Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Härlig lördag

Av Catarina - 2 december 2012 00:11

Vi har haft en superhärlig dag i dag. I morse så var det mys i soffan till julkalendern och sen första lucköppningen :) Hela dagen har alla fyra barnen lekt både ute och inne, inte ett enda bråk har det varit och jag är väldigt stolt över dom.
Jag och Tuija åkte på en liten julmarknad i en annan by här men det var inte stort eller mycket att se, det var inomhus i en bystuga. Jag åkte dit för att köpa en mössa till Clara och det blev även en till mig. Dom är så underbara :)
Sen handlade vi lite mat och hyrde filmer innan vi åkte hem för att göra lunch.
Vi stannade även till vid Joakims grav för att tända ett ljus <3

Jag fick hjälp av Tuija att ta fram alla stjärnor och ljusstakar sen medans jag ställde ut och hängde upp så bakade Tuija en kexchoklad paj :-)
När vi ätit tacos till middag så satte vi på barnfilmen, vi hyrde Ice Age 4 till barnen och så hade vi köpt ice age godispåsar så gissa om dom blev glada och överaskade. Det var så mysigt och nu kan jag börja känna julstämmning :)
Gardinerna får jag ta en annan dag, det har varit väldigt mycket redan i dag och jag har haft väldigt ont. Jag har börjat med nya dosen av min medicin och i går natt var första gången jag sov non stop och kände mig utvilad när jag vaknade. Vi la oss vid tre på natten och så hade jag ställt larmet till halv nio. Och fast det inte var så många timmar så var det som om jag sovit i åtta timmar. Så skönt!

När barnen hade lagt sig så satte vi på våran film som vi hyrt till oss :) Cockpit , den var både bra och rolig och vi hade dukat fram både det ena godiset efter det andra. Våra gubbar fick varsin öl :) Och pajen var farligt god! En perfekt mens paj ;)


Det här inlägget tog väldigt lång tid att skriva, jag ser väldigt suddigt och bokstäverna flyter ihop så det kan nog både vara stavfel och fel ord på fel plats!

Sov så gott! Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards