Alla inlägg den 8 december 2012

Av Catarina - 8 december 2012 20:59

När jag vaknade i morse önskade jag att någon kunde komma och köpa barnen för 25 öre styck!!

Innan jag ens hade slagit upp mina ögon var bråket i full gång, dom skrek och bråkade så det måste ha hörts ända till Malung!

Det finns inget värre sätt att vakna på. Gabriel fortsatte retas och vara tjurig hela förmiddagen,  Clara och Anders åkte till stugan och Johannes och David åkte till Ludvika så det var tillslut bara jag och Gabriel hemma och då lugnade han ner sig och kom och sa förlåt.

Vi var ut till kaninerna och fixade lite åt dom och tittade så dom hade hö att ligga på när det är så kallt ute, det gick inte att städa buren för allt hade frusit. Måste köpa en järnspade dit annars blir det äckligt väldigt fort.

När vi skulle ge Stampe mat och hö så kom han inte till dörren!! Han brukar hänga på dörren och vara helt galen när man kommer annars, vi öppnade till boet och där låg han alldeles stilla och tittade på oss. Gabriel blev jätteorolig då han är väldigt gammal, han är nog 8 år nu så vi gick ut igen efter 3 timmar och hade med oss vatten, det fryser ju direkt så vi måste ut 3-4 ggr/dag med det. Nu var han som vanligt :) Hängde på låset och tröck sig emot oss och ville bli klappad. Så skönt!

 

Gabriel och Clara sålde jultidningar i år och i går kom äntligen premien som vi valde :) En Ipad.

Den är inte så himla bra och snabb men duger att spela på. Men dom får inte ha den själva, det är samma regler som med datorn, fråga först och max en halvtimme åt gången. Är rädd att dom blir beroende som Clara blev på dagis, det var hemskt! Hon kunde inte vara ledig för hon bara tjatade att hon skulle på dagis och spela "padda", hon krävde att jag skulle åka och köpa en åt henne nästan varje eftermiddag hon kom hem, hon var arg, sur och grinig och det gick inte att prata med henne.

Och föresten är det ingen leksak som en 5 och 8 åring ska ha inne på rummet. Dom är helt nöjda med det och är helt med på att det är "familjens" Ipad.

Gabriel spelade lite angry birds :)

 

 

 

Sen städade jag och Gabriel deras rum tillsammans så nu är det jättemysigt där inne.

Vi hade bestämt att vi skulle kolla på Harry Potter som gick på tvn men då var det på engelska, det gick ett tag men sen orkade han inte se mer, det var nog svårt att hänga med så vi slog på Santa Buddisarna istället och åt godis, popcorn och bara myste vi två. En helt annan kille än i morse <3

Det är skönt att bara få vara med ett barn och ägna hela min uppmärksamhet på. Ofta är det Clara som är hemma så nu var det skönt att få rå om honom lite grann <3

Han har bestämt att han ska sova i våran säng i natt :) Dom brukar få bestämma själva då pappa inte är hemma.

 

Dagens instagram foto: #someoneyoulove

 

 

 

I morse hade jag ont och väldigt tungt att andas men när jag tagit medicinen så släppte det och resten av dagen har varit mycket bättre :) Det är så skönt men samtidigt är jag lite rädd att göra för mycket, vet ju att det väntar runt hörnet.

 

Jag önskar er alla en härlig helg! Kram

 

 

Av Catarina - 8 december 2012 01:08

Var stars....så här blev det.

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards