Alla inlägg den 20 november 2012

Av Catarina - 20 november 2012 23:24



Den här veckan har Yohanna en riktig utmaning! Jag ska försöka svara så gott jag kan utan att skämmas ;)

 

- Har du en sminkväska?

- Vad finns däri?
- Vad har du för inställning till att sminka sig?
- Dyra märken vs. budgetalternativ?
- Och fungerar VERKLIGEN de där dyra krämerna med kaviar eller snigelestrakt i, bättre än "vanliga" krämer?

 

Jag har en sminkväska även om den är näsan tom.

 

Jag har en svart mascara, läppstift hudfärgat (som jag aldrig använt) tender care, tvål.

 

Jag har ingen speciell inställning, tycker det är irriterande att jag inte kan sminka mig som jag vill pga min sjukdom Rosacia (kronisk hudinflammation i ansiktet) Jag klarar mascara på sin höjd annars kliar det enormt och jag får ännu mer prickar och blir rödflammig.

 

Det vet jag inte, jag köper så sällan smink och sist var det min bästa vän som köpte mig en mascara :)

 

Har aldrig provat och kommer inte det heller då jga måste ha helt naturliga produkter i ansiktet, ingen parfym , färgämnen eller dyligt.

 

Det är lite tråkigt att inte kunna sminka sig riktigt och mycket eftersom huden är rödflammig och prickig av sjukdomen. Hade varit underbart att få dölja den när man ska någonstans. 

Ibland går jag och färgar mina fransar, det är toppen.

 

 

 

Men nagellack har jag och dottra :) i uppsjö, det får kompensera min troftiga sminkväska :)

 

 

 

Det blir spännande att se vad alla andra har svarat :)

 

Kram

 


 

Av Catarina - 20 november 2012 22:28

I dag har jag lyckats att inte göra någonting alls! Jag är imponerad av mig själv :)

Ja, fast när klockan blev tre och barnen kom hem så slutade det att gälla såklart, det funkar inte då. 

Idag var kusin Indra med hem direkt från fritids, oj vad roligt dom har haft. Först var dom ute i flera timmar och när dom kom in så gick dom raka spåret in på rummet och lekte skola alla tre :) Jag varken hörde eller såg dom förens jag ropade att det var mat, men det var väl också för att dom lekte att det var lunch i skolan så leken fortsatte.

Jag hade gjort mina egna special älgbiffar och allt gick åt! 

Halv sju skulle Indra hem men dom tyckte att hon skulle få sova över men jag sa nej!

Nån gång kanske men det är inte samma som att sova över på helgen, tidigt i säng och tidigt upp för att hinna med bussen.

Det ska vara någonting speciellt som händer på helgen med film mys och att man får ligga och prata och skratta. 

 

Gabriel fick se idag att pappa fortfarande fuskar med schemat! Vi får nog ta ett familje möte med honom   

 

 

 

Barnen är jätteduktiga att göra det dom ska utan tjat, badrummet tycker dom är roligast av någon konstig anledning :)

Jag måste försöka göra om det för det blev inte så jättebra då jag gjorde om det sist men måste klura lite så det blir som jag vill ha det.

 

Jag är så besviken på min man! Han tackade nej till kryssningen med jobbet :( jag som sett fram emot att vi skulle få komma iväg bara vi två. Han skyllde på mig och barnen fast det inte var några problem, hade fixat barnvakt och om jag var för dålig för att kunna följa med vet jag inte förens sista dagen och för det säger man inte nej! Fast jag vet att det var han som inte ville åka egentligen ;) Han är lite skraj för kryssningar och tycker inte om att vara långt hemifrån. Men man kan säga som det är och inte skylla på stackars mig, vad ska hans arbetskompisar tycka om mig nu?

Jag tänkte om jag skulle fråga nån kompis om vi skulle åka men tyvärr finns inga pengar i kassan till det, jobbresan hade varit helt gratis ink mat :( 

Jag vill ha ett jobb som bjuder på resor! Tänk om försäkringskassan kunde ringa en dag och tala om att dom bjuder mig och min familj på en kryssning med all inclusiv    mmm eller hur!

Drömmar....

Jag får nog spara och åka till sommaren.

 

Jag har sluppit huvudvärken idag men lungorna och lederna har gjort mig lite smått tokig, nu i kväll så är det bättre och jag hoppas att jag får sova gott i natt. 

Fortsatte att lyssna på ljudboken när jag lagt mig efter badet och jag somnade nästan direkt ( med hörlurarna i öronen ) det var riktigt behagligt och jag ska snart knalla i säng och fortsätta lyssna på min spännande bok. Just nu lyssnar jag på Nora Roberts: drömmarnas dans

Jag har läst väldigt många böcker med henne och jag älskar dom, Nora Roberts är en av mina favorit författare. Fast jag läser det mesta. Vad läser ni? Vilken författare  är eran favorit?

 

 

Ta hand om varandra! Kram

 

 

Av Catarina - 20 november 2012 22:10

När jag den natten

trodde jag var säker

du gick igenom alla lås

 

för vem vågar leva

med säkerhet

som faktum

 

när jag den natten

trodde jag var säker

tog livet sin nya vändning

 

jag levde mitt liv

trodde jag

men du levde mitt

 

Catarina-99

 

 

 

Vaken natt

solen stiger

jag slumrar

men kan inte sova

 

hjärnan på högvarv

ljuset kommer

in genom mina fönster

 

jag ligger 

men vaken

i kläder och tofflor

 

mitt liv fodrar

vaken nätter

uthålligheten

ett faktum.

 

Catarina-99

 

 

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards