Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Så dum!

Av Catarina - 6 oktober 2012 00:07

I morse var jag halvdöd! Det tog nog en kvart innan jag fick min kropp att vilja röra på sig så jag kunde gå upp. När sen barnen åkt så skulle jag vila tänkte jag men då pang så blev jag riktigt dålig. Smärtan i lungorna fulllkomligt exploderade och efter en stund så fick jag ett enormt tryck i bröstet, det var längesen jag hade det, över ett år sen men jag hade nitroglyserin sprayen hemma så jag fick ta den. Det tog en halvtimme innan det blev bättre men riktigt bra blev det inte och kag var beredd på att få åka in akut. I samma veva så blev jag väldigt tung andad och kunde inte ligga ner, jag andas men det känns som om att jag andas genom ett sugrör, hur jag än försöker skriker kroppen efter mer luft. Jag kunde inte sitta för smärtorna men inte ligga för att få luft, hade det inte gjort så ont och varit så jobbigt hade jag skrattat. Det är helt galet! Efter tre timmar blev det bättre och jag somnade direkt.
Vaknade vid halvtre och kom på att vi skulle ju till Rättvik och hälsa på mamma och pappa som är där och säljer på marknaden. Dom hyr en stuga och vi hade lovat komma och sova en natt eftersom det var sista gången som dom skulle hit. Marknaden har blivit sämre men pappa är också så skruttig. Jag börjar packa, laga mat och plocka ihop så vi kunde åka direkt Anders kom från jobbet vid fyra.


Jag tänkte nämligen att vi skulle byta den trasiga dockan som Clara fick i födelsedags present före kl sex i mora.
Jag tänkte inte och jag kände inte efter utan jag hade bara ett sikte och det var att vi skulle iväg!


Vi kom till mora när klockan var tio i sex och dom höll på att plocka ihop för stägning. Jag talade om problemet och fick gå och hämta en ny. Den här gången skulle jag prova innan vi åkte och slet upp kartongen och tog ur dosan, hör och häpna! Den var också trasig! Då gick dom och hämtade flera från lagret och samanlagt packade vi upp sex dockor och alla var trasiga. I dosan hade det gått av några trådar till batterierna.
Clara blev såklart ledsen :( hon trodde ju att hon äntligen skulle få sin docka nu och ist fick hon lämna kvar sin älskade present i affären och tyvärr så hörde hon att dom sa att dockorna skulle kastas!
Å vad jag tyckte synd om henne då och önskade att hon inte varit med in. Så vi fick åka utan docka vidare mot rättvik och dom skulle höra av sig när dom fick hem nya som fungerade.


Vi kom äntligen fram till stugan i rättvik och packade upp lite och bäddade barnens sängar. Sen bjöd mamma och pappa oss på resturangen som finns här. Jättegod mat och så mysigt att få umgås allihop.


Nu ligger jag här och såklart mår jag skit och har jätteont men nu är det bara att knipa igen och låssas som om att det regnar, jag får helt skylla mig själv så jag ska inte klaga.
Det här var dumt, urbota dumt gjort av mig men vad gör jag inte för barnen! Och jag vill få så mycket tid som möjligt med föräldrarna. Man vet inte hur länge man får ha dom !
Just nu tycker jag inte alls synd om mig, bara om Clara som hela tiden frågar när hon får tillbaka dockan. Mitt hjärta svider och jag kommer alltid att testa leksakerna nästa gång innan jag köper dom!


Sov så gott! Kram


Solnedgång över siljan

 
 
~ L I N N ~

~ L I N N ~

6 oktober 2012 07:35

Kika gärna in och delta i veckans blogg, drar 3 vinnare genom slumpen så ALLA har lika stor chans, de 3 får även stå i min meny 1 vecka ! Vad har du att förlora? :D
Direktlänk -> http://linnhahne.blogg.se/2012/september/veckans-blogg-1-2-3.html#comment

http://linnhahne.blogg.se

 
~ L I N N ~

~ L I N N ~

6 oktober 2012 11:59

Kul att du är med & tävlar om veckans blogg, lycka till! :-D

http://linnhahne.blogg.se

 
penny

penny

7 oktober 2012 22:53

Jo jag gör mycket för mina barn också, sedan är jag envis också. Vill jag göra något trots "hinder" så gör jag det ändå. Ju fler barn man får ju envisare kanske man bli :P

Krya på dig :)

http://pennysblogg.webblogg.se

Catarina

7 oktober 2012 23:00

Det stämmer nog :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards