Alla inlägg den 16 november 2012

Av Catarina - 16 november 2012 22:42


Jag hittade den här för några dagar sedan och kommer ihåg den från barnprogrammen när jag var liten. Mamma brukade också sjunga den för mig. Vi har även kvar John Blund dockan :) Det är lite speciellt och jag har bara bra minnen så när jag hörde den blev jag alldeles varm inombords.

Undrar om han bara kommer till barnen? skulle önska att han kunde komma och strö sömn pulver i mina ögon med!

 

Vi har såklart haft fredags mys hemma med 3 av barnen ;) David var med i kväll och det var så mysigt! Jag har saknat att bara sitta och mysa och titta på film med stora grabbarna, det är inte ofta det händer längre så nu känner jag mer att man måste ta tillvara på dom stunderna med dom små man får då dom växer upp så himla fort-

Vi tittade på savannens hjältar efter Gabriels önskenmål, han har längtat jättelänge efter att se den här filmen så han var riktigt lycklig i kväll.

 

I morgon hoppas jag att jag får sovmorgon, det känns i kroppen att jag bara fått sova 2-4 timmar per natt i en vecka. Jag sjunker liksom ihop mer och mer.

Tyvärr blev det ingen bowling i morgon då banorna var bokade hela eftermiddagen och enda tiden som fanns var för sent för dom små så vi får vänta några veckor till tills vi alla är samlade igen. Jag tyckte det var en jättebra ide då det passar alla i familjen och det är inte ofta vi kan komma ut på någonting tillsammans.

 

Sov så gott! Kram



Av Catarina - 16 november 2012 14:32

Jag tog mig iväg till skolans öppna hus, eller hasade ;) Syrran kom och hämtade mig så åkte vi dit en stund. Gabriel var så stolt över hur fint han hade i bänken och han visade mig sina böcker som han jobbar i. Han var väldigt stolt över att han visste vad planeterna som hängde i taket hette. Det är kul att se sån glädje över att jag kom <3


Det var mycket kul som dom hade gjort som vi fick se, visade även kort från hallowen discot dom hade :)


När dom skulle sluta så delade fröken ut papper till alla barn som varit med på bussen att alla föräldrar som ville träffa dalatrafik så hade det ordnats ett möte. Jättebra!
Vi fick även en skadeanmälan att fylla i även om han inte hade synliga skador så slog han sig.


När vi skulle åka så blev det lite tokigt, jag skickar ner min son på fritids ett par timmar medan många av barnen fick sluta för dagen. Det kändes! Jag fick så ont i magen och kände mig som världens sämsta mamma just då!
F-n vad jag önskar att jag fick vara frisk! Jag vill inte ha så ont så det alltid ska ta all min energi.
Å vad jag önskar att allt kunde vara som vanligt.
Men för att kunna ta mig till skolan krävdes jättemycket av mig, bara det att klä på mig och fixa i ordning mig fick jag ta i omgångar. Jag är tvungen att vila för att orka em och kvällen med mina barn, för att kunna vara den mamma som jag så gärna vill vara! Det kändes hemskt inom mig att göra så men jag måste just nu, jag hoppas att det kommer en dag då jag kan göra allting annorlunda.


Ha en härlig fredag! Kram





Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards