Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Ont, ont, ont!

Av Catarina - 13 november 2012 01:17

Nu ligger jag här, stirrar på klockan och bara önskar att smärtan i lungorna släpper snart så jag kan andas riktigt igen. I går blev klockan över tre innan jag fick sova och då ringde klockan 6.10
Jag är så himla trött! Lederna värker och jag får hålla i handleden emellanåt. Hårt! så det nästan blir märken. Jag kan inte bada heller för få måste jag ha riktigt hett om det ska göra någon skillnad och då kan jag inte andas alls, mina tår är blålila och iskalla, läpparna vill jag inte se.

Jag gjorde en riktigt dum sak i kväll, mitt ansikte är så torrt så det flagnar och det kliar så jag blir tokig. SKmörjer mig tre ggr/dag men det hjälper inte så i kväll tänkte jag testa en sån här jättefet mirakel salva som man kan ha på hela kroppen (tender care)
Att jag aldrig lär mig! Det tog ca fem minuter innan ansiktet blev rött och började svida, klia och göra ont. Dumma mej!!!
In och tvätta av ansiktet så gott det gick med vatten och sen smörja med min parfymfria hudlotion, det enda som funkar.

Skulle vilja kunna ta till ett mirakel som bara tog bort allt det onda och gjorde mig hel igen.
Önska kan jag och drömma får jag! Utan det så skulle det liksom inte vara någon ide att kämpa vidare varje dag.

Jag har haft ett litet break med mig själv då jag inte har velat prata, tänka eller skriva om mig och mina smärtor. Det var skönt att låssas vara normal för en gångs skull.
Det låter kanske lite dumt men det funkar för mig :)

.Jag är väldigt glad att migränen försvann, hade inte orkat många dagar till. Det går inte att ha så ont i huvudet här med alla barn ;)
Så för det är jag tacksam, men jag måste 'gnälla' lite. Mår faktiskt lite bättre när jag har skrivit om hur jag mår, känner mig lättare inombords. Jag pratar aldrig om mina sjukdommar eller smärtan i vardagen och om någon frågar hur jag mår så blir det automatiskt 'bra'!
Skulle jag svara ärligt så skulle jag få prata i flera timmar och ingen är så intresserad ;) Man frågar bara för att, det är som ett hälsningsord och ingen förväntar sig mer än ett bra! Förutom vännerna då. Det här gäller bara ytligt bekanta.

Kram









 
 
Nilla

Nilla

14 november 2012 01:14

Säger precis som du, ibland är det bara så skönt att få skriva av sig. Inte bara om värken utan även om andra saker. Att få sätta text på vad man känner:)
Inte alla klarar att läsa det, men det är ju upp till var och en att läsa eller inte.

Värk är verkligen så utmattande:(

Kram Nilla

http://playmo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards