Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Skolbussen skadade och skrämde barnen!

Av Catarina - 13 november 2012 20:19

Vilken riktig hemsk dag vi har haft idag!

Jag har varit lite bättre idag men haft jobbigt med andningen så jag har mest tagit det lugnt.

När Gabriel och Clara kom hem vid 16.30 så startade karusellen. Gabriel berättar att i morse när han åkte buss så tvärbromsade busschaffören så hårt att flera barn ramlade i mittgången och skrapade upp sig och slog i sina huvuden, en del slog i sätet framför sig. Allt detta bara för att tre killar stod upp i bussen längst bak! Busschaffören väljer då att "ge dom en läxa" genom att tvärnita bussen. Han har även sagt till skolan att han tycker att han handlade riktigt!!! Han kan inte vara klok!? Han utsatte en hel buss full av skolbarn för fara!! Barnen var chockade och grät resten av bussresan, även då dom klev av bussen vid skolan.

 

Gabriel slog i hela sidan av ansiktet där han redan hade sitt blåmärke men klarade sig bra och har inget ont nu men han är chockad och väldigt rädd, han hade svårt att äta middag och att somna så nu ligger han i min säng. det tråkiga är att vi har kämpat i två år för att han ska våga åka buss! När han gick i förskolan så fick han inte upp bältet när han skulle gå av bussen hemma som tur var så stod jag och väntade på honom och jag kunde inte förstå varför han inte kom av bussen. Jag ser bussen börjar backa och ska till att åka så jag får ställa mig framför och vinka till chaffören så att han ska stanna. Då hade han riktig panik! Och bältena är svåra och tröga. Han kunde såklart inte plinga heller eftersom knappen sitter i taket och han satt fast och han är så blyg så han vågade inte ropa heller. Nu har han åkt bussen varje morgon i en månad och så händer det här! Fullkomligt onödigt!!!

 

Skolan har pratat med chaffören och hans chef på dalatrafik och jag hoppas verkligen att det aldrig kommer att hända igen men som han hade uttalat sig så vet man aldrig!

Jag kommer att ringa Dalatrafik i morgon för jag tycker inte att det här är okej!

Får se vad dom säger.

Jag tycker inte att det är okej att barnen står upp i bussen men han hade kunnat stanna bussen och stått stilla tills dom satt sig eller sagt till dom att om dom inte vill sitta ner så kan dom gå av. Man tvärnitar inte!

 

När vi satt och tittade på Bolibompa såfumlar jag och Gabriel då jag skulle ge han sin näringsdryck! Vi tappar den i soffan!! Längst in så två deciliter chokladnäringsdryck rinner ner mellan och bakom kuddarna i min fina tygsoffa! Jag började gråta, det var liksom droppen idag och jag orkade inte mer. Gabriel som redan mådde dåligt blev jätterädd och ledsen han med för han vet hur rädd jag är om soffan, han sprang in på rummet och grät så jag var tvungen att samla mig och gå in till honom och tala om att det var mest mitt fel som släppte innan han fått riktigt tag i den. Så jag fick ringa Johannes så han fick komma hem och hämta pengar och sen åka ner till OK i malung för att köpa klädseltvätt. Har haft det förut på mattor och det var bästa alternativet just nu när Anders var på jobbet. Så nu har jag skrubbat och skurat halva soffan, men tror att jag måste lämna iväg kuddarna på tvätt. 

Jag hoppas verkligen att morgondagen blir bättre, men vad är det man säger....en olycka kommer sällan ensam!

 

Sov så gott! Kram

 
 
Johanna

Johanna

13 november 2012 22:00

Men fy! Sådär gör man inte som busschafför. No no! man gör som du säger, man stannar fint, och kör inte förrän de satt sig igen! Punkt! tycker du gör rätt som ringer imorgon!

hoppas soffan blir som ny igen!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Nilla

Nilla

14 november 2012 01:11

Men jösses! Vad är detta för busschaufför? Så gör man bara inte! Förstår din ilska och frustation med tanke på att din son har haft det jobbigt med att behöva åka buss efter händelsen med bältet:(
Och du, även vi mammor får gråta ibland när allt bara blir för mkt. Så länge man förklarar för barnen varför man är ledsen så är det ok.

Kramar om och skickar även en styrkekram:)

http://playmo.bloggplatsen.se

Catarina

14 november 2012 06:25

Tack så mycket för din fina kommentar!

 
Emme

Emme

14 november 2012 10:02

Jag vet inte vad jag ska säga!!!!!!!!!

http://lifeofemme.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

14 november 2012 11:38

Herregud..fy så tråkigt,:(..ett annat alternativ hade ju vatt och stannat bussen o bett killarna sätta sig.och inte fortsätta köra förrens dom satt ner..detta va de sämsta alternativet verkligen,så gör man bara inte! vilken idiot!!
Blir nog en del klagomål och förmodligen blir han av med sitt jobb,el en kraftig varning iallf.!! förstår du e upprörd! kram

http://tinamagicadehex

 
Anette

Anette

14 november 2012 12:49

Dåligt busschaför min dotter åker med skolbuss men tycker chafören att något barn inte uppför sig stannar han & säger åt det barnet innan han kör vidare.

http://torpforsnettan.bloggplatsen.se

Catarina

14 november 2012 12:54

Precis så ska det vara! Det har nyss varit på radion och Dalatrafik erkänner att chaffören gjort fel. Jag hoppas nu att dom svarar på mitt brev som jag har skickat.

 
Mie

Mie

14 november 2012 22:11

Men usch vilken dag! Hoppas det blir bra snart!

http://mieevnice.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards