Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Hemsk dag!

Av Catarina - 15 oktober 2012 20:07

Herregud vilken hemsk dag jag haft! Hela natten låg Gabriel i våran säng och snörvlade och varje timme skulle han ha en näsduk. När klockan ringde 6.10 så trodde jag att jag aldrig skulle klara av att ta mig upp.Dessutom hade vi möte på dagis 8.20 så det gick inte att ta det lugnt i morse heller. När jag kom hem vid halv tio så la jag mig i soffan, helt borta på bara några minuter. Det kändes som om jag gick in i en dvala för jag hade så förbaskat ont men orkade inte göra någonting åt det eller vakna upp. Vid halv tre på em kunde jag öppna ögonen igen och har då så förbaskat ont så jag inte tar mig upp ur soffan. Då kommer jag på att jag glömt medicinen!!! Hjälp! Jag måste ta den samma tider varje dag för att den ska fungera som bäst och jag har sldrig någonsin under alla år glömt den så länge. Inte konstigt att jag mådde dåligt. Sen tog det flera timmar tills den började hjälpa. Det var tur att barnen var på fritids/dagis till fyra idag så jag var skaplig när dom kom hem.


Det gick iallafall bra för Clara på dagis, duktig lekare med många kompisar och hon gör framsteg i talet även om dom inte tränar individuellt med henne som jag hade önskat. Men med 23 barn på 3,5 fröknar så är det inte konstigt. Maten var också ett problem, hon åt nu nästan bara makaroner, spagetti och sånt. Korv, köttbullar smakar hon inte på alls. Jag har nu fått nya råd från dietisten ang Gabriel och Clara, båda ska vägas nu sen ska dom öka på näringsdryckerna till 2 ggr/dag (morgon/kväll) och båda ska ha 2 msk Duocal pulver (ökar kalorintaget) efter maten en näve nötter och sen ska maten berikas med rapsolja, riktig grädde mm. Men det har vi alltid gjort men nu får jag intyg att det även ska göras på dagis och skola. Vi ska hålla på i tre månader och det vore konstigt om vi inte kan få se en förändring på vikten efter det. Annars kommer dom starta en utredning på dom. Clara skulle testa olika nötter idag efter maten och det var endast en sort som hon kunde äta. Resten kväljde henne :(


Ta hand om varandra! Kram


Jag har tagit kort med mobilen. Höstfärgerna är så fina nu :)
Vilja tycker inte alls det är mysigt när det är blött ute.
Sandlådan är tömd så nu får snön komma! Dom har lovat mycket snö i morgon så vi får väl se!



 
 
Ingen bild

Jenny

16 oktober 2012 00:38

Å fy så jobbigt det låter :( jag hoppas att du får må bättre snart. Det är inte alls kul att vara sjuk/dålig när man har barn.
Krya på dig! Kram

 
Ingen bild

Pia

16 oktober 2012 02:15

Jag hoppas att du får må bättre i morgon!
Kramen Pia

Catarina

16 oktober 2012 02:30

Tack hoppas jag med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards