Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Ingen sovmorgon för mig

Av Catarina - 27 oktober 2012 09:42

Tyvärr blev det ingen sovmorgon idag då jag vaknade halv sex av att jag inte kunde andas utan att hosta, grejen är att jag inte kan hosta! Jag har inte hostat sen jag fick propparna i lungorna, vet inte varför men jag kan inte utan när jag hostar låter det som en fejk hosta. Löjligt!
Det är riktigt irriterande!
Jag gjorde mig lite the och satt här och fick vakna i lugn och ro innan barnen kom upp :) Vi har suttit här och myst och tittat på bolibompa och som tur är verkar det som om dom vaknat på rätt sida idag ;)


Gabriel ville att vi skulle göra fågelmat idag. Han har hittat ett recept i en kråke bok där man tar fågelfrö, kokosfett och så kan man blanda i russin eller annat gott. Det ser kul ut så jag hoppas mannen slutar tidigt så han hinner åka och handla kokosfettet. Jag önskar att jag kunde börja köra bil igen, jag blir så låst och det är jobbigt att be Anders fixa allt.
Nu när jag är sjuk så är det ännu värre med ögonen :( dubbelsyn, suddigt och yrsel.
Jag som är ett läs freak och oftast läser jag ett par böcker i veckan men nu har jag hållt på med samma bok sen i maj. Oftast så måste jag läsa om sidan flera gånger för att nokstäver flyter ihop och så.
Jag hoppas att jag kommer att ha sparat ihop till glasögonen om några månader och att det ska bli mycket bättre så jag kan köra bil. Så underbart att slippa be andra om hjälp att skjussa barnen :)


Det är snöskoterns dag i mora idag och Johannes och hans kompisar är på väg dit. Det brukar vara kul där.


Jag är förvånad hur mycket skitsnack det har blivit runt svenska hollywoodfruarna. Eller skitsnack är väl fel, det verkar finnas två sidor! En Gunilla Persson  sida och en Maria Montazami m. flera sida och gud nåde om någon kritiserar. Jag har läst Marias blogg och det är hur mycket spydiga kommentarer som helst där som anklagar maria att vara falsk och mobba Gunilla. Men vad gör då dom själva som lämnar dessa elaka kommentarer? Allting är på sandlåde nivå och Pernilla Wahlgren hade kommenterat sista avsnittet i sin blogg och hamnar i stormen. Jag läste några av kommentarerna som folk skrivit och blir förfärad över hur arga och elaka en del kan vara.


Ha en underbar dag! Kram




 
 
Tina

Tina

27 oktober 2012 10:50

ja vi verkar vara några morgonstruttisar! själv vaknade man vid 04..dock inte självmant.Men vart uppe sen dess..rätt kallt här nere i skåneland..-4 grader,lite tidigt för oss här nere...men de e vitt och fint ute:)...tänkte på dina glasögon,finns ju fonder och söka för oss sjuka...kolla lite på nätet om de,själv ska jag ansöka om kläder.inget i garderoben passar ju längre:(.
Hoppas du kan andas lite bättre nu...usch kan inte ens föreställa mig de obehaget.
kram

http://tinamagicadehex

Catarina

27 oktober 2012 11:44

Tack för tipset! Ska kolla upp det :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards