Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Catarina - 7 oktober 2012 22:27

Idag hade jag ställt alarmet på åtta, inte vad jag vanligtvis skulle göra på en söndag men jag ville vara på loppisen innan det blev för mycket folk, bara det att alla tänkte lika! Vi var där en kvart innan och det var redan lång kö. Jisses!
När vi äntligen kommer in så blev jag besviken! Inget av det jag behövde mest fanns :( I Claras stl fanns inga byxor, klänningar bara urtvättade tröjor och t-shirts. Det var liksom inget 'fint' och vissa av kläderna tyckte jag var dyra.
Hittade byxor till Gabriel iaf för en tia styck :) perfekt när han är ute i lervällingen och leker. Jag fick ihop några påsar men kommer nog inte gå igen. Så nu är jag fortfarande skid och overall lös (Clara) Det är bara att leta vidare. Det bästa var att vi vann på lotteriet dom hade där! :) Jättekul! Vinsten var en underbar fleese fodrad mössa från Spillevink!


Syrran var oxå på loppisen så vi träffades hemma hos mig efteråt och drack kaffe och tittade på Parenthood som David spelade in på nya boxen. Det är nog det bästa med Canal digital :)


Gabriel följde med dom hem och skulle sova där i natt så Clara och jag bestämde oss för att testa bakmaskinen. Det var inte så bara! Receptet var invecklat och alla mått var i gram och då upptäckte jag att min våg var trasig :( jippi!
Vi fick då vänta på att en kompis skulle komma med hennes så vi fick testa. Det tog flera timmar så tanken att killarna skulle få nybakat bröd med sig hem var borta. Medans vi väntade målade Clara sin mugg som vi köpte på Ica maxi i mora när vi passerade i går. Mugg, färger och pensel för 29:-
Det blev jättefint så nu ska den torka i 24 timmar innan jag härdar den i ugnen.


När hon äntligen kom så hade hon även med en födelsedags present till Clara :) En jätte Hello Kitty PEZ! Har aldrig sett något liknande :) jättehäftig och såklart pez förpackningar att stoppa i. Det var även med en normal pex att ha tabletterna i. Clara var överlycklig!


Sen satte vi igång att blanda i alla ingridienser och knappa in rätt inställningar på maskinen och jag var nervös innan den startade och väntade på att det skulle smälla ;)
Det gick jättebra! 3.48 timmar senare hade jag ett ljust och luftigt bröd som var helt perfekt :) jag smakade lite och tyckte det var gott! Nu måste jag skaffa ingridienser till det glutenfria receptet och baka åt Clara (anledningen till att vi skaffade den)
Jag hoppas verkligen att det blir mer likt vårat bröd då hennes köpta är som skosulor och supersmå. Jag har bakat några gånger men degen är jättesvår att hantera så det här borde bli bra :) vore gott att lassa i på kvällen och sen sätta timern och ha nybakat bröd på morgonen :) om jag törs....jag är rädd för att ha i gång någonting när jag inte kan passa för brandrisken. Vet inte hur farliga dom är.


Jag har faktiskt mått ganska bra idag om jag tänker efter hur jag hållt igång, jag har stått på benen idag :) Det var en vända som jag blev riktigt rädd för som en blixt från en klar himmel så kom en smärta i sidan av bröstet och gjorde så jag tappade andan. Det gjorde förbaskat ont och satt i bara tio minuter men jag trodde faktiskt det var en ny propp som satt sig :( men sen har jag bara varit lite yr och tungandad och smärtorna under kontroll.


Sov så gott! Kram

Av Catarina - 7 oktober 2012 21:37



”Jag tävlar om ett presentkort från Magasin Krantsz värt 300:-! Tävlingen hittar du hos Zara wahlberg" 

 

 

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards