Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Ska inte klaga för mycket!

Av Catarina - 7 november 2012 10:02

Jag borde, vill och skulle....

Fasiken vad trött jag blir på mig själv ibland! Jag hade hoppats att jag skulle vara okej idag men vaknar med huvudvärk igen. Attans otur, så vila igen och hoppas att eftermiddagen är bättre så kanske vi hinner få undan lite idag iallafall.

Syrran möblerade om i går och jag har alltid älskat att göra om och möblera om hemma men har inte kunnat göra det på flera år då det är så trångt här och rummen är små. Sovrummen är gjorda så det bara går att ha sängen på ett sätt. Så tråkigt!

Det blir sån skillnad bara av att flytta runt lite och det blir nytt och frächt.

Jaja om några år får vi nog tillbaka vardagsrummet :) Vi har delat det på mitten och längst in har Johannes sitt rum. 

Så det är trångt.

 

Ska inte klaga för mycket, en vacker dag kommer vi sitta här själva och tycka att det är jättestort och fundera vad vi ska fylla rummen med ;)

Då kanske vi kan ha både gästrum och kontor/pysselrum!?

Vem vet, tiden rusar iväg och det dröjer inte förens två av kidsen lämnar hemmet.

Konstig känsla, men har börjat vänja mig att dom är borta på veckorna, Johannes är för tillfället hemma tis kväll - söndag och går bara skola mån - tisdag. David däremot ser vi inte mycket av då han är i skolan på veckorna och i Ludvika hos sin tjej varje helg, jag får nästan tvinga hem honom och får vara glad om vi får ha honom hemma en helg i månaden ;) Fast jag är så glad för hans skull!

 

Snart är det dax att skriva önskelistor till jul :) I år tror jag att jag kommer att beställa mycket från nätet då det är väldigt smidigt. Det är lite dåligt sortimen där vi bor med ganska höga priser och jag är inte speciellt road av att springa runt i fullpackade affärer och trängas. Det är hemskt!

Det finns dessutom många bra leksaksaffärer på nätet och många har fri frakt om man beställer för en viss summa så då kan flera gå ihop och beställa tillsammans.

 

Clara önskar sig ett eget rum i julklapp har hon sagt, ett rosa! Det är lite sorgligt att jag inte kan ge henne det, hon får snällt vänta ca 1,5 år till. Tror inte Johannes eller David kommer vilja bo hemma om dom är klara med skolan och fått jobb.

Tänkte om jag skulle försöka dela rummet åt dom, Just nu har dom typ en taksäng och jag tänkte att Clara skulle få en egen säng på andra sidan rummet. Nackdelen är att många leksaker får åka upp på vinden för att få plats men det kan det vara värt för att få en egen hörna. 

Vi får se hur det blir, först och främst måste vårat sovrum, vardagsrum och Davids rum fixas!

Och tvättstugan där det blivit ett förråd med en massa tvätt ;) Har inte ens plats att hänga tvätten inne där längre ;) 


 

Ha en underbar dag! Kram

 

 

http://bloggkartan.se/registrera/26798/vaestra-fors

 
 
My

My

7 november 2012 12:43

Kika på Ikea.se, där hittar man massor av smarta sätt att möblera små rum. Även om man inte skall köpa något kan man få bra tips och idéer där.

http://www.brajulklappstips.se

Catarina

7 november 2012 13:01

Jättebra ide!
Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards