Alla inlägg den 14 december 2012

Av Catarina - 14 december 2012 23:45

Kalle Anka på Julafton klipper bort scener.

 

Nu är det igång igen, nyss var det pepparkaksgubben som det var fullt ståhej omkring.

Nu vill Disney klippa bort scen med en svart docka! Det har funnits så länge som jag har levat och såvitt jag vet har inget brytt sig om det förut. Men jag tycker också det är löjligt att alla dom här sakerna blåses upp och det är det enda som disskuteras i sociala medier såsom Facebook,Twitter mm. Vad är det egentligen som vi visar våra barn?

Det handlar om våra traditioner så jag förstår att folk blir besvikna och arga!

Här kan du läsa mer

 

AFTONBLADET

 

SVT

 

SVD KULTUR

 

NYHETER24

 

Erik Almqvist, Disney, Kalle Anka,  Tomtenverkstaden, Julafton

Av Catarina - 14 december 2012 15:57

Idag gick jag upp halv sex så vi INTE skulle behöva stressa. Det gick inte bra alls! Glömde tiden när jag lovade barnen att se julkalendern, Gabriel var då fortfarande bara i kalsonger och jag kom på att vi ska vara på dagis kvart i åtta och julkalendern slutade halv.
Stackars Gabriel....
Men vi kom iväg tjugo i, hur vet jag inte men barnen var fantastiska! Det var den här mamman som hade lite problem med tiden den här gången ;)
Kom precis förbi postlådorna och kommer på att jag glömt kameran hemma!!
Bara backa och in igen så nu var klockan kvart i och barnen skulle ha samling på dagis ombytta och klara!
Shit! Vi kom och jag får se att fler är sena och mitt dåliga samvete blir lite mindre ;)
Byter om på Clara och skickar in henne till dom andra och sen ut för att springa runt skolan och in i gympasalen där alla redan sitter. Andas, andas....bröstet sprängde och det gjorde så ont att jag trodde jag skulle svimma en vända. Som tur var tog jag med medicin så jag fixade timmen där :)
Clara var så söt och sjöng alla sånger med stor mun :)
Alla barnen var duktiga och det syntes att dom övat mycket.
Efteråt var det fika men klarade inte av att äta nåt då så pappa och farmor fikade med henne. Dom hade ordnat ett fat med lussebulle och pepparkakor till henne :)
Tyvärr vann vi inget pepparkakshus i år på lotteriet ;)
Det var en härligt lucia firande och jag hoppas att det kommer att få finnas kvar jämt!


Ha en härlig helg! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards