Alla inlägg under augusti 2012

Av Catarina - 14 augusti 2012 20:53

Vi har haft en jättekul dag, kusin med familj kom vid halv tolv idag och jisses vad grabbarna har växt! Det går så fort första året. Det drog i min livmoder....jag skulle gärna vilja om jag kunde. Men får inte bli gravid mer och det vore inte rättvist mot barnet då jag knappt orkar med dom jag har. Men jag ÄLSKAR bebisar!!! Jag får vänta på barnbarnen ;) Fast jag har talat om för Johannes att jag ska vara 40år innan jag blir farmor så jag hoppas att han håller det ;)
Smågrabbarna var så mysiga och coola :) det var lite synd att dom var lite blyga men på slutet smälte dom lite och jag fick hålla och gosa lite med dom <3 Vädret var kanon så vi kunde grilla och äta ute. Det var första gången vi satt ute och åt i år! Syrran och Indra kom oxå hit och åt med oss och det var så kul att vi kunde vara samlade allihop! Efter maten så blev det lite glass och barnen lekte ute, granntjejen kom ner och hux flux var det sex ungar här på gården :)
Dom åkte vid sex på eftermiddagen och mina barn var jätte trötta så vi tittade på bolibompa och sen var det dusch och sängen för dom. Dom sov innan klockan var halv åtta :)

Jag har tokigt nog varit ute i solen idag! Dumt! Nu ser jag hemsk ut och det kliar i ansiktet och så drack jag för dåligt idag så jag har världens huvudvärk :( kunde iaf leva med smärtan idag och har hållit mig på benen hela dagen. Jag tycker inte om att disskutera hur jag mår så när nån frågar så säger jag alltid att det är skapligt. Det är så jobbigt att förklara och få medlidande att jag hellre låter bli och gömmer smärtan. Är den för stark så går det såklart inte men en vända gick jag in på toan och la mig på golvet i fem minuter sen var det lite bättre...alla sätt är bra!
Vi träffas så sällan och jag pratar gärna om andra saker då :) Jag skriver av mig här ;)

På eftermiddagen så ringde dom från falun och sa att det skulle komma ut en tekniker hit i morgon som ska ta hand om getingarna! Det var snabbt :) Hoppas det går bra så ingen blir stucken och jag glömde säga att vi har ovanför verandan. Kanske ska fråga om dom tar dom oxå när dom ändå är här. Vi märker inte av dom så mycket just nu, det är värst vår och höst när vi sitter ute och dom är så slöa.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 13 augusti 2012 21:27

Kunde jag skulle jag stoppa huvudet i sanden! Orkar inte! Vill inte! Nu har jag tappat bort mig själv. Det här är inte jag, jag brukar vara mer positiv och ta allt med en klackspark men känner att jag sjunker lite mer för varje dag. Jag har sån olidlig ledvärk att jag knappt kan sitta still, måste upp och röra mig med jämna mellenrum. Har lungsäcksinflammation igen :( och det känns. Smärtan är hemsk och andningen är jättejobbig. Det jag hoppas nu är att jag slipper åka in och få syrgas och mer smärtstillande.

Gabriel och Clara var så lyckliga när dom kom hem från sin första dag idag :) Dom har haft jätteroligt och ville inte alls hem. Dessutom kom dom hem till en dålig mamma som var tvungen att ligga. Det mår jag dåligt över! Att inte orka vara med mina barn, bara det att jag inte fixar att prata så mycket :( jag hoppas med hela mitt hjärta att dom inte får för sig att jag inte vill. Det vore hemskt!

Jag skulle ha plockat isär sängen idag och gjort i ordning så Anders hade kunnat hämta nya. Det blev ingenting förutom att jag fick ut en annons på våran gamla. Fast det blev ändå inget då han jobbade över och var tvungen att åka och handla direkt när han kom hem. Jag klarade inte att följa med.

I morgon får vi besök! Kärt besök :) min kusin och hans sambo och deras tvilling grabbar <3
Gabriel och Clara kommer att vara lediga och när Anders kommer hem så ska vi grilla tillsammans :) jag hoppas att det blir fint väder.
Jag hoppas oxå att jag har mer energi och att jag inte har alltför ont. Men jag kan vara dålig resten av veckan bara det är skapligt i morgon ;)

Jag ska kämpa mig tillbaka till den jag vill vara, inte nån gnällig 36 åring som bara finns!

Var rädda om varandra! Kram

Av Catarina - 13 augusti 2012 11:46

Det är så tomt! Och konstigt. Det är bara jag och Johannes hemma och det är så tyst.
Jag trodde inte det var sant när klockan ringde i morse, jag har nog sovit sammanlagt ett par timmar. Jag fick sitta upp halva natten för att kunna andas och sen låste sig ryggen och ett ben. Känner mig alldeles bortdomnad. Men upp kom vi och i tid oxå :) Barnen var så glada att äntligen få börja igen. Och jag tycker det blir skönt att få igång rutinerna igen. Det är härligt med ledighet och göra som man känner men det är ändå bäst med rutinerna, då mår jag som bäst.

Jag har suttit och ringt runt till försäkringsbolaget och Anticimex och om ett par dagar skulle vi bli uppringda för att boka tid. Jag hoppas att det går fort så barnen kan vara ute och leka igen. Getingarna är riktigt sura då vi varit där och mixtrat.

Passade oxå på att maila min handläggare på f-kassan så jag får någon ordning på min sjukskrivning. Tydligen har jag nu fått förlängt till slutet på september men läkaren har skrivit från sista juli och jag är redan sjukskriven till sista augusti. vet inte hur dom tänker riktigt och jag törs inte bara skicka in den för då blir det säkert något krångel med försenade pengar och det går absolut inte när jag har grabbarnas lägenheter att betala :(

Nu blir det att slänga i en tvätt, vika lite och sen försöka vila så jag är en bra mamma när små kottarna kommer hem :)

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 12 augusti 2012 22:39

Mår pyton just nu! Men har bara mig själv att skylla så klart ;) Har varit i alldeles för mycket igen!   

Anders skjussade sin mor till Nås idag då hon skulle hämta hem sin nya säng. Dom kommer till Vallerås och kör på ett rådjur riktigt ordentligt. Inte så krockkuddar utlöstes men bilen blev bulig på plasten och rådjuret mådde inte så bra så dom fick ringa polis och jägare. Jag är jätteglad att inte barnen var med! 

När dom var borta så städade jag ur vårat akvarie, vi ska ta bort det då det gungade när vi gick förbi ;) vill inte gärna ha 250 liter vatten över golvet ;) Snickaren som var här och renoverade vårat badrum berättade oxå att våra golvreglar ligger lite för glest så i badrummet fick vi förstärka upp golvet där badkaret står. Så nu åker det hem till mamma och pappa.

Vi ska oxå in med ny säng och jag har en byrå i sovrummet som tar stor plats som ska ut där akvariet är nu. Barnen städade sitt rum när jag tvättade akvarie gruset så när jag var klar med det så fick jag fortsätta där inne med att skura golvet och byta i sängarna och sen så städade vi hamsterburen tillsammans. Dom skulle oxå ha rent :)

 

Känner nu att allt blev för mycket och det har varit varmt här idag oxå så nu får jag igen. Vet inte varför jag har så svårt att be om hjälp! Fast jag gillar att göra saker, "jag är ingen sitta still och titta på andra människa"

I morgon är det dax att stiga upp tidigt! Klockan kommer att ringa 07.00 Gabriel och Clara ska på dagis och fritids mellan nio och tre :) Clara har verkligen längtat :) 

 

Var ut och tittade på lekstugan idag om getingarna hade flyttat, men nej då! Dom har två nya ingångar i väggen nu så antagligen har dom ett jättebo där nu om inte tejp och kvistar kan skrämma bort dom! Har du något tips?

Tänkte annars att jag måste ringa anticimex i morgon! Barnen kan varken vara i sandlådan eller i lekstugan. Inte kul och jag blir lite nervös för jag kan tänka mig att anticimex kostar en hel del.

 

Nu ska jag ta min smärta och krypa in i duschen sen är det sängen och hoppas få sova några timmar i natt så jag vaknar när klockan ringer. Vore pinsamt att försova oss första morgonen ;)

 

Ta hand om varandra! Kram   

 

Av Catarina - 11 augusti 2012 22:51

Idag har det varit en riktigt seg dag. Jag kom inte ur morgonrocken förens vid tolv ;) Syrran och Indra kom hit och hämtade Degusarna och lämnade presenter som dom köpt till barnen när dom var till Gotland. Dom besökte både medeltids marknaden och såklart pippihuset :) Gabriel fick en pickadoll ;) i trä med en kork i ett snöre. Den är jättekul fast det smäller högt och när det har varit så kvavt i dag så har jag haft jätte tungt att andas och så får jag huvudvärk när det blir syrebrist. Det slutade med att jag blev riktigt irriterad och tog den av honom och la undan den. Å vad han blev förstörd! Men mamma! Det är ju min bästa sak och det är så roligt att skjuta med den! Föresten tyckte ju du oxå det. Ha ha han kan :) Nu ligger den brevid honom i sängen! Clara fick ett pippi yatzy. Vi spelade direkt och det var perfekt åt henne. Inte mycket att räkna utan pippi och alla andra figurer från pippipå tärningarna. Hon blev oxå jätteglad :)


Indra skulle vara kvar en stund och följa oss till stugan. Dom lekte i lekstugan och höll på att städa och vi får se att det kryllar av getingar på väggen! Dom har bott in sig i väggen och kryper in och ut genom ett kvisthål! Jag tycker inte om getingar och då jag inte vet om barnen är allergiska så fick dom gå därifrån.
Jag och syrran och Anders satt en silvertejp över hålet och trodde att dom skulle försvinna men när jag var ut och gav kaninerna kvällsmat så var det fullt som surrade på väggen :( så nu har jag tejpat en kvist på väggen så får vi se hur det är i morgon. Tänk! Vi kanske har honung i väggen då dom var så många ;)


Kommer hem sent på eftermiddagen och Anders fixar lite mat. Korv och strips blev det och efter maten såklart lite lördagsgodis och film. Pippi på rymmen. Var kul att se och jämföra med korten som syrran tagit. Många saker stämde inte alls :( Tänk vad kameran luras ;)


Sitter nu i soffan och tittar på crocodile dundee med veranda dörren öppen för att kunna andas bättre. Jag älskar när det är fint väder och varmt ute men då blir det tungt att andas. Hade varit kul att veta vad syresättningen ligger på när det blir så här och det jag blir mest rädd för är att jag ska få flera andningsuppehåll. När jag fick det senast så var jag lyckligtvis i ambulansen så då hade jag tur. Då tror jag jag låg på 81 i syresättningen i blodet. Tror inte jag har varit lägre förutom när jag fick lunginfarkten då. Men det är så skönt att slippa åka ut och in på sjukhus som jag gjorde innan dom fick ordning på medicinerna. Det var nästan var tredje till femte vecka jag fick mig en ambulanstur och en veckas inläggning med syrgas och smärtstillande. Helt sanslöst! Dit vill jag inte igen.
Nu hoppas jag att det ska bli mer framsteg :)


Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 10 augusti 2012 23:55

Jag har nu blivit en buzzador :) Jättekul att få testa nya produkter och tjänster som kommer ut på marknaden och att få göra det med mina vänner :) Jag har precis blivit antagen till en kampanj med nya hårvårdsprodukter från Pantene Pro-v och produkterna väntas komma nästa vecka :) Det kommer att bli jättespännande och då kommer jag att samla fem vänner med olika hårtyper och dela ut schampo som dom ska få prova på.

Jag kommer att skriva om det här när vi har kommit igång.

Vill du oxå bli en Buzzador? Andvänd länken här nere och gå in och registrera dig :)

Skriv gärna att du blev tipsad av mig ( Keckla)


http://www.buzzador.com/se/page/bli-foerst-med-att-prova-nya-produkter-och-tjaenster





Önskar John Blund hade velat titta förbi, inte för att jag vet om det hade hjälp men det är värt att prova.

 

Johannes kom hem idag. Han åkte direkt till stugan och klippte gräs till mormor och morfar :) min snälla kille! Hoppas att han tar gräset här i morgon ; Han klipper finare än Anders ;) han är väldigt nogrann och tar om ända tills det blir bra.

Nu är han ute och är chafför åt några kompisar, han älskar att köra bil och vill inte gärna säga nej, han vill vara den här hjälpsamma killen som man alltid kan fråga. Jag förstår bara inte hur han orkar! Han gick upp fyra i morse och jobbade i Ludvika sen upp hit och klipper gräs! När sover dom?

Jag hoppas han kör försiktigt, det är min mardröm om det skulle knacka på dörren mitt i natten och polisen skulle stå här utanför och berätta att någonting har hänt!

 

David är hos sin tjej i Nyhammar men jag hoppas att han kommer att vara sista veckan här innan skolan börjar igen. Det är så härligt att ha alla samlade ;)

 

Clara fick hit en kompis på eftermiddagen. Hon har verkligen saknat sina kompisar och dagis, dom sista veckorna nu har hon tjatat om att få åka på dagis. Visst är det bra för då vet jag att hon trivs men jag kan inte förstå, varför kan dom inte njuta av ledigheten? 

Gabriel har inte varit nå noga med kompis! Han har hellre lekt ensam. Det finns några som han kan leka med men han frågar inte själv om han får åka och leka med någon eller ta hem nån! Lite konstigt tycker jag fast han har alltid tyckt om att leka själv och sen leker ju han och Clara varje dag och ofta är granntjejen med dom. Jag hoppas att det inte är för att han har blivit retad! Jag tänker inte tvinga honom eller hålla på att föreslå kompisar. Jag tror att det kommer när han själv vill :)

 

Tror jag ska ta och göra en kopp kamomill the så kanske jag kan få sova lite innan barnen ska upp ;) Jag ska inte klaga alls under sommaren har mina sovit till mellan nio och tio på fm. Det är jätteskönt dom nätter jag inte får sova så mycket. Det blir tufft nu när skolan börjar och klockan kommer att ringa 6.15 varje morgon och då spelar det ingen roll om jag har sovit eller inte. 

 

Ta hand om varandra! Kram

 

 

                                        

 

 

Av Catarina - 10 augusti 2012 14:33

Har fått sova några timmar i natt så det känns iaf ok idag. Min hals har svullnat upp ordentligt och idag kan jag inte sitta utan att hålla upp hakan för att det är så obehagligt och känns som om det blir tätt. Så irriterande!

Min svägerska ringde på fm och frågade om vi kunde vara barnvakt åt lilla kusinen :) Han är 1.5 år och superhärlig och mina barn älskar när han är här. Så han var här ett par timmar och lekte med oss. Han var mest intresserad av att sitta i sandlådan och leka med traktorerna så det var ingen match ;)


Nu måste jag lägga mig en stund och ta det lugnt. Det är svårt för det är fint väder och jag vill så mycket men om jag inte lyssnar på kroppen så blir det jätte jobbigt i kväll.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 10 augusti 2012 01:09

Hur kan det vara rättvist att en människa ska få så mycket skit? Hur mycket ska jag behöva ta? Jag förstår inte alls vad jag har gjort för ont här i världen. Just nu känns allting så orättvist. Jag vet andra som glider igenom livet på ett bananskal hur lätt som helst.
Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, sett mina barn misshandlas, levat gömd, förlorat min son och när jag trodde att allt börjat ljusna och livet börjar bli härligt så blir jag sjuk! Fibromyalgin fick jag som ung och då var den hanterbar. Nu är den inte det. Det går inte en dag utan värk och smärta i min kropp. Två veckor efter min älskade dotter föddes fick jag proppar i lungorna och det förstörde hela mitt liv :( det gav mig även struma, Rocasea och kraftigt nedsatta lungor som nu är fulla i ärr. Jag ser inte klok ut och jag är aldrig någonsin helt smärtfri. Struman har gjort att min hals är svullen och ibland fastnar saker i halsen på mig, jag kan inte ha någonting mot halsen längre. Nu utreds om jag även fått fel på sköldskörteln då det verkar som om jag går på lågvarv. Har gått upp massor i vikt och har ingen som helst energi. Finns många symptom :( Mina ögon är sämre så jag kör inte bil längre. Det kan bero på Rocasean, det kan sätta sig i ögonen. Jag har som en hinna framför ögonen, jag kan inte läsa bocker längre, huvudet hänger inte med när jag åker bil så jag kan inte vrida på huvudet utan att bli illamående och ibland flyttar sig vägen. Jätteläskigt!
Nej som sagt! Har jag inte fått nog nu? Vad mer ska jag behöva ta? Jag nästan bara väntar på nästa smäll som gör att jag inte ska orka resa mig upp igen! Men samtidigt så måste jag ju kämpa! Kan inte bara lägga mig ner som ett litet barn och be andra fixa allting åt mig bara för att jag inte orkar. Det allra värsta är att jag ska behöva kämpa för att få vara sjuk och dessutom kämpa för att få kunna bli frisk! Jag vill inte nöja mig med det här
utan jag vill se att läkarna fortsätter tills dom hittar någonting som hjälper mig att bli bättre. Jag vill kunna jobba igen, ha mitt liv tillbaka men den läkare jag har nu tycker det räcker med medicin och sjukskrivning! Varför då? Ska det vara så här? Sen då? Nej skärpning alla läkare! Jag vill att ni oxå ska kämpa för jag orkar inte ensam!
Nu blev det mycket elände här. Det var inte meningen men jag blir så ledsen och arg när jag har så här ont så det bara rann ur mig och nu känns det faktiskt lite bättre ;)
Men som sagt, livet är faktiskt orättvist!
Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards