Alla inlägg under oktober 2012

Av Catarina - 29 oktober 2012 08:07

Barna sprang ut direkt efter frukosten :) Gabriel hann bara leka i en kvart innan han fick pulsa iväg till busshållsplatsen :)

Av Catarina - 29 oktober 2012 07:11

Det blev som barnen ville :) massor med snö och det vräker ner än!
Det blir en rolig dag för alla snö älskare men inte speciellt kul för oss som ska åka 16 mil i det här ;) Barnen äter frukost som aldrig förr för att hinna ut innan bussen går till skolan :)

Ha en underbar dag! Kram



Av Catarina - 29 oktober 2012 02:11

Det har redan börjat att snöa :) Jag släppte ut Vilja och hon blev jättelycklig! Hon älskar snö :) På våren när snön börjar att gå bort så letar hon upp snöhögar, isfläckar att ligga på. En riktig polarhund!
Det är mysigt att sitta och titta ut när det snöar, det är lite fridfullt.

Jag är fortfarande sjuk, jag hade hoppats att jag skulle vara okej vid det här laget men febern har gått upp och ner som en jojo och så fort jag gör någonting så rinner kallsvetten på mig. När jag hjälpte barnen med rummet så fick jag byta tröja en gång och då satt jag på golvet mest och sorterade saker.
Jag hoppas att jag är okej i morgon så jag klarar av att följa Clara till mora på synundersökning. Hon ska få droppar i ögonen som var hemska! Dom gör så att hon inte ser någonting alls på flera timmar, tror hon kan urskilja skuggor. Det görs för att ögonen ska slappna av när dom mäter. Hon ska få starkare styrka på sina glasögon och jag måste fråga hur det ska gå till när dom byter ut glaset i dom som hon har om hon blir utan glasögon i några dagar.

Även fast jag är okej så kanske det är svårt att ta sig iväg för snön. Dom har tydligen " hotat" med att det ska komma mycket. Man vet aldrig :)

Klockan går så fort på nätterna och nu är ledvärken bedrövlig, det värker, sliter och drar och är fullkomligt omöjligt att ligga stilla och försöka sova då.
Klockan ringer som vanligt 6.10, Det är inte många timmar kvar nu.
Fick jag välja så hade jag lagt mig vid nio då jag är så slut efter dagens rensning.

Sov så gott ni som kan...ni andra nattsuddare ha det så bra!
Kram

Av Catarina - 28 oktober 2012 22:00

Vaknade av skrik och bråk i morse, dom började redan när dom vaknade och tillslut fick jag gå upp dela på dom. Det är alltid samma sak när jag ska försöka ha sovmorgon. Sen kom Gabriel på att dom skulle rensa i rummet och det passade bra för då fick jag titta på parenthood ifred :) Jag älskar den serien men tycker det är bedrövligt att dom ska visa en så bra serie på söndags förmiddagar. Byt hellre bort nån dålig reality/såpa på en vardag kväll!

 

Gabriel och Clara började lassa ut saker i vardagsrummet som skulle kastas och upp på vinden, jippi! Jag var tvungen att hjälpa dom i rummet så vi tog det grundligt tillsammans och tippade ur varenda back dom hade och rensade och sorterade. Det tog hela dagen och jag var helt slut! Så himla dumt att börja med ett sånt jätte projekt när jag vet att jag måste slutföra allt jag börjar med. Fint blev det och båda kottarna kramade om mig och tackade för att det blev så fint och mysigt. 

Det värmde mitt hjärta att dom inte bara tog för givet att jag skulle göra det.

 

Jag har också packat upp all Claras glutenfria mat och alla näringsdrycker som vi beställt från apoteket. Vi har fått skruva upp hyllor i tvättstugan där vi förvarar allt sånt. Plus alla spel och sånt som är bra att ha så någon tvätt får jag inte plats med ;)

 

 

 

   

 

Nu pustar jag ut i soffan och tittar på Beck och Vilja ligger i bäddan och myser :) Anders och kottarna sover. 

Tydligen ska det komma massor med snö i natt så det blir spännande att se i morgonbitti. Barnen kommer att bli som tokiga :) som dom har längtat! Och första riktiga snön som kommer är något speciellt.

 

 

 

 

Jag fick se en artikel i Aftonbladet om hur dom gör smör och margarin. Främst Milda, Lätta, Becel och Flora. Vi har alltid haft Milda och jag trodde att det var ett bra smör. Det krävs tydligen flera kemiska processer innan byttorna är fyllda!

Dom bleker fettet med blekjord och tillsätter färgämnen och smörsmak i margarinet. Fy! Det var faktiskt en av sakerna som jag var säker på att var rena men efter att jag läst det här kommer jag att byta smör och margarin! Varför stoppa i sig en massa kemikalier när man inte behöver? Det borde stå på innehållsförteckningen så alla människor själv får välja vad dom stoppar i sina kroppar!

Läs artikeln här: 

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15684616.ab

 

Sov så gott! Kram



Av Catarina - 27 oktober 2012 18:56

Vilken toppendag vi haft trots olika krämpor. Clara har varit hos en kompis och lekt hela eftermiddagen och jag och Gabriel fick fin främmande ända från forshaga. Vi kom på att vi nog inte setts sen Clara var bebis! Det är hemskt men tiden går så fort! Gabriel och Filippa lekte så jag och Helena fick prata lite själva :) Hon är en jättehärlig människa och underbar att prata med, man blir glad bara av att vara i närheten av henne :) Det är synd att vi inte kan träffas oftare!
Jag pratade och pratade och nu får jag såklart sota lite för det ;) men men...
Hon hade med en påse med urväxta kläder till både Gabriel och Clara och både jag och barnen blev jätteglada, Clara sa både åååå och iiii och var alldeles salig. Hon blev lite ledsen att hon inte fick träffa Filippa så nu tjatar hon att dom måste få träffas ;) Claras kommentar när jag sa att hon fått kläderna var att: ååå vad snäll hon är som delar sina kläder med mig ;) gullunge <3

Nu sitter barnen och äter lördags godis och tittar på film, jag sitter här med en feber på över 38 och kan endast dricka nyponsoppa.

Ha en underbar kväll! Kram

Clara i "nya" one piecen :)

Av Catarina - 27 oktober 2012 09:42

Tyvärr blev det ingen sovmorgon idag då jag vaknade halv sex av att jag inte kunde andas utan att hosta, grejen är att jag inte kan hosta! Jag har inte hostat sen jag fick propparna i lungorna, vet inte varför men jag kan inte utan när jag hostar låter det som en fejk hosta. Löjligt!
Det är riktigt irriterande!
Jag gjorde mig lite the och satt här och fick vakna i lugn och ro innan barnen kom upp :) Vi har suttit här och myst och tittat på bolibompa och som tur är verkar det som om dom vaknat på rätt sida idag ;)


Gabriel ville att vi skulle göra fågelmat idag. Han har hittat ett recept i en kråke bok där man tar fågelfrö, kokosfett och så kan man blanda i russin eller annat gott. Det ser kul ut så jag hoppas mannen slutar tidigt så han hinner åka och handla kokosfettet. Jag önskar att jag kunde börja köra bil igen, jag blir så låst och det är jobbigt att be Anders fixa allt.
Nu när jag är sjuk så är det ännu värre med ögonen :( dubbelsyn, suddigt och yrsel.
Jag som är ett läs freak och oftast läser jag ett par böcker i veckan men nu har jag hållt på med samma bok sen i maj. Oftast så måste jag läsa om sidan flera gånger för att nokstäver flyter ihop och så.
Jag hoppas att jag kommer att ha sparat ihop till glasögonen om några månader och att det ska bli mycket bättre så jag kan köra bil. Så underbart att slippa be andra om hjälp att skjussa barnen :)


Det är snöskoterns dag i mora idag och Johannes och hans kompisar är på väg dit. Det brukar vara kul där.


Jag är förvånad hur mycket skitsnack det har blivit runt svenska hollywoodfruarna. Eller skitsnack är väl fel, det verkar finnas två sidor! En Gunilla Persson  sida och en Maria Montazami m. flera sida och gud nåde om någon kritiserar. Jag har läst Marias blogg och det är hur mycket spydiga kommentarer som helst där som anklagar maria att vara falsk och mobba Gunilla. Men vad gör då dom själva som lämnar dessa elaka kommentarer? Allting är på sandlåde nivå och Pernilla Wahlgren hade kommenterat sista avsnittet i sin blogg och hamnar i stormen. Jag läste några av kommentarerna som folk skrivit och blir förfärad över hur arga och elaka en del kan vara.


Ha en underbar dag! Kram




Av Catarina - 26 oktober 2012 23:02

Idag har jag mest sovit, jag är så trött och förkylningen vägrar att släppa.
När vi skulle äta middag så krånglade Clara, hon vill inte äta! Mycket är för att testa oss men det är även nåt mer som ingen kan förklara för oss ( hon kväljer och kräks). Hon har alltid hållt på så sen vi började med smakportionerna vid 6 mån ålder. I dag var det mest test, det var "äcklig" mat så hon försöker komma undan lindrigt, hon är inte dum utan hon vet hur hon ska göra. Men jag ger inte efter! Och reglerna är att om man inte äter upp maten så blir det inget fredagsmys. Jag ser på henne att hon bara fjantar och talar om för henne att det är att äta upp eller gå i sängen och då kommer krokodiltårarna och Anders faller för det direkt, tyvärr! Så nu hade hon pappa på sin sida, det värsta var att det var 3 tuggor hon var tvungen att äta, mindre än bebisar äter och det hade hon fixat. Hon låssas sätta i halsen( hon kan det med) och Anders säger då att hon ska få slippa äta det.
Å vad arg jag blev! Varför har karlar så svårt att se igenom sånt? jag blir så frustrerad och det är svårt att " tvinga" någon att äta, men ändå peppa och berömma.
Det blev inga popcorn eller chips för Clara idag.

Jag hoppas att hon en dag kommer kunna/vilja äta mat utan att kvälja och kräkas. Det jobbiga är när jag ser att hon utnyttjar det.

I morgon var Anders tvungen att jobba och jag hoppas att jag mår mycket bättre så jag orkar.

Sov så gott! Kram

Av Catarina - 25 oktober 2012 22:26

Fy så kallt det har varit idag, vaknade till 8 minus grader och det var mörkt och ruggigt ute.
På eftermiddagen började det snöa och sen kom blåsten, det var snöstorm så Gabriel sprang ut och satte för en handduk för kaninernas galler för att det blåste rakt mot dom. Det höll inte på så länge som tur var. Fy så kallt det var men vi tände lite ljus och pysslade här hemma tills jag skulle ha ljusparty här på kvällen.
Jag var inte så sugen att ha hit en massa folk men min käre man lovade att fixa och dona med fika och disk och sånt <3 Det är ju kul att få umgås lite med vänner en stund och lukta på goa dofter och drömma att OM man hade pengar.... ;)

Jag hade bjudit ett tjugotal eftersom jag vet att över hälften aldrig kan komma, fick svar från några att dom kunde och ville komma, hälften kunde inte och resten svarade inte så jag hade inte en aning hur många som egentligen skulle dyka upp. Det kom EN! Herregud! Det har jag aldrig varit med om förut. Så besviken men samtidigt så hade vi det jättemysigt även om vi inte kom upp till fraktfritt.
Det är svårt att ha partyn här nu då många säljer och fler börjar ha partyn. Sen var det ett år sen jag hade sist så mina kunder var ju borta. Förut hade jag ett varannan månad.

Det allra bästa med den här dagen är att jag har alla mina barn hemma <3 Det är inte ofta vi är samlade allihop längre och det är väl så det ska vara när dom börjar kliva ut i vuxenlivet.
Så jag får ta tillvara på dom här stunderna.

Jag önskar att den här hemska förkylningen kan släppa nån gång, jag tappade rösten tre gånger och ögonen svider och bröstet värker. Nu är det sängen som gäller...

Sov så gott! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards