Alla inlägg under juli 2012

Av Catarina - 31 juli 2012 16:08

Mår lite bättre idag. Vi har tagit det lugnt hela dagen och planerar att åka till kupolen efter middagen :) måste ta ut medicin till mitt ansikte då jag har fått tillbaka rådnaden och en massa prickar både i pannan och över näsan :( Jag avskyr hur jag ser ut och ont gör det. Det tråkiga är att jag inte kan vara ute i solen om jag tar den medicinen. Jag hoppas förstås att jag kommer att hitta lite annat kul på kupolen oxå ;)


Barnen är ute och letar små grodor och har vattenkrig med vattenpistoler så dom roar sig själva.


Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 30 juli 2012 21:39

Vi har haft en underbar dag! Vi tog sovmorgon till halv tio och på eftermiddagen åkte vi till Säter och åt världens godaste glass vid säters sjukhus :) Efter glassen åkte vi till säterdalen, barnen älskar att vara där och vi började med några rutchkanor och sen gick vi till fäboden och klappade djuren. Det fanns hästar, kalvar, får, kaniner, höns, grisar och många fler. Sen bar det av till bäcken för att svalka av fötternaoch där fanns både småfisk och två snokar som simmade. Dom var ganska blöta alla fyra när dom var klara.
Vi fick åka lite tidigare än vad vi ville då Casandra skulle på fotbolls träning och vi behövde handla lite eftersom barnen bestämt tacos till middag :)


Jag är så stolt över alla fyra barn! Dom har nu varit tillsammans i sju dagar och det är inga stora bråk eller sura miner eller hemlängtan än ;) jättekul eftersom jag och Tuija älskar att umgås med varandra!


Nu sitter barnen i badet och det är snart sängdax så mammorna får lite egentid ;)


Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 30 juli 2012 02:40

Nu känner jag för att gnälla lite! Har nu struntat i min smärta och värk i en vecka när vi hade främmande och det har gått ganska bra. Tycker inte om att ljuga för mina vänner men vill inte heller se alla barn besvikna . Idag när jag vaknade så var det värre men vi hade bestämt oss för att följa med. Har haft ett helvete hela eftermiddagen och nu har jag riktigt ont! Kan inte sova! Är rädd att det blir riktigt illa så jag blir jätte dålig. Vill inte svika mina underbara barn så jag hoppas det här blir bättre i morgon och smärtan ger sig lite !

TA HAND OM VARANDRA! KRAM

Av Catarina - 29 juli 2012 17:55

Vi kom iväg ;) efter många om och men! Det tog hela eftermiddagen att packa. Det är inte så bara när jag inte vet hur länge jag ska vara borta. Och Clara är ju Gluten allergisk så då ska hennes mat vara med och alla näringsdrycker och kaloripulver :) Inte glömma alla mediciner! Så det är inte bara att packa lite kläder och åka. Men nu är vi på väg, två vuxna och fyra barn. Jag hoppas att vi får fint väder så vi kan åka till säterdalen någon dag. Mina barn älskade att vara där :)


Mina stora killar var inte så impade och Davids kommentar när han fick reda på att jag skulle åka var: men mamma, jag kommer att sakna dig! Eller hur ;) mina matlådor kanske ;) Nu får han och Anders rå om varandra lite.


Tror det var ett år sen jag var hem till Tuija senast! Hemskt men det är svårt när jag är dålig och det enda färdmedlet är buss. Anders har lovat att hämta oss i slutet på nästa vecka :)


Ta hand om varandra! Kram



Av Catarina - 29 juli 2012 01:12

Jag har ett dilemma! Tuija frågade om jag och barnen vill följa med dom hem till borlänge. Eller dilemma, det vill jag/vi visst men orkar barnen? Dom har varit hos oss en vecka nu och isf skulle vi stanna hos dom en ca en vecka. Fast samtidigt så kommer dom på nytt ställe med nya saker så det borde inte vara ett problem :)


Clara var så glad när hon kom hem idag från kalaset! Hon var där ca fyra timmar och dom hade lekt så bra!


Till kvällsfika gjorde vi varm choklad med marshmallows (vet faktiskt inte hur det stavas ;)) och mackor. Det var uppskattat, sen blev det lördags godis, popcorn och chips samt festis till filmen Hotell Gyllene knorren ;) Jag älskar den filmen och ska nog köpa julkalendern oxå :) Efter den var slut så var det läggdax för alla fyra barnen.


Johannes är chafför till Rättvik på classic car och jag hoppas dom kommer hem säkert! Orolig mamma
kommer jag alltid att vara hur gamla dom än blir ;)



Jag är med i juli utmaningen på instagram, photoadayjuly och nu är det bara några dagar kvar...kommer faktiskt att sakna det, har varit roligt att ha nya teman varje dag och oxå se hur andra har tolkat det :) är det någon av er som har varit med?


Nu ska jag försöka få lite sömn då det har blivit lite dåligt med det den här veckan ;)


Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 28 juli 2012 14:07

Igår var det fullt upp...vi var och badade i sjön och sen var det present inköp tills Clara skulle på kalas idag :) Vi grillade på kvällen och alla barn var så nöjda när dom fått majskolvar,korv och kött ;)
Idag är det kallare och regn så det blev lite pyssel med krymp plast och Clara gjorde ett kort till kalaset :) Jag hade glömt att hon skulle ha fika med sig men som tur var så hade jag lite kvar lite i frysen. Nu har barnen badat och bubblat så nu hoppas vi att det får vara lite lungt ett tag ;) inte lätt att ha fyra under 8år ;) dom leker, bråkar och härjar men kul har dom! Det är bara mammorna som inte får en syl i vädret.


Ta hand om varandra! Kram


första bilden: Clara på väg till kalas
andra: Clara & Casandra
tredje: Casandra,Clara, Casper & Gabriel

Av Catarina - 27 juli 2012 02:34

En underbar dag till ända :) Vi var med våra främmande till sela (våran fäbod) och hälsade på mamma och pappa och badade i sjön där. Vi hade med oss matsäck så medan barnen badade slogs vi med bromsar ;) och sen hade vi picnick när dom var så frusna att dom inte kunde bada mer ;) Vid halv sex var vi hemma och vi slängde fram rester som fick duga till middag och efter maten ville barnen ha film mys och då tyckte Tuija och jag att vi kunde få vara lite lediga så vi lämnade min man med alla 5 barn (varav 4 små) ;) och stack till syrran! Hon och hennes sambo höll på att skjuta luftgevär och pistol så vi prövade vi med! Jättekul :) jag har varit ganska duktig och tävlings skjutit för en massa år sen och jag måste säga att jag va duktig nu med, geväret är ju enkelt men pistol är svårare... men fick ner 7/8 burkar!!! :)
När vi skjutit klart tog syrrans sambo fram slangbella och en kast yxa och det var vi ju bara tvugna att prova ;)
Vi fick se klockan närmade sig nio så det var bara att bege sig hemmåt för att stoppa små kottarna i säng. Hoppas vi får lika härlig dag i morgon som vi hade idag!


Ta hand om varandra! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards