Alla inlägg under december 2013

Av Catarina - 31 december 2013 21:11

Önskar jag er alla <3
Jag hoppas att 2014 kommer att börja mycket bättre än 2013 slutade :-)
Vi har precis ätit plankstek och för första gången var jag supernöjd med den.
Nu blir det soffan och film tills vi somnar ;-)
Jag är skapligt trött då jag inte somnade förens vid sex i morse. Tur jag var själv hemma så jag inte höll dom andra vakna!

Ha en riktigt trevlig nyårsafton!

Kram

Av Catarina - 30 december 2013 21:47

Ibland känns det som att livet testar mig lite alltför hårt, käftsmäll på käftsmäll. Jag hinner precis kravla mig upp när nästa kommer och jag ligger lamslagen igen. Den här gången tom, utan ord. För vad kan jag säga? Jag har ingen talan eller valmöjlighet den här gången, det är bara att le och se glad ut och hoppas det försvinner. Fast det är inte troligt. Inget jag vill, inte vad jag hade hoppats på, men likf-bannat är det där. Hänger över mig och gör mig stum.


Smärtorna håller mig i sitt grepp än, även om det är mycket bättre är det inte bra. Jag har ingen energi kvar alls, allt går åt till att ha ont och det gör mig så irriterad, jag vill så mycket och göra massor med barnen på jullovet.
Jag är arg, har varit arg i flera dagar. Det räcker nu! Jag måste ta tag i det som jag kan ändra på och det andra är bara att acceptera. Inse att mitt liv aldrig kommer att bli perfekt igen men kanske tillräckligt bra att jag står ut.

Ikväll är jag ensam, och det var precis vad jag behövde, bara få vara och trassla in mig i mina tankar. Kanske jag kan hitta en ände?

Kram

Av Catarina - 29 december 2013 16:54

Idag fyller min son 20 år <3 tänk att han redan är så gammal, jag som är så ung ;-)
Jag har varit nere idag, dels blev det inte många timmars sömn i natt och sen blev resan till Johannes inställd. Jag hade verkligen velat vara hos honom idag men får ta det när han kommer hem igen. Han och hans bror med flickvänner har hyrt stuga och ska mysa och åka skidor i några dagar och inget kan göra mig gladare än att dom umgås. Det var precis det jag såg framför mig när dom bråkade som värst när dom var små, visst lekte dom också men det var problem med kompisar när dom var så nära i ålder. Ena dagen fick den stackars kompisen leka med den ena och nästa med den andra och den som var utanför var sur för inte gick det att vara alla tre! Det hände någon sällsynt gång.
Nu umgås dom, hjälper varandra med bilar och annat. Precis som det ska vara :-)
20 år är stort när man är ung, det är den sista milstolpen som man längtar efter sen slutar man räkna och längta.
Undrar om han tänker gå på bolaget så fort det slår upp portarna? Bara för att han får ;-)
Grattis min älskade son <3

Kram

Av Catarina - 28 december 2013 17:40

Vaknade 5 minuter innan han föddes för 12 år sedan och känner klumpen i halsen. Den långa komplicerade förlossningen spelas upp för mig. Orden dom sa men jag inte hörde. Jag vill bara gråta men kan inte, hjärtat är tomt idag. Jag är totalt tömd på alla känslor och vill bara vara.
Samma varje årsdag, år efter år.
Dom säger att tiden läker alla sår, har dom någonsin mist sitt barn? Sitt älskade barn?
Det går inte att beskriva, inte heller förstå.


Jag hoppas du finns där någonstans, att jag får träffa dig igen. Vårat möte var för kort och jag vill ha mer. Laga mitt trasiga hjärta med biten du bär och kunna känna mig hel igen.
Älska dig.

Vi har varit till graven med en vacker blomma och tänt massor med ljus, det blåste och regnade så jag hoppas ljusen brinner än. Har tänt ett ljus hemma, grabbarna hade köpt änglaljushållare som vi fick när vi kom hem från sjukhuset. Underbara ungar!

Kvällen kommer bli dyster och jobbig men jag måste hålla ihop, Clara är hemma och är redan ledsen då hon skulle sovit hos mommo men hon fick jobb i sista sekunden och det var för tråkigt med morfar ( han är så stapplig och orkar nog inte heller )
Gabriel sover hos moster och nån annan som hon kunde sova hos hittade vi inte. ( jag menar inte att jag skulle fråga vem som helst för att bli av med henne )

Hade varit skönt att få den här natten själva men får nu försöka göra det bästa för henne.
Det är bara så svårt att både älska och vara tom samtidigt.

Mina älskade barn <3


Ta hand om varandra! Kram




Av Catarina - 24 december 2013 11:16

 

Av Catarina - 19 december 2013 19:36

Ibland rår man inte över saker och ting som man kanske hade önskat och det gör att jag kommer att ta en bloggpaus, vet inte hur länge men tills alla tankar som far runt som en virvelvind i huvudet stannat upp.
Jag hade inte önskat att det här skulle hända och absolut inte nu men nu är det så och jag måste försöka hantera det men väljer att göra det privat ett tag.
Hoppas ni förstår <3

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 18 december 2013 22:05

Varit lite nere idag utan nån speciell anledning.
När Anders kom hem åkte vi ner och handlade och jag hittade äntligen skridskor till Clara :-) på lidl av alla ställen. Billigt men bra ska vi låta vara osagt tills hon provat dom.
Nu är iaf all julmat inhandlad och det är så skönt att ha allting klart och slippa tänka på det.
Nu har jag ont igen men ska försöka låta bli att ta nån extra medicin, borde kunna klara två dagar utan vid det här laget och i morgon em ska plåstret bytas. Vill se hur det funkar med bara det så det blir någon ordning snart.

Min insporation är borta idag så det blir ett kort inlägg.

Kram

Av Catarina - 17 december 2013 22:02

Lite sömn i natt, benen krånglar och yrseln är värre men det gör ingenting för smärtorna i lungorna är så mycket bättre. Det känns konstigt, jag kan göra så mycket och jag är så mycket gladare.
Det blir som ett nytt liv :-)

I morgon är det pysseldag på skolan och jag hoppas jag kommer dit. Vore kul att få pyssla lite med kottarna men det är inte så bara och svårt att komma dit. Jag måste veta att jag kan åka hem när/om det inte fungerar längre så frågan är om det är värt det.

Gjorde min lasagne till middag i dag och det är underbart att få laga mat igen, dessutom fick jag i alla spenat ;-) vilket bara jag äter i vanliga fall. Jag gömmer stuvad spenat i ostsåsen och säger att det är kryddor ;-) lite kul. Speciellt Johannes som bara äter gurka
älskar den så jag hoppas han aldrig kommer på vad som egentligen är i. Det är supergott och jag kan rekomendera att testa.
Kul att få skämma bort gubben som fått både jobba och fixa allt på hemmaplan.

12 dagar kvar till värsta dagen på året!

Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards