
Så får se i morgon vad som händer.

Svärmor skulle med och handla på IKEA och då passar jag på att köpa golv och skrivbord till Gabriel, har lovat att göra om hans rum så det blir lite mer ungdomligt. Det har inte gjorts om på 7 år och då målade jag bara om hans väggar.
Hittar kanske lite mer smått och gått
;-)

I kväll testade jag att knyta ett nytt armband. Det blev amerika inspirerat, det var svårt att få till men jag tyckte det blev bra när det var klart :-)

Nu ska jag försöka pallra mig i säng så jag kommer upp tidigt i morgon bitti, gillar inte att stressa på morgonen.

Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards