Alla inlägg den 16 december 2012

Av Catarina - 16 december 2012 22:33

Idag har det varit en riktigt jobbig dag, jag har mått skit och varit på uruselt humör. Jag har haft massor att göra då vi båda var sjuka förra veckan och det har inte gjort saken bättre.

Jag har sån hemsk smärta i sidan av vänster lunga och i morse när jag vaknade så gjorde det riktigt ont i armbågen, jag trodde att det skulle släppa när jag varit uppe ett tag men det har bara blivit värre, trodde först jag legat konstigt men nu vet jag inte alls vad som hänt med den.

 

Anders och barnen har varit ute och kört snö, tyvärr tyckte dom det var för roligt och tog bort nästan allt även på baksidan, där vill jag ha snö så vi kan rulla snögubbar och så är det så mysigt.

Gabriel kom på att han skulle åka skidor så Clara och han letade fram dom och hade jätteroligt, tyvärr hann jag inte fota då jag höll på att stryka gardiner, det är så typiskt!

 

En vecka kvar till jul nu då :) Jag längtar faktiskt och jag märker att barnen blir mer och mer spända och förväntansfulla! Allt jag gjort fast jag egentligen inte orkat, kunnat eller borde är för deras skull. Jag vill ge dom en riktig jul med alla våra traditioner och det viktigaste är inte paketen! Det är att vi är samlade och har det mysigt och bryr oss om varandra!

Jag köper inget till Anders och han köper inget till mig, det är barnen som ska ha julklappar! och det råkar ju vara så att jag ar så många att det gott och väl räcker till ;) sen har vi alla födelsedagar i december också, 2 kusiner, mamma och Johannes så nog vet jag vart jag ska stoppa alla pengar :) Jag och barnen brukar pyssla presenter till farmor, mormor, moster och farbröder. 

Förra året målade barnen ramar till deras kort och så gjorde vi egna tvålar med text eller saker i. Det var jättekul, man måste inte alltid köpa julklappar ;)

Få se vad vi hittar på i år, vi är lite sent ute nu så jag hoppas att vi hinner. Måste koka knäck och ischoklad också.

 

David är hemma den här veckan då han ska ha praktik sista veckan före jullovet, det blir jättemysigt att få ha honom hemma så länge.Det var senast i somras det hände men jag får väl vänja mig.

Lite bilder från Indras jul/kalas hos mormor och morfar :)

     

 

Ta hand om varandra! Kram

 


 

 

Av Catarina - 16 december 2012 08:30

Vi hade det verkligen mysigt på lördagen :) På fm satt vi och tittade på Ture Sventon (Gamla julkalendern) och gäspade stort! Jag är så förbaskat trött så det finns inte, snälla tomten, jag önskar mig en hel natts sömn i julklapp, utan smärta! Det är det enda jag vill ha.

 

Jul/kalaset hos mamma och pappa blev jättemysigt. Vi kom dit lagom stressade och svettiga och ser att hon gjort ett litet julbord till oss. Goa mamma!

Det var jättegott och så mysigt hade vi tillsammans, jag saknade stora killarna för dom var inte med.

Efter maten fick Indra sina födelsedagspresenter och julklappar och mina barn tyckte det var hemskt jobbigt att sitta och titta på när hon ensam öppnade ett berg av paket ;) Indra hade varit så snäll och tänkt på dom så hon hade slagit in bokmärken som dom fick :)

Sen var det dax för tårta, mmm så gott syster bakat. Clara var jätteglad för hon hade bakat en som hon kunde äta så det var lycka :)

 

Kom hem vid halv sex och det hade kommit massor med snö ute här så barnen sprang in och bytte kläder och ut och skottade. Anders hjälpte till med fyrhjulingen och jag packade upp och sen slängde jag mig i soffan och njöt av tystnaden och stillheten som varade en kvart.

Jag önskar att läkaren kunde ringa och säga att vi vet precis vad som är fel och det är lätt att ordna ;) önsketänkande!!!

 

Få se vad som händer idag, det beror lite på hur jag mår och barnen. Det tar några timmar på morgonen innan smärtan släpper lite och tröttheten som sitter fast på mig så att planera är väldigt svårt.

 

Ha en härlig dag ! Kram

 

Av Catarina - 16 december 2012 02:15

Jag vill skrika
skrika så alla kan höra
alla som vill
om dig min vän

Måste få skrika
högt och tydlig
helst ditt namn
så att alla vet
att jag har dig kär

Vill göra mig hörd
genom ekot i bergen
sommarnatten igenom
så jag kan känna dig nära
vid min sida

Vråla sönder mina stämband
i samma takt som
kroppen töms på allt överflöd
vad mycket jag ville ge
till dig
vars namn jag skrek.


©Catarina - 97


Det är inte tillåtet att kopiera eller sprida mina texter utan min tillåtelse!

Av Catarina - 16 december 2012 01:05

 

Sånt här tror man inte händer! Det är så offatbart hur nån kan må så dåligt och vara så farlig utan att någon har märkt det och fixat hjälp åt honom!

Skjuter både sin mamma och en massa oskyldiga små barn som absolut inte har gjort någonting fel.

Jag får ont i magen när jag läser artiklarna och jag tänker på alla anhöriga som förlorat sitt barn.

 

Läs mer HÄR och HÄR





Av Catarina - 16 december 2012 00:29

Nu tycker jag att det här börjar gå för långt! Jag såg ett inlägg på FB (inte från nån som jag känner) men jag blev alldeles bestört. Det var hårda och fula ord men även rasistiskt. Hon som skrev inlägget gav invandrare skulden för det här och pepparkakorna Kalle Anka och alt annat som disskuterats. Det var inte vackert att läsa, jag mådde illa!

Vi kan inte lägga skulden på invandrarna för det som svenskar bestämmer och dessutom göra det på ett sånt grovt sätt är hemskt!

Jag hade tänkt citera lite från texten men det är för grovt och hemskt språk som används att jag vägrar skriva det.

 

För er som inte har hängt med läs HÄR och HÄR



Gå in på den här länken och läs lite om allt som disskuterats, det skrivs bra och alla har sin åsikt och det finns förklaringar till vissa saker men ibland läser man inte allt utan bara rubrikerna!

Läs HÄR





Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards