Alla inlägg under juli 2013

Av Catarina - 31 juli 2013 22:02

Idag gick vi upp 07.00 :-) Vi gick och la oss åtta på kvällen så vi ska kunna vända tillbaka på dygnet igen efter sommaren. Det är svårt då vi är vana att vara uppe sent och sova länge.
Men det behövs nog lång tid innan kroppen vant sig.
Det ska bli skönt att få tillbaka alla rutiner igen, det är skönt att ha tiderna att passa.

David har idag skrivit in sig på körskolan, min lille, store kille ;-)
Snart har två av mina barn körkort! Det är inte klokt, tycker jag fortfarande är 20 år ( fast ibland 90)

Tanten och hennes dotter kom ut och hälsade på oss idag, det var jättekul även om det blev en snabbvisit.

Ta hand om varandra! Kram

[Bild]

Svalungar

[Bild]

Regnbågen

Av Catarina - 30 juli 2013 20:50

Vilken trökdag det har varit, men samtidigt skönt med lite regn.
Gabriel vaknade på "fel" sida idag och har varit sur och grinig. Ursh vad trist dom här dagarna är då allt är fel och han bara retar Clara så hon också ska börja.
Det är bara att räkna till 100 och se glad ut.

I kväll fick barnen lägga sig åtta, Gabriel har somnat mellan elva, tolv på nätterna och det går inte, jag ska ställa klockan på sju också så vi kommer upp i tid då vi sovit ända till nio, tio. Dessutom börjar fritids nästa vecka, då ska Clara skolas in :-) Tänk att sex veckor går så fort!
Men det blir bara kortdagar fram till skolan börjar.

Jag har inte hört ett dugg från FK om sjukbidraget, tror att min handläggare har semester men det är jobbigt att inte veta hur det kommer att bli framöver.

Jag är sugen på att låna ponny nästa sommar och stallet jag hade förut är lätt att fixa då det nu inte är jättemycket ved inne där ;-) Problemet är att det är så längesen jag höll på med hästar att jag inte vet vilka forum eller sidor jag ska titta på. Någon som har tips? Då det inte blir så länge måste det också vara i närheten. Vill inte åka långt för bara några veckor.

Ta hand om varandra! Kram


[Bild]

Underbara Ztar <3

Av Catarina - 29 juli 2013 23:29

Idag har jag packat upp och sen packat om och jag och barnen har dragit till stugan. Anders är hemma och jobbar.
Gabriel blev superglad över sin gummibåt! Ända sedan vi kom fram så har han åkt fram och tillbaka i den så nu ror han riktigt bra :-) lillasyster fick också följa med på tur men jag fick hålla i ett rep i båten för han var lite rädd att han skulle driva iväg! Kanske han vågar själv i morgon när han känner att han klarar styra båten.

På land lekte dom att dom seglade över haven ;-)

I natt var det jobbigt, det var hemskt kvavt i vårat sovrum och jag vaknade av att jag inte kunde andas. Panik känsla!
Jag fick sitta upp och försöka sova resten av natten.
Peppar, peppar så har jag knappt känt av lederna idag :-) det är helt underbart.
I kväll har jag haft riktigt ont i lungorna men får skylla mig själv! Jag har knappt tagit det lugnt på hela helgen. Det har gått i ett.
Det gör ont när jag andas och det gör att det blir svårt att andas riktigt, kan bara ytandas och tyvärr skadar jag lungorna mer då men jag kan inte göra så mycket åt det. Har gått över ett år hos en sjukgymnast i falun som har lärt mig att andas på ett annat sätt men det hjälper inte när smärtorna är som värst.

Så den här veckan vid stugan släpper jag alla måsten och tänker bara vara :-)

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 28 juli 2013 23:56

Tuija har köpt nypon pulver till mig som jag fick med mig hem så nu ska jag testa om det kan hjälpa min värk och smärta.
Det är effektivt på människor men även djur. Tuija använder det på hästen och såg resultat efter tre dagar och jag har nu ätit i två och hoppas innerligt på ett bra resultat.
Det vore underbart om jag kan få slippa ledvärken eller iaf lindra den.
Jag håller mina tummar!

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 28 juli 2013 17:31

Nu sitter jag och Clara på bussen hem. Det är både sorgligt men även lite skönt. Jag trivs så bra med min härliga vän och vi har alltid skoj.
Jag fick en present av henne innan vi åkte och jag blev jätterörd! Underbara Tuija <3

Vi passade såklart på att shoppa lite innan bussen skulle gå :-) Jag köpte en gummibåt till barnen och fick den superbilligt då dom tog fel pris, men det fick jag inte reda på förens efteråt när Tuija gick in igen för hon ville också ha när den var så billig. Tillslut fick hon oxå en för samma pris som mig :-)
Sen köpte Clara en grimma och ryktborstar i hästsportsbutiken, rosa såklart :-)

Nu har Clara somnat så då ska jag passa på att lyssna på Isfolket på storytel.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 28 juli 2013 01:29

Kortet på mig och Casandra kom inte med så jag lägger upp det här.
Ztar springer i full fart med oss bakom :-)

Härliga Clara <3

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 27 juli 2013 22:23

Nu är kampanjen slut för fläcktestet och det gick jättebra.
Jag tog olika saker och geggade in i lappen och lät det stå i två dagar sen tog jag Vanish oxy action gel och gnuggade in det på fläckarna och sen la jag i en skopa vanish oxy action crystal white pulver i tvättmaskinen och tvättade på 40° vanlig tvätt utan förtvätt precis som man tvättar kläder.

Den blev vit och fin igen och bara texten från pennan är kvar :-)
Helt klart värt att testa!

#vanishoxyaction #vanishtest

Kram

Av Catarina - 27 juli 2013 21:08

Gabriel lortade ner sin vita tröja ordentligt och den låg länge i tvättkorgen innan jag tvättade den men den blev faktisk nästan ren, förutom en prick!
Jag använde vanish gel först på fläckarna och sen hade jag i en skopa i tvättmaskinenmed vanish oxi action crystal white pulver.

Tröjan före tvätt

Efter!

#vanishtest #vanishoxyaction

Jag blev glatt överaskad och glad för nu kan jag ha vita kläder på mina barn :-)

Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards