Alla inlägg under maj 2012

Av Catarina - 31 maj 2012 22:34

Sitter och tittar på Hells kitchen, undrar om jag hade klarat av att vara med där ;) gissar att dom är ganska så stressade men samtidigt vore det kul att prova och se vad man klarar av!

Kan ju säga att vissa av dom har starka personligheter :) Det behövs nog där.


Idag missade vi fotbolls träningen och så hade skolan ordnat en grillkväll, men den hade jag slagit ifrån mig då det var jättekallt med regn och hagel och dessutom var det två klasser med alla föräldrar som skulle samsas om en grill, vi hade kommit hem mitt i natten :) Jag och syster bestämde att vi gör en egen grillkväll när det är fint väder så får barnen och vi umgås. 


Jag är lite orolig för min sådd nu när det har varit frost en natt här och dom har lovat snö i morgon eller lördag. Skulle bli jätteledsen om allt frös, dels allt arbete som jag har lagt ner och sen blir det så sent om jag skulle få börja om. Men det är ju tyvärr inget jag kan rå på, jag vet inget jag kan göra för att skydda det heller.


När Gabriel och Clara kom hem så skulle dom städa kaninburarna själv, det gick bra med den ena sen började det spöregna. När det slutade stod dom i duschen så jag fick ta andra. Ska bli så skönt när båda får en sommarbur så vi slipper städa hela tiden :)


Nu ska jag snart krypa till sängs, jag läser en sån bra bok så det är svårt att lägga ifrån sig den. Nora Roberts "Vänskap till döds" Alla böcker jag har läst av henne är jättebra och verkligen ett bra tips om du inte vet vad du vill läsa.

Det svåra är mina ögon, det gör så att jag inte kan läsa så länge, vissa dagar bara en halv sida :( Jag har alltid slukat böcker på tre, fyra dagar men nu kan det ta flera månader. Jag hoppas att jag ska få nån ordning på dom snart!



Glöm inte att slänga in en kommentar, fråga eller bara skriv några rader i min gästbok :)

Sov så gott! Kram



Av Catarina - 31 maj 2012 09:37

Kallt och regnigt, sån skillnad mot förra veckan! Finns inget lagom utan det är jättevarmt eller jättekallt. I slutet på veckan har dom hotat med snö här och det vore en mardröm. Fast Clara var sugen på att göra en snögubbe ;)

Clara och jag har mysmorgon, hon börjar elva idag. Hon tycker ju inte att det är lika mysigt som jag då hon bara väntar på att få åka på dagis.


I går ringde dom från Älvdalen och vi blev erbjudna en etta, vi har stått i kö sen i januari. Det enda kruxet är att jag måste ta den från 1 juli. Inacorderingen och studiebidraget kommer inte igång förens i september och jag har redan en lägenhet och vårat hus att betala och är dessutom sjukskriven. Johannes skulle betala sin lägenhet själv i sommar men det är jättesvårt att få jobb. Han har fått i slutet på juli början på augusti fyra veckor men den lönen kommer ju en månad senare. 

Har två dagar på mig att besluta hur vi gör!


Ha en bra dag! Kram



Av Catarina - 30 maj 2012 20:27

Jag är så glad, även fast jag är döds trött och har ont så är jag jätte glad. Jag har bokat semestern i år! Eftersom jag är sjuk så blir det en kort semester på 3 dagar men dom senaste åren har vi bara gjort dags utflykter så det känns så underbart! Vi kommer att åka till Furuvik och bo där två nätter i en stuga på campingen, mamma och pappa följer oxå med och det ska bli så kul att umgås. Vi har biljetter till parken två dagar och tredje dagen har vi bestämt att åka till Rullsands havsbad innan vi åker hem. Jag längtar efter havet! Det var tio år sen jag var ut till havet och badade och mina barn har aldrig sett det. Jag är så himla glad och känner att jag har fått ny energi. Barnens miner när jag berättade det var oslagbara! Första riktiga semestern!

Nu ska det bara skaffas hundvakt. Håller mina tummar att vädret kommer vara perfekt när vi är där så vi verkligen får ut så mycket som möjligt! Vem vet när vi kommer iväg nästa gång ;)


Jag hade även tänkt överraska barnen att vi skulle gå på cirkus nästa torsdag, då krockar det precis med Gabriels skolavslutning , otur. Vi får se om vi kan åka till Sälen när den är där ist. Skulle även ta med min syster och hennes dotter oxå :) 


Gjorde världens godaste mat idag, blandsallad, körsbärstomater, persilja, avokado och lite lite feta ost ist för dressing. Kryddade med lite svartpeppear och flingsalt och ringlade lite olivolja över. Brukar även ha lite tonfisk men den var slut idag.  Barnen fick plättar och sylt och lite sallad :)



                                                                                                                                                                                   Sov så gott! Kram  



Av Catarina - 30 maj 2012 08:44

Sååå trött idag, blev inte mycke sömn. När jag vaknade sex i morse så kunde jag inte röra mig. Känner mig som en pensionär! Jag fick verkligen kämpa för att ta mig ur sängen och smärtan är olidlig när kroppen är så låst. När jag äntligen är sittande så får jag inte tag på kläderna, varje rörelse är vedervärdig så jag fick sitta alldeles rak i ryggen och försöka med tårna få tag på min morgonrock på golvet! Testa...det var inte lätt och det blev inte bättre av att jag frös som en gris på island! Dumma eländiga kropp! Nu har kroppen börjat lösa upp sig och jag kan röra mig mer. Ingen läkare kan förklara varför jag får såna här låsningar, kan ju vakna på natten av att jag inte kan röra mig och det gör så fruktansvärt ont varje rörelse jag gör. Helknäppt! Men egentligen varför inte...Jag verkar råka ut för det mesta, stora frågan är väl vad jag ska lära mig utav det!? För jag tror faktiskt att det som händer oss har ett syfte, men här står det inte klart vad! Jag måste ha varit riktigt hemsk i mitt tidigare liv ;)

Jag kommer att inta soffläge idag och försöka komma igen innan mina guldklimpar kommer hem vid fyra. 

Syrran tyckte jag skulle skaffa mig en grip pinne, bra råd! Men det första jag tänker på då är min farmor som hade en sån. Det känns inte som om det borde vara dax för det än.


Ha en bra dag! Kram

Av Catarina - 30 maj 2012 00:40

Sitter här och vill bara skrika...det gör så ont. Jag visste att det skulle bli så här, har inte haft en lugn vecka på evigheter, lite mitt fel men det har varit mycket möten med skolor och extra aktiviteter och jag måste inse och lära mig mina begränsningar. Men vill ju så gärna, och så mycket och kan jag gör jag det utan att egentligen tänka på vad som kommer surt efter. Den här veckan är oxå full, i morgon måste jag träffa mamma och planera semestern, torsdag kväll är det grillning på skolans nya grillplats för Gabriel och fotbollsträning för Clara. Lördag har jag glömt, söndag kalas på badhuset för båda barnen, måndag kväll är det bowling för Gabriel genom skolan, tisdag knytteavslutning och sommarfest på Claras dagis och onsdag ledig, torsdag skolavslutning... Sen kanske, hoppas jag att det är slut på allt! Jag har ingen energi kvar och jag orkar inte göra något tillsammans med mina barn och det borde vara viktigare än allt annat. 


Vem sjutton är det som sticker kniven i min sidan när jag ska andas? Vrider om när jag rör mig. Låt mig vara ifred.

Låt mig leva, utan smärtan och utan ångesten. Varför ska jag behöva ha så ont? Smärtan suger musten ur mig och jag vill bara lägga mig ner och dö. 

Varför ska lederna värka som bara den och driva mig till vansinne? Rör mig inte! Det sliter och drar i varenda led och värken gör att jag inte kan vara still, lungorna gör så att jag inte kan röra mig. Det finns ingen rim och reson i allt det här så varför?

Tänk om det fanns någon som kunde ge mig ett svar!

Men jag , jag får fint acceptera, tacka och ta emot och bara hoppas att det snart släpper lite så jag kan få sova några timmar så jag är människa i morgon oxå-

Livet är hårt, alldeles för hårt just nu, önskar för fullt, önskar för förståelse...


Skönt att få svamla lite, nu känns det bättre och jag kan släppa på min besvikelse litegrann. Jag ska ta och ställa mig i duschen med kokhett vatten och bedöva smärtan lite, kan tyvärr inte bada då jag inte kan andas riktigt och är så anfådd.


Sov så gott! Kram

Av Catarina - 29 maj 2012 19:37

Nu är jag jättetrött på att åka bil, som tur är var det sista gången nu och Clara ska inte tillbaka förens i höst.

Claras problem var nog att hon inte kan känna smaker som vi gör och det är därför hon har svårt att äta och ibland kväljer och kräks. Fick lite olika råd och tips som vi ska jobba med under sommaren. Tex. ska isvatten före maten hjälpa och ta bort smaken i munnen och göra så hon ska kunna äta det mesta. Provar och ser.


Vi stannade i mora och åt och passade på att handla lite kläder till skolavslutningar och sommarfester, tyvärr hade vi inte så mycket tid och jag ingen ork men jag rafsade ihop några plagg åt dom ;)



 


Min syster messade mig och berättade att Gabriel skulle ha mat som räcker hela dagen med sig i morgon, jättekul att få reda på på eftermiddagen och jag är i Falun och Anders jobbar kväll, men underbar som hon är så handlade hon så det räckte till både Gabriel och Indra! Tack!!! jag lovar att ge igen en annan gång :) Det var värt hur mycket som helst. Tycker att det är dålig stil av skolan att säga till via mail dagen innan, jag kollar min mail några dagar i veckan bara och i dag var jag inte ens hemma. Skärpning!!


Väl hemma och alla barn hämtade så satte jag på Tjorven och vi tog kväller.



Sov så gott! Kram


Av Catarina - 28 maj 2012 21:33

Idag har jag lagt ut sex inlägg! Rekord för mig :) Det blev så när det krånglade så mycket med allt, ser nu ut att allt fungerar som det ska igen. Jätteskönt!


Sov så gott! Kram

Av Catarina - 28 maj 2012 20:51

Badglädje  



 

 


 

Loppisen vi hade i lördags! Det tog upp hela våran extra parkering :)                                                                                                                                                                        

 



                                                                                                                                          Våran blåbärsplanta som vi planterade vid lekstugan. Hoppas det blir mycket blåbär!



                                                                                                                                          Nystädade verandor! Nu får vi äntligen mysa ute...synd bara att det blev så kallt. Men barnen skulle äta kvällsmat ute idag och satt med filtar och huttrade :)


   


                                                                                                                                          Slutligen mina underbara morsdags blommor och fina kortet som Clara gjorde till mig!


       






Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards