Alla inlägg den 2 december 2012

Av Catarina - 2 december 2012 23:32

Vi har minsan haft finbesök här i helgen! Självaste katten Findus har bott med oss i helgen. Det blev fullt hus då Tuija och hennes familj också var här.

Findus bor på dagiset och ingår i deras verksamhet och får följa med barnen hem och hälsa på dom och se hur dom har det hemma :) Clara var överlycklig när hon fick reda på att han skulle få följa med henne hem. Hon väntade och väntade och i fredags var det dax.

Findus var väldigt busig och busade jättemycket ;) Men han är också väldigt go och Clara hade med han nästan överallt, han fick sitta i hennes knä och titta på film och sova i hennes säng.

I dag när vi var ner på julskyltningen så fick han följa med i min handväska (så han inte skulle komma bort, dom andra barnen skulle bli vädigt ledsna då) Han fick följa Clara fram och hälsa på tomten som var i affären. 

Det har varit jättekul att se hur hon behandlar honom :) Hon har verkligen tagit god hand om honom och visat honom hur hon gör och hur man ska och får bete sig. I kväll har vi lagt in kort på Findus och Clara och skrivit om helgen i Findus bok. Det var svårt då dom har gjort så mycket i helgen och jag skulle försöka skriva kort om det.

 

     

 

I morse var det glädjetjut från Gabriel och Claras rum :) Dom fick öppna sitt första paket från adventskalendern idag, och dom blev riktigt nöjda över hårfärgen. Jag köpte rosa spray till Clara och grön till Gabriel, Clara skulle ha slingor i innan jag ens öppnat mina ögon ;) Sen tände vi första ljuset och tittade på julkalendern på tv. Så mysigt! En vecka kvar till nästa paket.

 

Tuija och familjen åkte hem på eftermiddagen. Det blev så tomt och tyst och tråkigt direkt. Jag är totalt slut :) vilken intensiv helg det har varit, men vi har haft det jättekul och mysigt, Barnen kommer också så bra överens med varandra och leker så bra med varandra.

Jag har fått en massa gjort också för Tuija hjälp mig, alla ljusstakar och julstjärnor är framme och idag har jag stukit gardinerna till köket och fått upp dom. Jag väntar med vardagsrummet och dom andra rummen några dagar nu så jag inte gör så jag blir liggande på lucia! Det är min skräck att det ska bli som förra året då jag hamnade på IVA i mora istället för att se min dotter sjunga :( Jag mådde jättedåligt över det och jag vet att Clara också var jätteledsen. Hon har sagt nu ända sen dom började öva på lucia sångerna att jag måste komma och se henne vara lucia och sjunga. Jag får inte vara sjuk!

Det är stort för henne så jag förstår det.

Så nu ska jag ta det super lugnt! Det blev inte mycket vila i helgen men det gick faktiskt ganska bra, kan bero på att jag fått öka medicinen. I natt hade jag riktigt ont i ett par timmar men det gav sig ganska fort för en gångs skull.

 

Vi har haft jättekallt här idag och när vi var på julskyltningen så var det -21 grader kallt. Burr... Det var vidrigt att andas, jag trodde att mina lungor skulle explodera av smärtan när jag andades in den kalla luften. Jag fick trycka ner munnen i jackan och andas genom den tillslut. Det går inte bra när det är varmt men det är lika illa när det är kallt fast det är på olika sätt.

Jag hoppas att kylan ger med sig lite så jag kan vara ute.

 

Ta hand om varandra! Kram

 

 

 

 


Av Catarina - 2 december 2012 00:11

Vi har haft en superhärlig dag i dag. I morse så var det mys i soffan till julkalendern och sen första lucköppningen :) Hela dagen har alla fyra barnen lekt både ute och inne, inte ett enda bråk har det varit och jag är väldigt stolt över dom.
Jag och Tuija åkte på en liten julmarknad i en annan by här men det var inte stort eller mycket att se, det var inomhus i en bystuga. Jag åkte dit för att köpa en mössa till Clara och det blev även en till mig. Dom är så underbara :)
Sen handlade vi lite mat och hyrde filmer innan vi åkte hem för att göra lunch.
Vi stannade även till vid Joakims grav för att tända ett ljus <3

Jag fick hjälp av Tuija att ta fram alla stjärnor och ljusstakar sen medans jag ställde ut och hängde upp så bakade Tuija en kexchoklad paj :-)
När vi ätit tacos till middag så satte vi på barnfilmen, vi hyrde Ice Age 4 till barnen och så hade vi köpt ice age godispåsar så gissa om dom blev glada och överaskade. Det var så mysigt och nu kan jag börja känna julstämmning :)
Gardinerna får jag ta en annan dag, det har varit väldigt mycket redan i dag och jag har haft väldigt ont. Jag har börjat med nya dosen av min medicin och i går natt var första gången jag sov non stop och kände mig utvilad när jag vaknade. Vi la oss vid tre på natten och så hade jag ställt larmet till halv nio. Och fast det inte var så många timmar så var det som om jag sovit i åtta timmar. Så skönt!

När barnen hade lagt sig så satte vi på våran film som vi hyrt till oss :) Cockpit , den var både bra och rolig och vi hade dukat fram både det ena godiset efter det andra. Våra gubbar fick varsin öl :) Och pajen var farligt god! En perfekt mens paj ;)


Det här inlägget tog väldigt lång tid att skriva, jag ser väldigt suddigt och bokstäverna flyter ihop så det kan nog både vara stavfel och fel ord på fel plats!

Sov så gott! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards