Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Catarina - 16 oktober 2012 23:16

Nu har alla gått och lagt sig, det är bara jag och Vilja uppe. Smärtorna i bröstet ökar igen, mycket för att jag pratat en del i kväll. Johannes kom hem för han ska på praktiken ons/tor så vi har suttit och pratat om allt möjligt. Det är riktigt jobbigt att inte kunna prata för mycket! Det gör jätteont i lungorna och det påverkar andningen. Just nu önskar jag att jag hade vidbehovs medicin och syrgas....Det blir bara jobbigare och jobbigare och jag känner hur trött min kropp blir.
Jag ska sätta mig i duschen en stund och se om det kan lindra lite, tyvärr funkar inte badkaret idag för då blir det alldeles för tungt att andas. Något måste jag försöka med innan jag blir galen!

Sov så gott! Kramar <3

Av Catarina - 16 oktober 2012 20:33

Jag är så stolt över mina barn! Dom är så duktiga och hjälpsamma. Dom har verkligen hjälp mig på eftermiddagen. Både sina sysslor men också tagit hand om alla djur och hjälp mig med diverse grejer då jag fortfarande har väldigt ont. Det enda jag behövde göra var att värma mat åt dom och sen natta. Nu halvsitter jag i soffan och mår skit. Det gör fortfarande ont och nu mår jag också väldigt illa, huvudvärken börjar komma smygande så det blir nog vaken natt igen. Det är typiskt att mannen ska jobba kväll just den här veckan!
Håller mina tummar att få bli mer smärfri så jag får sova snart.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 16 oktober 2012 12:10

Jag önskar jag fick slippa denna hemska smärta. Jag klarar inte av att göra någonting vettigt alls utan kan bara ligga. Jag klarar inte ens av att tänka, hjärnan är tom på vettiga tankar och det enda som jag kan tänka på är hur ont det gör, hur  jag kan lindra bäst och hur länge till klarar jag mig hemma. Jag saknar mig!

Det värsta är att jag nog får skylla mig själv, jag har ju inte precis tagit det lugnt dom senaste dagarna. Jag vet ju hur det oftast blir och då tycker jag att det är värt det men när jag nu ligger här med dom här smärtorna som jag knappt klarar av att hantera så ångrar jag mig. Jag behöver hitta en balans, för jag måste ju få leva också. Jag skulle inte orka mer om jag bara skulle vara liggande, då skulle jag ge upp. Jag behöver ut och träffa folk och göra saker och det är ju inte så att jag ger mig in i saker som jag vet att jag inte klarar av utan det är ju bara vardagliga saker som att shoppa med vänner, umgås, ta hand om hus och hem och mina underbara barn. Det tycker jag är en rättighet som jag borde få klara av utan smärtor!

Fast just nu känns det dystert, jag blir modfälld och sjunker lite. 

Det här som jag skrivit nu har tagit all den lilla energin jag hade, onödigt kanske men det känns lite bättre när jag får ut lite av smärtan i bokstäver. 

 

Kram

Av Catarina - 16 oktober 2012 02:43

Just nu önskar jag att någon hade varit vaken så den hade kunnat slå mig i huvudet med en stekpanna så jag fick sova! Jag är så förbaskade trött menhar så fruktansvärt ont i bröstet ut mot båda sidor och fortsätter bak mot ryggen. Kan inte andas, varje andetag är en plåga som jag just nu önskade slippa. Kan jag inte bara få sluta andas ett tag tills allt slutat göra så ont? Så lätt det vore. Som om inte det var nog så värker varenda led i kroppen på mig, jag vet inte hur jag ska ligga/sitta/stå för att lindra. Jag badade i ca två timmar och just då blev smärtorna bättre men andningen blir så hemskt tund så jag blev så yr att jag fick gå upp. Så nu ligger jag här....ska nog ligga här.....orkar inte skriva mer nu men det var skönt att skriva av mig lite frustration! Snart ringer alarmet och det är dax att gå upp.
Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards