Alla inlägg under oktober 2012

Av Catarina - 16 oktober 2012 02:43

Just nu önskar jag att någon hade varit vaken så den hade kunnat slå mig i huvudet med en stekpanna så jag fick sova! Jag är så förbaskade trött menhar så fruktansvärt ont i bröstet ut mot båda sidor och fortsätter bak mot ryggen. Kan inte andas, varje andetag är en plåga som jag just nu önskade slippa. Kan jag inte bara få sluta andas ett tag tills allt slutat göra så ont? Så lätt det vore. Som om inte det var nog så värker varenda led i kroppen på mig, jag vet inte hur jag ska ligga/sitta/stå för att lindra. Jag badade i ca två timmar och just då blev smärtorna bättre men andningen blir så hemskt tund så jag blev så yr att jag fick gå upp. Så nu ligger jag här....ska nog ligga här.....orkar inte skriva mer nu men det var skönt att skriva av mig lite frustration! Snart ringer alarmet och det är dax att gå upp.
Kram

Av Catarina - 15 oktober 2012 20:07

Herregud vilken hemsk dag jag haft! Hela natten låg Gabriel i våran säng och snörvlade och varje timme skulle han ha en näsduk. När klockan ringde 6.10 så trodde jag att jag aldrig skulle klara av att ta mig upp.Dessutom hade vi möte på dagis 8.20 så det gick inte att ta det lugnt i morse heller. När jag kom hem vid halv tio så la jag mig i soffan, helt borta på bara några minuter. Det kändes som om jag gick in i en dvala för jag hade så förbaskat ont men orkade inte göra någonting åt det eller vakna upp. Vid halv tre på em kunde jag öppna ögonen igen och har då så förbaskat ont så jag inte tar mig upp ur soffan. Då kommer jag på att jag glömt medicinen!!! Hjälp! Jag måste ta den samma tider varje dag för att den ska fungera som bäst och jag har sldrig någonsin under alla år glömt den så länge. Inte konstigt att jag mådde dåligt. Sen tog det flera timmar tills den började hjälpa. Det var tur att barnen var på fritids/dagis till fyra idag så jag var skaplig när dom kom hem.


Det gick iallafall bra för Clara på dagis, duktig lekare med många kompisar och hon gör framsteg i talet även om dom inte tränar individuellt med henne som jag hade önskat. Men med 23 barn på 3,5 fröknar så är det inte konstigt. Maten var också ett problem, hon åt nu nästan bara makaroner, spagetti och sånt. Korv, köttbullar smakar hon inte på alls. Jag har nu fått nya råd från dietisten ang Gabriel och Clara, båda ska vägas nu sen ska dom öka på näringsdryckerna till 2 ggr/dag (morgon/kväll) och båda ska ha 2 msk Duocal pulver (ökar kalorintaget) efter maten en näve nötter och sen ska maten berikas med rapsolja, riktig grädde mm. Men det har vi alltid gjort men nu får jag intyg att det även ska göras på dagis och skola. Vi ska hålla på i tre månader och det vore konstigt om vi inte kan få se en förändring på vikten efter det. Annars kommer dom starta en utredning på dom. Clara skulle testa olika nötter idag efter maten och det var endast en sort som hon kunde äta. Resten kväljde henne :(


Ta hand om varandra! Kram


Jag har tagit kort med mobilen. Höstfärgerna är så fina nu :)
Vilja tycker inte alls det är mysigt när det är blött ute.
Sandlådan är tömd så nu får snön komma! Dom har lovat mycket snö i morgon så vi får väl se!



Av Catarina - 14 oktober 2012 23:07

Jisses hur dåligt jag mått, jag klarade inte ens av att blogga igår. Kalaset gick jättebra och blev en succe om man får tro på barnen ;) Hela lördagen gick, först förberedelserna och sen kalaset och sist städningen. Barnen var jätteduktiga att hjälpa till och tur var väl det.

 

 

 

En halvtimme innan var vi så gott som klara med allt och då satt barnen och väntade och väntade på sina gäster. Det var lite jobbigt att med två sekunders mellanrum få höra: Mamma när kommer dom!

 

       


När dom började droppa in så höjdes stämmningen direkt :) Båda öppnade paket och det hördes både åååå och wow från båda håll.

Gabriel, Clara och jag hade planerat olika lekar som: hela havet stormar, under hökens vingar, gissnings leken, viskleken och sätta svans på åsnan. Det går inte att bara låta dom vara och hitta på något själva för då blir det en bunt sockerhöga ungar som bara springer och skriker ;) Vi började med några lekar innan fikat.

 

Till fikat så hade barnen bestämt cheese cake istället för tårta! så jag gjorde dom en varsin som jag skrev deras namn på och dom blev så nöjda så. Sen hade vi bakat cupcakes och chokladbollar.

 

 

 

Efter fikat hade Gabriel gjort en skattjakt :) Vi hade köpt guldpengar som han lagt i en liten kista. Så han samlade alla och talade om reglerna. Den som hittade den först skulle tala om för alla andra och sen skulle alla vara med och dela på skatten :) men det är inget godis avslutade han med och det syntes att många blev lite förvirrade då många har kalas där skatten är godispåsarna.

Dom hittade den snabbt och fick se guldpengarna, alla fick två var! lite ynkligt men många tyckte att det var häftigt.

 

Sen blev det så klart fiskning och alla blev som tokiga!

Såklart hade jag klantat mig och blandat ihop men kunde lösa det ganska snabbt. Vi hade köpt påsar, Gabriel hade Phineas och Ferb och Clara Hello Kitty så klart, vad annars?

Innuti hade vi lagt ett litet flipperspel, ballong, kalastuta, tefat (godis) och pojkarna fick klister märken och tjejerna fick bokmärken och så lite godis. Dom blev nöjda :)

 

Söta kusin Indra var såklart med på kalaset <3

 

 

 


Tyvärr kan jag inte lägga ut mer kort då jag inte vill lägga ut kort på andra utan deras tillstånd!

 

När nästan alla gått hem upptäckte vi att vi hade glömt att sätta svansen på åsnan!! Den leken mina barn sett fram emot mest, lite irriterande men dom hade nog så roligt ändå.

 

Indra stannade med oss (för hon skulle åka med oss hem) och städade efter kalaset, eftersom vi hade hyrt bystugan så var vi tvugna att göra det och just då var det inte så kul för jag var helt slut och medans vi städade så kom ungarna på att Indra kunde ju sova hos oss.... mmmm nja ingen jättebra ide kanske men dom tjatade i en halvtimme och sa att dom LOVADE att göra som vi sa och vara SÅÅÅ duktiga ;) och jag var världens BÄSTA moster/mamma om jag sa ja. Dom kan sina knep att smälata mostermammas hjärta ;)

Så jag sa JA! Det ångrar jag idag, bittert!

 

Dom var jätteduktiga på kvällen, vi varvade ner med en film och när det sen var läggdax så borstade dom tänder och hoppade i säng direkt. å vad glad jag var. Tio minuter senare utbryter kaoset! Clara blir jätteledsen när hon inser att hon inte får plats i Gabriels säng utan måste sova ensam :( Ååå så orättvist.... hon grät och grät och då tyckte Indra så synd om henne så då skulle hon flytta ner till Clara. Det blev inte ett dugg bättre...Clara glad men nu blev Gabriel jätteledsen istället. Claras säng var för trång så efter en kvart flyttade hon upp igen så nu är Clara ledsen och störtgråter igen! Det var helt sjukt och en cirkus utan dess like och hade jag varit okej så hade det kunnat lösas bättre men som sagt så var jag totalt utslagen. Tillslut somnade Clara men dom andra var vakna till klockan var tolv i natt och det märktes idag kan jag lova! Vaknade vid sju i morse och hela dagen har det varit bråk och dom har gråtit om vartannat. Men Kalaset var kul iallafall ;)

 

Jag har mått bättre än vad jag gjort den här helgen! Utöver mina vanliga smärtor så på lördag morgon vaknar jag och mitt ansikte gör jätteont, känns nästan som om det ska gå sönder och jag tittar mig i spegeln och får se att hela ansiktet är rött! Herrejisses så jag ser ut, helröd och massa prickar som dessutom kliar förfärligt. Det är så typiskt, men med stressen för kalaset, sömnbrist och så var det två veckor sedan jag slutade med antibiotikan så vad hade jag väntat mig ;) Det värsta är att det gör så ont och kliar och det näst värsta är att alla stirrar, men har nu börjat vänja mig och önskar ibland att någon vågade fråga mig varför ist för att bara stirra på mig som om jag vore någon utomjording.

 

Sov så gott! Kram


 

Av Catarina - 13 oktober 2012 20:55

Det blir inget långt inlägg idag :( Jag kommer att skriva i morgon och lägga ut kort från Kalaset :) Men just nu känner jag VERKLIGEN att jag lever.... Jag går sönder av smärtan....jag önskar att jag slapp känna....vill inte!

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 12 oktober 2012 21:31

I dag kom one piecen från ChillaWear  som jag vann i en tävling hos mammajersmyr  till Clara :) En lyckligare tjej fick man leta efter just det ögonblicket :) En rosa!!! Den var helt underbar och Clara slet av sig kläderna som hon hade på sig och hoppade i den med en gång, Mamma, mamma, titta vad fin jag är! Ta kort på mig mamma ;)

Hade hon fått så hade hon sovit i den :)

 

     

Tack ChillaWear och Mammajersmyr!

 

Den var så läcker och mjuk och skön så jag tror faktisk att jag ska beställa en sån till mig. Fast jag skulle aldrig gå ut i den men när jag strosar runt här hemma och kvällsmys så är det perfekt!

 

Det snöade ju idag och en liten stund så vräkte det ner snö så det var vitt på gräset. Jättemysigt.

 

 

 

På eftermiddagen har jag och barnen fixat inför kalaset som är i morgon. Det är så skönt att vi inte kommer att vara hemma för här ser ut som sju svåra år just nu  ;) Vi har bestämmt lekar och gjort i ordning överasknings påsarna. Det kommer att bli jättebra tror jag och skönt med stor lokal så vi får större utrymme att leka.

Clara är så spänd i kväll att hon knappt kunde somna för det ska bli så spännande i morgon :)

Jag hoppas många kan komma och att det blir en toppendag!

 

Jag har haft en riktig skit dag, det började i morse när jag gick upp. Världens hemskaste huvudvärk :( Och kroppen är som om jag blivit överkörd av en långtradare. Anders ringde mig från jobbet nästan direkt jag var uppe så jag trodde att det hade hänt något. Men då hade han jobb åt Johannes för någon hade blivit sjuk så jag fick väcka honom också, han skulle sätta ner vägspön. Inte speciellt trevligt idag med flera minusgrader och snö och sen sitta uppe på e traktor och sätta ner spön. När han kom hem så bara skakade han och kröp ner i sängen, men han fick tjäna ihop några hundra och det behövs när man har bil och vill åka ;)

 

Förmiddagen låg jag och tänkte hur jag skulle klara av att fixa allting i dag och i morgon, jag har bakat två cheesecake till kalaset, mina ungar ska inte ha tårta på sitt kalas heller ;)

När klockan var sju och jag hade bakat, lagat mat och gjort alla påsar och plockat ihop allt till kalaset så gjorde det så himla ont att jag bara ville skrika rakt ut! Jag kunde knappt stå upprätt. Varför ska jag ta på mig så mycket? Varför kan jag inte bara ta det lungt och ligga still? Jo för att älskar mina barn   Jag vill göra saker för dom. Varför skulle inte dom få ha kalas bara för att jag är sjuk! Men jag hade kunnat ta det lite lugnare och inte ta på mig så mycket och planera lite bättre så jag slipper göra allt på en gång. Lär mig så länge jag lever. 

 

Jag kommer nog inte få sova många timmar i natt! Kroppen värker och nu har jag så fruktansvärt ont i höger sida bak mot ryggen igen. Det går inte att ligga och vila och jag kan inte vara uppe och gå eller röra mig. Det är konstigt för hur ska jag egentligen!? Det är vid såna här gånger som jag blir så arg på den här sjukdomen och så arg på mig själv, varför vet jag inte för jag har inte gjort något för att få ha det så här. Fast jag är hellre arg än att jag tycker synd om mig själv ;) Det känns faktiskt bättre. 

 

I kväll upptäckte jag dessutom att canal digital tagit bort alla filmkanaler :( Det skulle ha fungerat tills i morgon så det var faktiskt lite taskigt tycker jag. Sen har vi krånglat i två veckor för att vi inte fick in CMore kids, jag har ringt ett antal gånger och fått det ena rådet efter det andra och nya uppdateringar. Men i onsdags när jag pratat med dom i 20 minuter så får jag tillslut prata med en annan och så säger han att det var ett missförstånd! Den kanalen skulle inte vara med så det är därför vi inte fått in den. Säkert! Tror jag inte ett ögonblick på, dom andra jag har pratat med har sagt att den ingår så det tycker jag var ett jättefult sätt att få tyst på mig! Men, jag orkade inte mer då det ialllafall bara var några dagar kvar. Men fy! Canal digital!

 

 

Sov så gott! Kram

Av Catarina - 12 oktober 2012 10:00

Barnen blev som tokiga i morse :) det snöar! Det snöar ju mamma!!! Sen på med alla kläder och ut. Första snön är något speciellt!

 

Ha en härlig dag! Kram

 


 

Av Catarina - 11 oktober 2012 21:49

Å vilken härlig dag vi haft, roliga men också allvarliga disskutioner, många skratt ;)
Med andra ord en toppendag! Det är bara så förbaskat synd att jag inte klarar samma tempo som alla andra. Jag hade förbaskat ont men jag tog mig runt hela ikea :)Jag köpte lite smått och gott :) en påshållare och ny kastrull, och så hittade jag lite julklappar! Perfekt :) Köpte även saker till Davids lägenhet, diskställ, besticklådor och sånt. Tantens dotter hittade mycket till hennes nya lägenhet. När vi käkade lunch så trodde jag aldrig att jag skulle ta mig upp och komma ut levande därifrån men det gick och vi fortsatte genom Bergviks affärer och såklart hittade jag strumpbyxor till Clara och ett par tröjor till Gabriel. Vi var även till biltema för Tantens gubbe behövde lite grejer och det var tur för när jag strosar runt där i min egen takt så hittar jag ett lokstall till Gabriels briotågbana :) han har önskat sig en sån jättelänge men brios kostar över 400:- så det har jag inte kunnat köpa, den här kostade under 50:- det är såklart skillnad på dom men den duger väldigt bra och jag vet att han kommer bli stormförtjust på julafton :)

När vi åkte hem fick Tantens dotter övningsköra....såklart gick det jättebra och hon var jätteduktig då hon aldrig kört i mörker förut.
Tack snälla ni för att ni orkade släpa runt på mig idag ;)

Å jag höll på att glömma..... Igår kom boken "Super Charlie och gosedjurstjuven " av Camilla Läckberg. Jag måste rekomendera den ;) Den är helt underbar och både min 5 & 8 åring älskade den. Så köp, låna den och läs... En bra julklapp till nån kanske? :)

Nu ska jag ta ett riktigt hett bad så min stackars stela kropp mjukas upp lite.

Sov så gott! Kram

Av Catarina - 11 oktober 2012 09:50

Sitter i bilen på väg mot ikea :) vid åtta i morse bestämde jag mig för att följa med tanten och hennes dotter dit :) det får bära eller brista.

När jag gick upp i morse var det -4 grader kallt och gräset var vitt av frosten. Nästa vecka så skulle vi tydligen få snö :) Så nu är det nog snart vinter. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det, det är nog både och.
Det ser ut som om det är riktigt halt på sina ställen och vi har sommardäck så vi får ta det lungt.


Ha en härlig dag! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards