Alla inlägg under juni 2013

Av Catarina - 30 juni 2013 21:39

Testar att lägga ut bilderna på tapeten igen för att se om dom blir rättvända. Har mailat med supporten och dom sa att det skulle vara ordnat nu.
Hoppas.....

Av Catarina - 30 juni 2013 21:36

Taket är färdigmålat och plåtplattorna ditsatta och det blev ganska bra, jag ser dom tydligt men jag tror inte att det kommer att dra ögonen åt sig sen.

Kram

Av Catarina - 30 juni 2013 20:25

Igår haglade det vid stugan så Clara byggde en hagelgubbe ;-)

Av Catarina - 30 juni 2013 17:24

Mamma kom idag och vi har tapetserat en och en halv vägg idag. Min kropp är helt slut så jag är glad att vi inte gjorde mer. Vi fortsätter i morgon. Det är bättre att ta lite åt gången.
Det kommer att bli sååå fint :-)

Fönstret är färdigmålat.

Det är underbart när det börjar ta fart och så att man kan se resultat!

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 30 juni 2013 00:41

Idag har jag varit duktig och målat fönstret, jag är inne på tredje gången men det behövs nog minst två till då det lyser igenom även fast jag grundade.
Anders har målat taket så nu känns det äntligen som om vi är på G.

Det har varit lika med smärtan idag, hela fm gjorde det hemskt ont att bara gå sen blev det lite bättre men i kväll var det lika igen. Vad sjutton händer?

På em tog jag bilen till syrran och hämtade en trappstege och gissa om det var ovant!!! Har nog inte kört på ca 1,5 år.
Det var enormt skönt att komma ut själv utan att behöva be om det!



Grundningen

Tredje strykningen

Syrran tog denna underbara bild på mig, skrapade bort lite spackel och fick ha Gabriels solbrillor för det kom i ögonen ;-)

Precis när jag och Gabriel skulle slå på en film började det åska, Gabriel blev rädd direkt men ville ändå att vi skulle sitta ute så vi tog med täcken och popcorn, tände ljus och myste.
När det började bli blå himmel igen sa han; nu har jag slutat att skaka mamma. Stackars gofisen <3

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 28 juni 2013 22:10

Anders har slipat hela rummet så nu ska vi till med taket, äntligen!
Han har fixat två plåtar för att sätta igen ventilerna men jag är fortfarande skeptisk. Men allt är bättre än att ha gullfiber framme.
Nu börjar jag kunna se ett slut på det här och det ska bli sååå skönt när det är klart för då ska vi börja fixa till lekstugan ;-)
Hihi...

Plåtplattan i taket. Ska försöka måla den så det blir samma färg som taket annars vet jag inte...

Blixt hade kissat på Dundra så hon luktade lite illa så vi gav henne ett bad och tvättade henne med hundschampo. Hon gillade det och simmade runt i badkaret, tyvärr glömde jag ta kort och filma.
Efteråt fick hon sitta hos Gabriel och torka.


Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 27 juni 2013 20:34

I morse tog det mig flera minuter att ta mig mellan sängen och soffan, smärtan är hemsk!
Mådde lite bättre vid lunch så jag följde med och hämtade Claras nya glasögon och sen direkt till frisören.
Så nu är prinsessan helstylad, nyfrissad och fått nya glasögon :-)

Innan frissan ;-) lite längre...

Efteråt åkte vi till Sixten Järnbergs museum för Gabriel ville kika då han såg det på tv härom dagen och så åt vi lunch där samtidigt. Jag beställde pannkaka till båda barnen för det är ett säkert kort, trodde jag. Det slutade med att båda två åt Anders och min laxpudding ;-) trodde jag skulle ramla av stolen när Clara ratade pannkakan och åt fisk ist!

Nu har jag haft riktigt ont igen och jag är nästan säker på att jag åkt på lungsäcksinflammation igen och dessutom funkar inte medicinen som den ska längre.
Trist att börja sommarlovet så här bara.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 27 juni 2013 01:09

I flera dagar har jag mått riktigt dåligt. Jag har så ont, både smärtan i lungorna och det värker i hela kroppen. Det gör ont varje steg jag tar, bara jag rör mig skjuter smärtan genom kroppen. Även att andas är tungt fast det är kallare och regnigt ute. Läpparna och fötter har blivit blå emellanåt.

I tisdags tog Anders med sig Gabriel till stugan och jag och Clara var hemma så jag fick vila, idag mådde jag inge bättre så han tog med sig båda barnen så förhoppningsvis får jag sova lite.
Det här var inte med på planeringen av deras sommarlov och semester. Vi är splittrade och jag kan inte göra någonting.
Det är ledsamt!

Rummet står där och bara väntar på mig, det är stressigt.
I går kom mattan jag beställt till Clara och hon blev jättenöjd :-)
Jag kommer lägga ut bilder på det när det blir färdigt, om det nångång blir det ;-)

Ute vid stugan i går kväll, det var så mycket knott att dom inte kunde vara ute då det var alldeles vindstilla!

Clara sov brevid mig i går natt och det var underbart att få ligga och snusa på henne <3

Ta hand om varandra! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards