Alla inlägg under augusti 2012

Av Catarina - 6 augusti 2012 11:29

Tredje dagen nu med huvudvärk eller migrän som dom säger. Inte nog med smärtan i lungorna eller den förbaskade ledvärken nu ska huvudet göra ont oxå. Jag vill vara med mina barn och göra saker ist för att ligga här!
Jag som tog en veckas sommarlov extra till dom.
Sånt är livet och jag får väl göra det bästa av det. Skönt att kunna bli arg ibland och ventilera känslorna lite och så orkar jag ett tag till :) Egentligen är det bara att skratta åt eländet :) Snacka om att få maximal otur!
Jaja ha en underbar dag så ska jag försöka fixa bort min huvudvärk från helvete ;) Kram

Av Catarina - 6 augusti 2012 00:36

Jag vill inte vara med mera....släpp mig. Låt mig vara! Jag vill inte se dig mer din förbannade smärta! Försvinn från min kropp.
Jag har fått nog och just nu skulle döden kännas skön. Är det så här jag ska ha det? Vad har jag gjort som förtjänar denna ohyggliga smärta? Min kropp rivs sönder och det känns som om jag aldrig mer kommer kunna att bli hel! Jag vill bara sova! En natt är vad jag begär just nu, kommer inte ens ihåg när jag sov en hel natt sist.
Hade jag inte haft mina underbara barn så hade jag gett upp för länge sen. Varför hålla på att kämpa dag in och dag ut när det aldrig kommer att bli bättre? Snarare sämre! Jag är så trött på livet och jag är så trött på att vara stark och hela tiden le och försäkra alla om att det är bra. Det är inte bra! Blir inte bra! Det gör så förbaskat ont och jag orkar inte ens vara ledsen. Jag är arg! Ge mig mitt liv tillbaka. Jag förtjänar det! Det här förtjänar ingen levande själ. Smärtan äter upp mig och ångesten när andningen är så tung att jag får kämpa för varje andetag. Jag kan inte ens prata. Det är för jobbigt!
Det här är mitt liv och jag vill inte ha det!

Av Catarina - 5 augusti 2012 00:15

Jag bär på en tomhet

det är inom mig

det kommer att ta många år 

att fylla.

Jag bär på en saknad

det är inom mig

en saknad efter något som var mitt.

Jag bär på hat och avsky

mot mig själv

det finns inom mig

allt är mitt fel och går

aldrig att ändra på.

Jag bär på total hjälplöshet

det är inom mig

kunde inget göra

nu är det försent.

Jag bär allt inom mig

och kommer aldrig att

visa mitt verkliga jag.

Jag bar på ett barn

det var inom mig

och allt är mitt fel att

tomheten tog överhand.

 

 

Det är inte tillåtet att kopiera och sprida mina texter!

Skriven på 90-talet av mig

Av Catarina - 4 augusti 2012 23:13

I morse kom mamma hit och så åkte vi allihop mot Sysslebäck :) Pappa står och säljer på marknaden där och vi har som tradition att åka dit varje år och gå en runda och titta och sen äta god mat på spader två. Dom gör underbar mat och idag tog vi pepparbiff och den var alldeles perfekt! Maten kostar lite mer där men det är det värt när den är så god :)


På hemresan blev jag så illamående och det var tortyr att åka den slingriga skogsvägen men allt gick bra.
När vi kom hem kom brorsan med fru och en vän hit och lagade hemgjord pizza till oss allihopa. Jättegott var det och så kul att träffas allihopa. Synd att jag inte var så hungrig. Syrran hade inte tid att komma hit då hon packar för semester i morgon. Hon hade tydligen resfeber, 41grader ;)
Så i morgon kommer hon hit med hennes degusar som vi ska ta hand om när dom är borta. Barnen tycker det är jättekul.
I morgon blir det sovmorgon då jag knappt sovit på två nätter nu!


Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 3 augusti 2012 23:50

Nu sover alla och jag sitter här ensam och det är så tyst och tomt. Jag saknar faktiskt allt liv och rörelse som varit även om det kan vara lite jobbigt när jag inte mår så bra. Iallafall har mitt ansikte blivit lite bättre! Jätteskönt att det inte gör lika ont längre och att det inte ser lika illa ut. Folk stirrar ibland och det är inte speciellt kul. 

 

Mina älskade barn har varit så goa i kväll. Vi tog lite mys och tittade på filmen stora maskiner som Gabriek köpte i borlänge innan vi åkte hem. 

 

Tänk om jag kunde vinna lite pengar! Då skulle jag betala huset och sen sätta undan till mina barn och sen skulle jag och mina vänner åka och shoppa :) allt sånt som jag inte har råd att köpa annars.  Kläder i massor och pyssel och sådant småkrafs som är kul men inte nödvändigt ;)

Det skulle räcka med en miljon typ ;) vill inte ha för mycket pengar för jag skulle aldrig vilja bli som många rika är!  Uppblåsta och snåla :) Mitt största problem skulle nog vara att jag skulle vilja hjälpa alla mina vänner, dom flesta jag känner har dåligt med pengar och jag skulle ha jätteproblem var jag skulle dra gränsen, vem ger man till och ska då nån inte få? nej det skulle bli ett dilemma! Kanske lika bra att vara fattig men lycklig ;)

 

Nä ett bad nu och sen sängen för mamma dyker upp här runt nio i morgon bitti :)

 

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 3 augusti 2012 18:25

Sitter i bilen på väg hem nu. Blir trist att lämna Tuija med familj men oxå lite skönt att komma hem till mitt :)
Barnen har varit enastående duktiga och jag är så stolt över alla fyra :)
Inga bråk eller surigheter mot varandra fast vi varit tillsammans i nästan två veckor.


Vi är nog hemma vid åtta i kväll så tidig säng blir det nog inte. Vi ska ju upp tidigt och iväg till Sysslebäck i morgon fm :)


Jag har blivit tillfrågad om att ta en omplacerings hund! En systerbror till Vilja som är två år.Jag vet inte hur vi ska göra. Jag vill ha en hund innan Vilja går bort men samtidigt är jag sjuk och har inte så mycket ork och min man jobbar så mycket. Och isf måste han kastreras! Jag tänker inte ha tik och hanne tillsammans ;)
Vi får se hur vi gör! lite sugen blir man ju ;)


Nu måste jag titta lite på vägen annars blir jag så illamående då mina ögon inte hänger med riktigt. Det här inlägget tog tid då jag måste titta upp hela tiden.


Ta hand om er! Kram


köpte en present till Tuija på kupolen innan vi åkte :) hon får den nästa gång vi träffas!

Av Catarina - 2 augusti 2012 22:46

Idag åkte vi till Falun på Sportys Lekland :)
Barnen älskar att vara där och mammorna oxå då vi kan få sitta och ta en kaffe medans barnen springer och leker :) Helt perfekt!
Vi var där ca fyra timmar och emellan gick vi på MC Donalds och gav dom lite mat.
Innan vi skulle åka hem så var jag och Tuija med och lekte lite :) vi sköt bollar och åkte rutchkanor med barnen. Jag klättrade upp och åkte två gånger och blev alldeles anfådd och fick så fruktansvärt tungt att andas och smärta i höger lunga :( Det hjälpte inte att luften var kvav inne där och sen även ute. Det är inte kul alls och när vi kom hem skulle alla duscha eftersom dom varit så svettiga och sen var det kvällsfika och sängen. Dom grät av trötthet och Gabriel var jätteledsen då jag inte klarade av att läsa en saga för honom. Det är trist!
Jag och Tuija kollar nu på Hells kitchen och äter lite popcorn, nötter och lite lakrits och det har blivit lite bättre med andningen. Jag får ha sovrums fönstret öppet i natt. Idag hade jag önskat att jag hade haft vid behovs medicin !


Ringde mamma och frågade hur hon skulle göra på lördag. Varje år åker vi till Sysslebäcks marknad och hälsar på pappa som står där och säljer. Det är våran tradition men i år tänkte jag om mamma skulle åka med brorsan men hon ville att vi skulle vara med så tyvärr måste vi åka hem i morgon :( Jag ringde min man och berättade och han blev jätteglad men jag hade kunnat stanna några dagar till. Jag trivs jättebra tillsammans med Tuija och hon är världens underbaraste människa!
Sista kvällen...


Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 1 augusti 2012 13:02

Vi var ju på kupolen igår kväll och handlade. Vi hade bara tre barn med oss för att Casper hade fotbollsträning. Men mina avskyr att gå i affärer, speciellt Gabriel så han började direkt när vi kom innanför dörrarna med att tjata. Casandra var sur då hon inte fick det hon pekade på och Clara var nog så paff att hon inte öppnade munnen ;)
Förutom på apoteket! Då flippade mina kids ur totalt! Skulle ta ut min medicin och då plötsligt sätter dom igång att bråka vems kassar det är och det slutar med att jag river i åt dom och kassörskan frågar lite försynt: lång dag? Mmm många affärer kanske. Lovar mig själv att nästa gång ska jag gå på kupolen själv ;)


Hittade iaf lite roliga saker och några nyttiga :)
Köpte en huvtröja åt mig och pyssel, barnen köpte leksaker och Så köpte jag ett kompis hjärta till Clara och två armband. Hon ska på kalas till sin bästa kompis (grannen) i helgen.
Och lite annat smått och gott :)


Ta hand om varandra! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards