Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Catarina - 6 oktober 2012 23:39

Vi kom hem till slut. Barnen var trötta och griniga och jag var helt slut. Kroppen värker som bara den och jag har svårt att röra mig. Vi gjorde lite mackor med olika korver,( vi köpte björn, renkorv och gustafskorv) till kvällsmat, helt perfekt!
Vi hade inget varmvatten när vi kom hem utan vi fick göra eld så då tittade vi på film först så badade vi sen. Vi klämde i oss alla fyra och bubblade och äntligen tinade jag upp.
Det var ljuvligt och kroppen blev som ny (nästan)
I morgon ska jag på barnloppis och se om jag kan få tag på lite kläder till mina kottar. Det är perfekt att shoppa begagnat och man kan få tag på mycket fina kläder.


Nu ska jag ta min stackars kropp och försöka sova lite. Det var en dum, idiotisk resa men jag hade jättekul och det var så mysigt att få umgås med mor och far. Jag får ta det! Kan inte bara ligga hemma för då skulle jag bli helt galen, visst är det jobbigt men så värt det :)


Sov så gott! Kram



Av Catarina - 6 oktober 2012 15:43

Äntligen på väg hem! Jag överlevde marknaden. Jag satt mest hos mamma och pappa men emellanåt var jag tvungen att röra mig för det var så himla kallt, mina tår är inte upptinade än! Barnen köpte små ballonger och snurror som vanligt. Dom köpte sig även en liten leksak var. Jag hittade en whitebord att sätta på kylskåpet, perfekt att fylla barnens sysslor och allt som händer under veckan. Lite nagelack och kokosbollar såklart.

Johannes och David är på väg dit nu när vi åker hem, dom hade inte råd att tanka bilen så det har tagit halva dagen att ragga ihop fler folk så dom kan dela på bensinen :)

Vi har bestämt att vi ska bada bubbelbad allihop när vi kommer hem för att tina upp och sen blir det film mys i soffan. Innan vi åkte i fredags så kom en film som jag ropat in på tradera så det blir perfekt.

Av Catarina - 6 oktober 2012 00:07

I morse var jag halvdöd! Det tog nog en kvart innan jag fick min kropp att vilja röra på sig så jag kunde gå upp. När sen barnen åkt så skulle jag vila tänkte jag men då pang så blev jag riktigt dålig. Smärtan i lungorna fulllkomligt exploderade och efter en stund så fick jag ett enormt tryck i bröstet, det var längesen jag hade det, över ett år sen men jag hade nitroglyserin sprayen hemma så jag fick ta den. Det tog en halvtimme innan det blev bättre men riktigt bra blev det inte och kag var beredd på att få åka in akut. I samma veva så blev jag väldigt tung andad och kunde inte ligga ner, jag andas men det känns som om att jag andas genom ett sugrör, hur jag än försöker skriker kroppen efter mer luft. Jag kunde inte sitta för smärtorna men inte ligga för att få luft, hade det inte gjort så ont och varit så jobbigt hade jag skrattat. Det är helt galet! Efter tre timmar blev det bättre och jag somnade direkt.
Vaknade vid halvtre och kom på att vi skulle ju till Rättvik och hälsa på mamma och pappa som är där och säljer på marknaden. Dom hyr en stuga och vi hade lovat komma och sova en natt eftersom det var sista gången som dom skulle hit. Marknaden har blivit sämre men pappa är också så skruttig. Jag börjar packa, laga mat och plocka ihop så vi kunde åka direkt Anders kom från jobbet vid fyra.


Jag tänkte nämligen att vi skulle byta den trasiga dockan som Clara fick i födelsedags present före kl sex i mora.
Jag tänkte inte och jag kände inte efter utan jag hade bara ett sikte och det var att vi skulle iväg!


Vi kom till mora när klockan var tio i sex och dom höll på att plocka ihop för stägning. Jag talade om problemet och fick gå och hämta en ny. Den här gången skulle jag prova innan vi åkte och slet upp kartongen och tog ur dosan, hör och häpna! Den var också trasig! Då gick dom och hämtade flera från lagret och samanlagt packade vi upp sex dockor och alla var trasiga. I dosan hade det gått av några trådar till batterierna.
Clara blev såklart ledsen :( hon trodde ju att hon äntligen skulle få sin docka nu och ist fick hon lämna kvar sin älskade present i affären och tyvärr så hörde hon att dom sa att dockorna skulle kastas!
Å vad jag tyckte synd om henne då och önskade att hon inte varit med in. Så vi fick åka utan docka vidare mot rättvik och dom skulle höra av sig när dom fick hem nya som fungerade.


Vi kom äntligen fram till stugan i rättvik och packade upp lite och bäddade barnens sängar. Sen bjöd mamma och pappa oss på resturangen som finns här. Jättegod mat och så mysigt att få umgås allihop.


Nu ligger jag här och såklart mår jag skit och har jätteont men nu är det bara att knipa igen och låssas som om att det regnar, jag får helt skylla mig själv så jag ska inte klaga.
Det här var dumt, urbota dumt gjort av mig men vad gör jag inte för barnen! Och jag vill få så mycket tid som möjligt med föräldrarna. Man vet inte hur länge man får ha dom !
Just nu tycker jag inte alls synd om mig, bara om Clara som hela tiden frågar när hon får tillbaka dockan. Mitt hjärta svider och jag kommer alltid att testa leksakerna nästa gång innan jag köper dom!


Sov så gott! Kram


Solnedgång över siljan

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards