Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Catarina - 3 oktober 2012 21:15

Sitter nu i soffan och tittar på nybyggarna och mina tvätthögar som ska vikas/strykas. Jag orkar inte i kväll och jag tänker inte göra det i kväll! Jag tror att jag "gömmer" undan det och tar hand om det i helgen ist ;)


Idag fick jag äntligen iväg beställningen till www.kalaslagret.se Det gick inte att beställa igår och det är lite bråttom då inbjudningskorten ska iväg. ( jag är ute i sista sekunden som vanligt) jag brukar beställa kalaspåsar, ballonger, lite smått och gott till påsarna mm. Det är lite dåligt utbud där jag bor. Jag mailade kalaslagret och fick svar nästan direkt att dom skulle undersöka saken och höra av sig igen. Jag förklarade att jag var ute i sista sekunden och att det var bråttom att få inbjudningskorten. Jag fick svar i morse att teknikerna jobbade på felet och att jag skulle prova om en stund och så skulle dom prioritera min beställning så det gick fortare :) Det kallar jag bra service! Snabba svar och väldigt trevlig! Bra där Kalaslagret!


Min goa gubbe dammsög


Tänk att min lilla goa underbara älskade tjej fyller fem i morgon! Det är helt otroligt hur fort tiden gått.
I morgon är hon inte liten mer....Fem år! Fem underbara år <3
Å vad jag väntar tills i morgon bitti :) jag vill se minen på henne när hon öppnar sina presenter. Hon har inga höga krav så att uppfylla hennes önskning var inte speciellt svår.



Ta hand om varandra! Kram


Så här ser en fyraåring ut ;) en trött sådan som tittar på bolibompa en sista gång som fyraåring :) jag hoppas verkligen att hon blir grattad i morgon i bolibompa! Det skulle göra hennes dag.


Och min vidriga tvätthög som ligger och stirrar på mig!

Av Catarina - 3 oktober 2012 12:12

Ligger och har lite panik! Clara fyller år i morgon och mormor, morfar, farmor och farbröder och moster kommer och mitt hus ser ut som det har exploderat en bomb! Vilja släpper fortfarande jättemycket så tussarna jagar oss när vi går ;)

Jag har ingen energi alls och jag har ont, så hur i hela friden ska jag fixa det här? För nåt år sen så hade jag inte ens funderat på det utan satt igång och röjt i 200 km/h och sen hade jag måttt jättedåligt på kalaset. Vad är viktigast för min blivande 5 åring? städat hus eller en glad och pigg mamma som kan vara med på kalaset?

Jag vet inte varför jag får en känsla av att det "måste" vara städat till ett kalas? är det nedärvt eller är det våra föräldrar som har tutat i oss det? 

Man ska väl träffas och ha trevligt inte kontrollera att folk har det kliniskt rent?

 

I år har vi bestämt att barnkalaset ska hållas i bystugan, vi har så trångt här och dessutom ska Gabriel ha sitt kalas ihop med Clara (han hade inget i april när han fyllde) Då får dom också bjuda några fler, men dom får ändå bara bjuda 6 barn vardera. Om ett kalas ska bli roligt kan man inte vara för många det blir tråkigt med långa väntetider vid lekar och det blir väldigt stimmigt.

 

Ja, jag ska väl fortsätta stirra på mina högar med damm och hundhår och så kan jag hoppas att nästa gång som jag blinkar till så är det borta ;)

 

Ha en bra dag! Kram

 

 

 

Av Catarina - 3 oktober 2012 00:10

Clara får sin Hello Kitty tårta!! Dom ringde inte idag så det betyder att dom tog beställningen :)
Det räddade Claras kalas.
Systrarna Hedbacks Cafe är bäst!!!!


Av Catarina - 3 oktober 2012 00:03

Idag har jag varit på ett möte på VC med min handläggare på Fk och en rehab kordinator. Jag blir så trött!
Jag ska tydligen få häcken full! Sjukgymnast, kurator, arbetsterapeft och läkare.
Dom ska se om jag kan komma ut och arbetsträna !? Ööööö hallå! Hade jag kunnat så hade jag redan gjort det! Inte hade jag legat här och stirrat på dom här gamla tapeterna då. Jag älskar att jobba och saknar "mina småbarn" enormt mycket. Men jag vet också att jag aldrig skulle klara av det :(
Och kurator!?? Jag är inte deprimerad eller behov av att prata. Jag har aldrig kunnat prata med såna, inte ens när min son dog! Jag använder min släkt och mina vänner! Flitigt ;)
Det var tydligen inte många som fick vara med på det här programmet så jag känner mig såklart tacksam men vissa (som kuratorn) kanske det finns någon som har bättre behov än mig. Det finns så många därute som vill prata med någon men faktiskt inte får och då känner jag lite att jag slösar med resurser som nån annan verkligen behövt! Det jag behöver mest just nu är en läkare! Men står nu i valet och kvalet om jag ska beställa nån tid.
Det här kommer att ta mycket energi av mig och ge mig mycket smärta, är det värt det?
Ja på nåt konstigt sätt är det det. Om jag inte provar så vet jag inte och hoppet att bli bättre finns ju alltid!
Men som alla mina läkare sagt så kan det inte det utan snarare bli sämre ju mer inflammationer jag får.


VC ska även i framtiden här ta hand om min sjukskrivning! Det är ingenting som jag önskar då dom aldrig gick igenom, min handläggare på FK ringde min läkare i falun och bad att dom skulle ta över vilket dom gjorde och det har fungerat jättebra, inga försenade pengar!
Jag klarar inte av något strul nu när jag har 2 lägenheter till pojkarna plus vårat hus. Det finns inget utrymme alls för misstag! Det går jämt upp på kronan varje månad och då hjälper mamma och pappa till och ger pojkarna en extra slant till mat.


Mina kottar har varit så goa på em <3
Dom har hjälp mig med allt möjligt då jag haft lite jobbigt med andningen på em. Smärtan sköt inte i taket förens sent i kväll så det blir nog inte mycket sömn i natt :(
Johannes är nu hemma tis-sön :) ska bara vara i skolan på mån-tis och sen praktiserar han här hos en svets firma.
Det blir så skönt att få ha honom här hemma och rå om honom lite ;) Dessutom hjälper han också till.


Sov så gott! Kram



Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards