Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Jag älskar julen

Av Catarina - 6 december 2012 01:36

Jag älskar julen även om jag får dåligt samvete, pengarna räcker aldrig till, det är omöjligt att ge barnen vad dom önskar allra mest, man ska hinna baka allting....så håller det på!
Det allra värsta är att det inte är tillåtet att bestämma vart man själv vill vara under julen. Helst önskar folk att man ska dela på sig. Det har slutat med att vi har valt att stanna hemma och alla som vill är välkomna hit. Jag vill inte fara fram och tillbaka med 4 barn och stressa som en galning. Det var barnen som sa stopp för några år sen, dom vägrade, grät och bad att vi skulle vara hemma.

Men det är underbart med all julstämmning, förväntansfulla blickar och att få umgås och äta gott.
Pepparkaksdoften som sprider sig i huset, hyasinternas underbara doft och mimosa kvisten som bara måste finnas på julafton :)
Kvällen före julafton som vi samlas hela familjen för att klä julgranen och sen se en julfilm och äta en skinkmacka med den nygrilljerade skinkan, det är härligt!

Men jag kan inte låta bli att tänka på dom som inget har, som är ensamma, barn som inte får någon julklapp, eller barn som lever i missbrukarfamiljer.
Då känns det nästan som ett hån att klaga över bagateller som att jag skulle ha dåligt samvete som egentligen har precis allt!
Varför är det så svårt att verkligen se vad man har och vara nöjd med det? Vi har ju allt! Allt som vi behöver...

Kram

 
 
Carin

Carin

6 december 2012 12:29

Hej!

Vilken härligt öppehjärtlig blogg du har! Känner igen mig mycket i det du skriver!

Kram Från Carin på Familjebloggen, via Familjeliv :)

http://markbladet.se/bloggar/familjebloggen

Catarina

6 december 2012 13:18

Tack så mycket!

 
Emm

Emm

6 december 2012 19:13

Håller med om att julen innebär vissa stressmoment. Grymt bra att kunna göra som du och välja hur du och familjen ska hantera dem på bästa sätt. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Catarina

6 december 2012 19:31

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards