Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Ambulans, akuten.....

Av Catarina - 4 november 2013 19:28

Så blev så som jag INTE ville.
Vid lunch idag blev jag akut jättedålig. Jag fick ingen luft alls och smärtan bara exploderade så jag ringde VC, en timmes väntan tills dom skulle ringa så då ringde jag 1177 ist och dom blev arg för att jag inte ringde 112.
Dom skickade ambulans omedelbart och jag sa att jag inte ville ha blåljus el nåt för jag tänkte på Gabriel. Dom åker förbi skolan. (Och visst hade han sett ambulansen och misstänkte att det var jag)

Sen fick jag prata med två olika sjuksköterskor på SOS och jag trodde jag skulle bli galen, hur sjutton menar dom att jag ska fixa att prata när jag knappt fick luft!?
På akuten gick det undan och jag hamnade med övervakning, hade bara 84-86% i syresättningen så 2 liter syrgas, äntligen känner jag att det börjar kännas lite bättre. Det är ett helsike att inte få syre! En massa prover tagna som jag nu väntar på.
Nu har jag äntligen fått en skön säng, smärtstillande och syrgas så nu ska jag försöka vila. Jag är totalt slut!

Kramar

 
 
Ingen bild

Elin

4 november 2013 23:44

Jag skickar fullt med krya på dig kramar och håller mina tummar att du snart är hemma igen.
Tack för en bra blogg! Den innehåller verkligen allt om livet :-)
Kram Elin

 
Ingen bild

Katta

5 november 2013 09:51

Men usch, nu hoppas jag att du får hjälp, de kan ju inte bara skicka hem dej o låta dej ha det så här :/ Tänkte på dej förra veckan då jag var däckad i nåt elakt virus, låg i 8 dagar med hög feber o kunde knappt gå på toaletten själv. Så är din vardag....Jag gnällde över ynka 8 dagar och du har haft det så här i flera år. Vansinne!!!!! Och ändå orkar du fundera på hur barnen ska ta det...du borde vara så slut att du inte ens skulle orka tänka på dem.
Fokusera på dej nu, och på att iaf bli bättre, barnen klarar sej...De kommer att ha mer "nytta" av en frisk mamma som orkar.
Stor styrkekram till dej <3

Catarina

5 november 2013 10:23


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards