Alla inlägg under februari 2015

Av Catarina - 16 februari 2015 09:26

I helgen har vi haft familjemys, på lördagen umgicks vi med mamma och pappa, åt och fikade tillsammans.

Vi firade även Vilja som fyllde tolv år med både tårta och present. Förra veckan trodde vi aldrig att hon skulle finnas hos oss då då hon den 5:e blev jättesjuk, juverinflammation och kraftig urinvägsinfektion. Dessutom hittade vet. tumör/tumörer? I magen brevid inflammationen. Hon fick tre olika mediciner men dagen efter var hon ännu sämre och låg på över 40° i feber, kunde inte gå själv. Vi var beredda att avsluta hennes liv, jag tänker inte plåga en gammal hund men... hon klarade sig igenom det värsta. Nu mår hon bättre men är sig inte lik, glädjen är borta och hon dricker inte vatten själv än. Nu har jag plockat bort maten för henne och märk och mätt upp vattnet. Det är konstigt att hon inte vill dricka men äta går bra!

I går var jag och Gabriel ute och gjorde en igloo. Dom fick lära sig hur man gjör på scouterna, inklusive vindskydd och bivack.




Barnen gjorde små snögrottor på alla hjärtans dag och på kvällen tände vi ljus. Jättemysig var det.

I dag är jag och "fammo" och Clara på väg till mora. Clara ska träffa ögonläkaren och jag hoppas verkligen att hon kan se att det blivit bättre nu när hon har kämpat så med ögonlapparna. Förra gången var det oförändrad och tiden som det kan ställas om rinner iväg. Har hon otur blir det inte tillräckligt bra syn och hon kan aldrig få ta körkort :-(
Håller tummarna hårt.

Ha en bra dag! Kram

Viljas födelsedags tårta :-)

Fick blommor av mannen och sonen, tyckte sonens var vackrast då han gjort dom alldeles själv av papper och sugrör.

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards