Alla inlägg den 6 november 2013

Av Catarina - 6 november 2013 22:12

Hemma....så himla underbart!
Anders kom och hämtade mig redan vid halv tio, då hade jag fått nog.
Han hade med sig mina skor och en mössa ;-) jag såg för hemsk ut! När vi kom till bilen började han packa upp en påse, termos med the vatten, the påse, honung, sked och termomugg och började göra the till mig. Så underbart gott och så himla gulligt att han tänkte på mig <3 Till efterätt hade han köpt menthos :-)

Hemvägen var för hemsk! Vi hade precis kommit ur mora då jag började må jätteilla, det blev kanske lite för jobbigt när jag gick till bilen, jag envisades såklart att jag skulle gå till bilen ist för att han skulle hämta den. Jag ville ha luft efter att ha legat instängd i flera dagar ;-) Jag hade jätteont och mådde superilla hela vägen hem, satt med kräkpåsen mellan benen.

När vi kommit halvvägs ringde min mobil och Anders svarade för jag hade ingen lust att prata med kräkorna i halsen men det var VC och dom skulle promt prata med mig. Jag fick en tid nästa tisdag! Hos en annan läkare som jag aldrig haft. Hoppet sjönk direkt! Min läkare var i falun i flera månader :-( så typiskt! Hur sjutton ska jag kunna disskutera min medicin med en läkare jag aldrig träffat? Varför blir jag inte förvånad!?
Det jag fick med från mora räcker två dagar, så jag hoppas att det kommer att gå bra.

Det var så skönt att komma hem, jag fick ta tabletterna och lägga mig direkt och vila och när smärtan släppt lite så hoppade jag in i duschen, så härligt och så jobbigt! Men mina barn avskyr när jag luktar sjukhus ochvad gör man inte ;-) det var himla skönt att få komma i min goa pyamas.

När barnen kom hem försvann Gabriel in på sitt rum utan att ens kika in till mig, han brukar alltid komma och krama mig när han kommer från skolan men han var kanske rädd för vad han skulle få se, jag fick verkligen sätta på masken! (Jag har fortfarande inte fått veta varför)
Clara kom och kastade sig storgråtande i min famn men det var minsann inte för min skull :-) Hon hade en stor bula i tinningen och så hade hon bränt foten på gympa golvet :-( min sötnos var skadad! Vilken himla otur.

Vi har myst tillsammmans i soffan ända till läggdax, det blev extra tidigt för i morgon bitti måste dom upp tidigt för Anders tar dom med sig till fritids halv sju, dom är inte speciellt glada men om inte jag får sova i natt orkar jag inte fixa och skicka iväg dom själv. Dom ska vara glada att det inte är så varje dag, det finns många barn som har det så.

Nu är det att hålla tummarna att det kommer att bli bra så fort det går!

Sov gott! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards