Alla inlägg den 15 november 2012

Av Catarina - 15 november 2012 21:05

Den här dagen har varit jättejobbig, i morse när jag gick upp hade jag sovit ca 3 timmar så jag var så trött så jag somnade med the koppen i handen i soffan! När jag sen väckt barnen så får jag fruktansvärt ont i magen, jag kunde inte röra mig utan var tvungen att sitta helt stilla.

När Gabriel åkt så inser jag att jag aldrig skulle klara av att åka till mora med Clara. Hon skulle varit hos Logopeden vid halv elva idag men vi fick ringa återbud för tredje gången. Jag skäms...

Anders skulle då åka och jobba men vi hade ju tagit ledigt åt Clara och jag skulle aldrig orkat ta hand om henne själv hela dagen så Anders ringer dagis och frågar om det är möjligt att hon kan få komma sin vanliga tid. Tyvärr hade dom avbeställt hennes mat! Hon äter ju specialkost och det var så typiskt!! 

Men ena fröken ringer tillbaka efter en liten stund och hon hade då varit i köket och hittat lite mat till clara i frysen. Hon är så himla gullig som ställde upp och fixade det, hon hade bara kunnat sagt nej, tyvärr! Men väljer att hjälpa oss. 

Jag är sååå tacksam!

Innan hon åkte så satt hon brevid mig i soffan och höll på att spela musik med sin dator, jag hade kunnat bli galen ;) det är vidrigt ljud i den och när man inte mår bra så blir man lätt irriterad, samtidigt ville jag ha henne hos mig innan hon skulle åka :)

 

   

 

När även Clara åkt så känner jag mig helkonstig i hela kroppen. Jag fick tillbaka trycket i bröstet igen som jag inte haft på flera månader. Det var bara att hasa sig ut i köket och hitta nitroglyserin sprayen, det är absolut ingenting som man sprutar i onödan, efteråt får jag en fruktansvärd huvudvärk då blodkärlen vidgar sig.

Smärtan och trycket blev iaf bättre efter det.

Sen halvsov jag i flera timmar och nu har jag bara lite ont kvar. 

 

Vi var ju till Älvdalen igår eftermiddag på utvecklingssamtal för David och efteråt följde vi han hem till lägenheten och hjälpte han att koppla några sladdar. Jag passade på att snoka runt lite och jag blev förvånad, ingen disk i köket och det var snyggt i hela lägenheten, ja så snyggt det kan vara när en 17 årig kille rumsterar om ensam och är ute och jobbar i skogen hela dagarna.

Jag var en väldigt stolt mamma när v åkte därifrån :)

 

Tog såklart kort på köket ;) 

 

 

Nu ska jag försöka vila så jag kan vara med på öppet hus i skolan i morgon, Gabriel skulle bli besviken om jag inte kom men jag skulle bli ännu mer besviken då jag missade föräldramötet förut så jag har inte sett hur dom har det nu eller nya tavlan som Gabriel pratar så mycket om. Jag hoppas men har sagt till Gabriel att jag KANSKE kan komma. tänker inte lova.

 

Sov så gott! Kram

 

 

 


Av Catarina - 15 november 2012 01:19

Sitter och tänker när jag inte kan sova. På allt och ingenting faktiskt. Ingenting viktigt men ändå sådant som stör mig och gör mig stressad.

Jag är orolig hur det blir med soffan, det gick inte bort med skumtvätten så nu vet jag inte vad jag ska göra med dom. Kanske ska ringa tvätten i Malung i morgon och fråga om dom kan göra någonting åt det. Det är avtagbart tyg men hur jag än försökte igår så fick jag inte av det och om det är så svårt så OM jag skulle få av det så får jag absolut inte på det sen när det är tvättat så det vågar jag mig inte på.

 

I dag var jag och Anders till Älvdalen på utvecklings samtal för David, det var kul att träffa nya läraren och se hur han fått till det i lägenheten. Det gick även bra i skolan för honom och knappt någon frånvaro alls. Vårterminen hade han jätteproblem att komma i tid på mornarna men bodde mycket längre bort då än han gör nu.

Innan jul ska han ut på praktik och ska då vara på Levins traktorservice här i fors, jättekul att få ha honom hemma en hel vecka.  


I natt hoppas jag att jag slipper smärtorna i benet, hade fruktansvärt ont i natt så jag skrek rakt ut och stackars Gabriel som låg i våran säng blev väckt och i morse så sa han: kände du att jag kramade på dig i natt mamma när du hade ont? Gullunge.  

Har varit ganska okej med smärtorna idag men fixar inte andningen så bra, det är tungt och jag är väldigt slemmig som jag inte kan hosta upp och så fort jag gör någonting blir jag extremt anfådd och det känns som om jag andas genom ett sugrör.

 

I morse satt vi och tittade på morgon bolibompa och alldeles innan Gabriel skulle gå till bussen så får jag se att hans bild visas upp i tv rutan! Nä, det måste vara nån som är lik men sen kom jag på att vi skickade in en bild på hans tandglugg för några månader sen och nu kom han med! Han drog ur den själv när han satt och tittade på bolibompa så därför ville han skicka in det. Det var iallafall kul och gjorde så att han glömde bussen för en stund :)

 

Nu ska jag ta min dumma kropp och försöka få sova någon timme innan klockan ringer 6.10

I morgon bitti bär det av till Mora igen, Clara ska till Logopeden.

Jag skäms faktiskt lite för nu har jag varit dålig så vi inte har hunnit träna så mycket som jag tycker att vi borde hunnit med.

Men kan inte ändra på det just nu.

 

Sov så gott! Kram

 

 

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards