Direktlänk till inlägg 11 december 2012

En helt galen dag!

Av Catarina - 11 december 2012 23:37

Vilken dag jag har haft! Gick upp vid sex i morse efter att ha fått sova fyra timmar. Väcka barnen och fixa så att vi alla var klara till klockan åtta då Gabriel skulle till skolan, Clara till mormor och morfar och jag Anders och "tanten" skulle till Mora på shopping.

Det började bra! När jag släpper ut hunden så hon skulle få morgon kissa så skäller hon som en tok, vi får då se att vi har en lös hund på gården, först trodde vi faktiskt att det var en varg ;) In med hunden snabbt som bara den, vi visste ju inte alls vem som ägde den eller hur den är.

Inser sen att vi inte kan åka någonstans förens hunden är borta då vi inte kan ge kaninerna vatten eller rasta hunden. Vi skulle vara borta hela dagen så hon måste ju ut. 

Fick reda på tillslut vems det var men han hade inte så bråttom att hämta den och vi fick också reda på att han inte är säker alls!

Anders höll koll och när det kom en och gick med sin hund efter vägen och han följde efter dom istället så sprang jag ut med hunden och Anders till kaninerna, det var helt sjukt!

Han satte för hasparna riktigt på kaninburen, man vet aldrig. Så nu 40 minuter försenade kom vi iväg. (Anders hade redan fått skjussa Gabriel till skolan)

En timme försent kom vi till mora men det gick bra ändå, vi var tvugna att vara tillbaka i malung klockan ett då jag hade läkartid. Vi hann det vi skulle, jag gjorde otroliga fynd på leklust i mora!!! Jag ska sätta mig och räkna ut det sen, jag köpte spel för 49:- som kostat över 300:-, leksaker som också kostat flera hundra för 59:-. Det var jätteroligt! Nu får dom lite julklappar iaf :)

 

Tio i ett var vi tillbaka i malung, jag skulle få en och en halv timme med läkaren. Han var så otroligt bra!

Han gick igenom allt på mig nu och vi har tagit massor med prover så nu kanske det äntligen händer!!!

Kanske jag äntligen kan få må lite bättre iallafall :)

Det han hittade konkret på mig nu var att jag är svag i musklerna i ena sidan, falltendens åt höger. Lungorna lät inte bra, glömde fråga varför så klart! Vid det laget hade jag riktigt ont och var så slut så min hjärna inte fungerade ;)

Halsen rejält svullen och en ordentlig heshet, rör mig stelt vid gång lätt haltande, stela muskler.

Blodtrycket var bra liggande och skapligt stående. Kraftig viktökning med nästan 20 kg utan känd orsak :(

Kommer faktiskt inte ihåg så mycket mer, han kommer ringa mig när provsvaren kommit och sen ska han disskutera med andra läkare om det som dom hittat!

Låter nästan för bra för att vara sant. 

 

När jag kommer ut så kommer Anders och hämtar mig så åker vi till mamma och pappa och ska hämta Clara <3

Hon bjöd oss på mat! Det var dagens höjdpunkt :) Jag hann inte äta på morgonen så jag var lite smått hungrig då, synd bara att jag har så svårt att äta, fick i mig lite grann iallafall och var djupt tacksam att jag inte behövde laga mat när jag kom hem. Vi fick med alla rester hem så Gabriel fick och till Anders matdosa.

 

Hämtade Gabriel och direkt hem och ta in ved och göra eld, vi hade inte eldat sen i går kväll och det var -17 grader ute så det var lite kallt hemma. Gabriel fick äta och vi packade upp sen var det bara på med kläderna igen och åka på 2 års kalas! Klockan var då kvart över fem och jag hade önskat att jag bara fick ramla ihop i soffan!

Åh nej nu var det barnkalas och dom flesta vet hur mysigt det är när man mår skit. Dessutom hade dom närmare 27 grader varmt inne så jag kunde knappt andas, smärtan blev såklart bara värre och det var som att andas genom ett sugrör men det var värt det! Jag fick busa med goa tvååringen och snoza på goa 9 månaders pigan <3

Han blev stormförtjust över presenterna vi hade med oss :) Han tog Gabriel i handen direkt och bad han sätta ihop tågbanan åt honom, sen lekte dom hela kalaset :) dom kom inte ens och fikade! Jo Clara fikade ;) Fikamonstret!

 

Kom hem vid halv sju så det var bara att slå på bolibompa och börja fixa för nattningen. Kvart i åtta fick jag sätta mig ner. Har varit som en zombie i flera timmar och det blir nog inte många timmars sömn i natt. Såna här dagar borde inte finnas! När jag planerade dagen så fanns såklart inte allt det här med, men är man envis så är man och jag får skylla mig själv för det är frivilligt :)

 

Nu blir det ett bubbelbad så musklerna mjukas upp lite :)

 

Sov så gott! Kram

 

Ps. Glöm inte att delta i TÄVLINGEN!! 

 

 
 
Kaela

Kaela

12 december 2012 05:36

Att vara fembarnsmamma är sannerligen att inte ha några fritidsproblem!
Lyckas inte riktigt förstå tävlingen.

Kram

http://kaela.bloggplatsen.sekaela.bloggplat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards