Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Catarina - 1 oktober 2012 21:13

Idag fick jag nästan en hjärtinfarkt! Gabriel hämtade posten när han kom hem och Johannes hade fått brev om bilförsäkringen, jag öppnade och hjärtat stannade nästan av chocken. En trafik försäkring på drygt 5000:- om året! För en gammal volvo som han köpt för 800:-
Det är inte klokt, och första betalningen var 1000:- och sen 444:- i månaden. Han har inga såna pengar, studiebidraget går till mat. Han har nu tre alternativ: sälja skrället, ringa runt till olika försäkringsbolag eller skriva över bilen på nån äldre.

Jag har nästan fått allting sålt nu :) Det kom hem en tjej i morse och köpte nästan alltihop :) hon skulle bara ha klädpaketet och en jacka men när hon såg dom andra kläderna så plockade hon ihop mer. Flera såna köpare tack! Jag är inte dyr på kläderna för jag är glad att dom kommer till användning för någon annan och jag säljer bara dom fina märkes kläderna, det andra ger jag bort. Pengarna som kommer in använder jag till nya vinterkläder till barnen.

På eftermiddagen kom jag på att Anders inte sagt någonting om Claras födelsedagstårta så jag ringde honom på jobbet och frågade om den var beställd men oj det har jag glömt! Shit!!! Hon fyller på torsdag och det är inte vilken tårta som helst heller :) glutenfri Hello Kitty tårta har hon beställt och jag har lovat henne en sån så jag kastade mig på telefonen och ringde cafeet och det var tajt med tid men hon skulle fråga och hörde hon inte av sig så skulle dom fixa en tårta tills på torsdag. Jag håller både mina tummar och tår! Och jag har lärt mig en läxa!!! Lova inte förens det är klart!

Jag och barnen har myst på kvällningen och spelat spel, det blev både Filmjakten och mix max. Det är ett jättebra sätt att umgås och man sitter och småpratar lite under spelets gång och skrattar tillsammans.

Jag har haft en ganska bra dag idag :) inte mycket smärta och inte jätte trött, jag önskar att jag hade fler såna här dagar då kanske jag skulle få allt ogjort gjort! Idag tog jag det lugnt för jag vågade inte och det var jätteskönt att vila utan någon smärta.

Ta hand om varandra! Kram



Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards