Alla inlägg den 13 december 2012

Av Catarina - 13 december 2012 20:37

Fortfarande ordentligt dålig. Jag har legat hela dagen. Tyvärr så är det samma med gubben... blir lite smått galen snart! Varför är det så besvärligt för en karl att ha en förkylning? Hade det varit en vanlig mamma så har hon lik förbaskat sina plikter och se till att hemmet fungerar.


Sov knappt i natt då jag haft jordens migrän, vaknade och kräktes men det va bara att bita ihop och fixa frukost och barn medans gubben snarkade vidare ;)


På eftermiddagen skulle jag fixa Claras lucialinne och krona och det gick åt skogen direkt! Som tur var så skulle jag stryka nya undertröjan före linnet! Nån har sabbat mitt strykjärn, det var svart gegga under som satt fast på nya tröjan. Jag trodde jag skulle börja gråta! Men det var bra att jag höll mig...för det kom mera!
När jag äntligen skrapat bort den svarta geggan och har nästan strykit hela linnet så får jag se en stor gul fläck på framsidan! Det kan hon inte ha i morgon, panik!
Jag skulle också ställa in lucia kronan efter Claras huvud och plasten bryts av vid spännet....det är helt sjukt vilken otur jag ska ha! Nu fick jag gråta....


Som tur är räddade syrran mig med ett nytt linne, krona och strykjärn <3
Utan henne hade jag gett upp.
Nu är kronan inställd, linnet struket och jag tar fram glittret och ska mäta och klippa det och.....det är fel glitter!
Det är nån ståltråd i glittret så det går inte att knyta det i midjan!


Förra året låg jag på IVA och hade ångest för att jag inte kunde vara med, i år går allt åt skogen.
Det här är skrattretande, hade jag orkat hade jag faktiskt skrattat åt eländet!


Jag hoppas att Clara blir nöjd iallafall det är huvudsaken, hon har verkligen sett fram emot det här!


Ta hand om varandra! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards