Alla inlägg den 4 november 2012

Av Catarina - 4 november 2012 21:58


                         CANCER. ETT ORD.TUSEN REAKTIONER

 

       




Varje år gör svenskarna mellan 15-20 miljoner sökningar på nätet relaterade till ordet ”cancer”. Nu finns en faktagranskad sajt som fungerar som stöd för sjuka och deras närstående, där man enkelt skaffar sig faktagranskad information om cancer och kan ta del av andras upplevelser av sjukdomen vad gäller allifrån undersökningar och behandlingar till hantering av rädsla, kris och sorg.  Sveriges landsting och regioner står bakom sidan, 1177.se/cancer.

 

 

Sidan vänder sig främst till alla som är oroliga att man fått cancer, gjort en undersökning eller precis fått ett besked.  Den fungerar även som komplement till den personliga kontakten när behandling påbörjats för att få information och ta del av andras berättelser.

Hjälp oss sprida information om att 1177.se/cancer finns!



                                         

 

Det här hittade jag på en blogg och jag vill gärna hjälpa till att sprida det vidare!

 

Ta hand om varandra! kram

Av Catarina - 4 november 2012 18:52

En riktig pysseldag blev det :) Barnen har gjort bussar av äggkartonger och Clara har äntligen målat klart skålen och spargrisen som hon fick när hon fyllde år. Hon skrev så fint lördagsgodis och sitt namn på den.
Grisen var svårast tyckte hon eftersom hon använde pennor och inte pensel och färg. Ett tips är nog att ha färg och pensel til större ytor och pennor till att skriva med.
Sist men inte minst så dekorerade jag och Clara en tråkig skrivbok. Den blev jättefin ;) jag fick hejda Clara lite grann eftersom hon ville sätta på hur mycket som helst.
Kul hade vi i allafall :)


Jag har fått klart träningsprogrammet nu så i morgon blir första dagen, det blir spännande och jag hoppas att jag kan få tillbaka lite muskler.
Jag kommer att använda gummiband, hantlar på ett kilo och en balansboll.


Ha en härlig söndag kväll! Kram


Tyvärr blev bilderna kassa då jag glömde sätta på blixten och använde mobilen!



Av Catarina - 4 november 2012 10:30

Å så trist väder det är ute idag. Ruggigt! Jag tror det får bli pyssel dag i dag :) Det var ett tag sen vi hade tid för det. Vi har nu hunnit samla på oss en del pyssel så nu är det bara barnens fantasi som fattas ;)

Jag måste berätta att jag har flera 'riktiga' vänner :) som betyder väldigt mycket för mig. Som hjälper mig i vardagen och stöttar mig!
Jag älskar er allihopa ;) Ni som alltid finns vid min sida och hjälper mig att plocka upp bitarna av mig när jag rasar och pusslar ihop mig igen <3
Ni är unika och värdefulla!

Nu snart börjar Parenthood! Mitt absolut favorit program :) Det är bara bedrövligt att dom ska köra nya avsnitt på söndags förmiddagar i stället för en vardags kväll! Tv 3 skyller på för få tittare men det är väl inte så konstigt då dom sänder programmet på en repris tid och visar ingen reklam alls för programmet eller att tredje säsongen körs.

Ha en underbar dag! Kram

Av Catarina - 4 november 2012 00:39

Jag vill bara berätta om min underbara vän! Tyvärr bor hon långt bort så det är svårt för oss att träffas.
Alla borde få ha en sådan här vän! Det är en på miljonen som man bara kan få träffa någon gång i livet.
Att kunna ha någon att kalla sin och som alltid finns här för mig, rak och ärlig.
Vi träffades för snart tio år sedan av en stor slump, det var inte alls meningen men så fort vi fick kontakt så fanns det ett förtroende, en lätthet att vara sig själv och jag kände direkt vilken underbar människa hon är!
Jag kan alltid ringa, dygnet runt! Jag kan komma, dygnet runt! Hon finns alltid vid min sida och stöttar mig alltid då jag behöver.
Hon är stark, ödmjuk, kärleksfull och alltid ärlig!
Även om hon själv har det jobbigt och i vissa stunder svårt så tar hon sig alltid tid för mig. Tyvärr har hon själv svårt att prata om vissa saker men jag önskar att hon snart känner tillräckligt med förtroende för att kunna göra det! Jag vill inget hellre än att kunna ge tillbaka det jag själv har fått! Och jag vill att hon ska få må bra.
Min älskade underbara vän som jag aldrig skulle vilja leva utan!





Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards