Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Catarina - 29 oktober 2012 21:06


Ni vet väl att ni kan följa mig via bloglovin?

Då ser ni direkt när bloggen uppdateras.


Av Catarina - 29 oktober 2012 20:03

När vi kom hem så var det bara att byta om till overall och ut och bygga snögubbe och åka bob. Som dom har längtat.   

Vid halv sex fick jag dra in dom så dom skulle få i sig kvällsmat ;)

Jag hoppas att den kommer att vara kvar några dagar till så det inte smälter bort direkt.

 

     


     

 

Jag och Gabriel har skrämt och skämtat med vänner och släktingar i kväll :) Han har en fejk spik som vi satt i foten och så tog jag kort och skickade :) En del gick på det andra inte, Gabriel var rädd att någon skulle bli orolig så jag fick inte driva skämtet för hårt! Gullunge <3 Hade jag fått bestämma så hade jag nog tagit i lite hårdare   Hihihihi....

 

 

 

Jag är så trött och slut nu så jag skulle kunnat sova i en vecka    känns det som om jag inte haft så förbaskat ont. Det var jätte jobbigt att vara ute nästan en hel dag även om vi mest satt i bilen. 

Nu har jag någonting som jag ska göra nästan varje dag den här veckan! Bläää!

Jag hade velat bli kvitt förkylningen    nu iaf så kanske jag hade kunnat få mer ork.   

I morgon ska jag få träffa min nya läkare! Det blir spännande :) Jag hoppas verkligen att det är någon som verkligen vill göra någonting och inte tycker att man ska ta en panodil och vila ;)

På onsdag blir det sjukgymnasten och det kommer också att bli spännande att se vad dom tror att jag kan göra. 

Jag får ta ett riktigt varmt bubbelbad   så kanske min kropp kan lösas upp lite så jag får sova några timmar i natt.

 

Sov så gott! kram   

 

Av Catarina - 29 oktober 2012 16:00

Jag blir så irriterad! Varför kan dom inte hålla riksvägar och europavägar plogade? På förmiddagen var det mycket snö i vägen men nu är det jättemoddigt då det börjar tina. Vi kan max åka 60-70 km/h. Vi har inge bråttom men jag är mest rädd för att någon annan kan köra in i oss. Hur försiktiga vi än är så spelar det ingen roll när det är galningar efter vägarna!


Clara fick droppar i ögonen idag igen och hon var så duktig! Det sved och gjorde jätteont men hon hade sagt innan att jag ska inte skrika och gråta idag mamma! Så jag fick säga att du får visst skrika och gråta om det gör ont! Lilla gumman <3
Synen hade blivit lite bättre pga glasögonen :) och det bästa av allt är att hon slapp byta glas nu. Efteråt åkte vi till leksaksaffären så hon fick välja ut en liten sak eftersom hon var så enormt duktig idag. Det var ingen lätt undersökning.
Hon valde några smådockor :) Vid kassan får hon syn på en armbands trä klocka som var ROSA! SNÄLLLAAA mamma :) Men den köpte hon för sin veckopeng. Har nu en nöjd men jättetrött liten tjej i baksätet.
Hon har redan planerat att hon och Gabriel ska bygga snögubbar när vi kommer hem :)


Jag är så stolt över min duktiga tjej! Hon gör allting som doktorerna ber henne om, aldrig ifrågasätter eller vägrar. Jag hoppas att hon snart ska slippa allt det här och bara få må bra.


Ha en härlig dag! Kram


man kan se så stora pupillerna är på kortet :)

Av Catarina - 29 oktober 2012 08:07

Barna sprang ut direkt efter frukosten :) Gabriel hann bara leka i en kvart innan han fick pulsa iväg till busshållsplatsen :)

Av Catarina - 29 oktober 2012 07:11

Det blev som barnen ville :) massor med snö och det vräker ner än!
Det blir en rolig dag för alla snö älskare men inte speciellt kul för oss som ska åka 16 mil i det här ;) Barnen äter frukost som aldrig förr för att hinna ut innan bussen går till skolan :)

Ha en underbar dag! Kram



Av Catarina - 29 oktober 2012 02:11

Det har redan börjat att snöa :) Jag släppte ut Vilja och hon blev jättelycklig! Hon älskar snö :) På våren när snön börjar att gå bort så letar hon upp snöhögar, isfläckar att ligga på. En riktig polarhund!
Det är mysigt att sitta och titta ut när det snöar, det är lite fridfullt.

Jag är fortfarande sjuk, jag hade hoppats att jag skulle vara okej vid det här laget men febern har gått upp och ner som en jojo och så fort jag gör någonting så rinner kallsvetten på mig. När jag hjälpte barnen med rummet så fick jag byta tröja en gång och då satt jag på golvet mest och sorterade saker.
Jag hoppas att jag är okej i morgon så jag klarar av att följa Clara till mora på synundersökning. Hon ska få droppar i ögonen som var hemska! Dom gör så att hon inte ser någonting alls på flera timmar, tror hon kan urskilja skuggor. Det görs för att ögonen ska slappna av när dom mäter. Hon ska få starkare styrka på sina glasögon och jag måste fråga hur det ska gå till när dom byter ut glaset i dom som hon har om hon blir utan glasögon i några dagar.

Även fast jag är okej så kanske det är svårt att ta sig iväg för snön. Dom har tydligen " hotat" med att det ska komma mycket. Man vet aldrig :)

Klockan går så fort på nätterna och nu är ledvärken bedrövlig, det värker, sliter och drar och är fullkomligt omöjligt att ligga stilla och försöka sova då.
Klockan ringer som vanligt 6.10, Det är inte många timmar kvar nu.
Fick jag välja så hade jag lagt mig vid nio då jag är så slut efter dagens rensning.

Sov så gott ni som kan...ni andra nattsuddare ha det så bra!
Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards