Alla inlägg under augusti 2012

Av Catarina - 31 augusti 2012 20:04

Tyvärr blir det inte mycket till inlägg idag :( Jag är jättedålig idag och jag har inte ens klarat av att vara uppe. På eftermiddagen fick jag även migrän så den här dagen hade jag kunnat slippa!

Jag hoppas att jag vaknar i morgon och mår bättre än vad jag gjort idag.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 30 augusti 2012 22:48

Idag följde jag med Helen till Mora. Hon skulle hämta en sak som hon hade beställt och jag beslutade att jag skulle följa med som sällskap. Det är så kul att få umgås med Helen, hon är en underbar vän.


Anders följde Clara på BVC för en ny vikt och längd eftersom hon hade gått ner sist. Hon har äntligen börjat klättra uppåt! Inga stora förändringar men kurvan pekar lite uppåt iallafall och hon har växt två centimeter. Men fattas annat! Hon får ju både pulver som ger extra kalorier och näringsdrycker. Det var så skönt att kunna släppa den oron nu!
En sak mindre på min lista.


Nu blir det ett varmt bad för min stackars värkande kropp. Det känns som om jag blivit överkörd av en ångvält och lungorna känns som om jag stått och skrikit som en galning hela dagen. Men jag får helt och hållet skylla mig själv idag! Och jag har pratat på tok för mycket!


Ta hand om varandra! Kram


Köpte äntligen The lådan som jag tittat på så länge :) det är inte ofta jag köper saker till mig själv, dom sakerna är lätträknade.

Av Catarina - 29 augusti 2012 20:34

Varför ska det behöva göra så ont? Kan jag inte få vara smärtfri en dag iaf? Jag blir glad om det inte gör så ont så jag grimaserar eller klarar att vara uppe men jag vänjer mig med mer och mer smärta märker jag och det är läskigt! När ska det sluta eller hur ska det sluta? Jag vet att kroppen inte "orkar" ha så ont hur länge som helst och det tar all min energi. Jag orkar ingenting och snart vill jag ingenting mer heller. Så många nätter jag vill ge upp! Men varje morgon när jag vaknar och ser mina älskade barn så förstår jag inte hur jag ens kan tänka så. Men mitt liv är så trist, jag vill göra någonting, känna mig behövd och uppskattad. Jobba och få en normal lön så kanske vi inte behövde vända på varenda krona och jag skulle få komma ut och träffa folk och kunna ge andra människor något från mig själv. Ser liksom ingen framtid längre, alla läkare är också pessimistiska och säger att det kommer bara att bli värre och värre ju fler infektioner och inflammationer jag får. Varför inte försöka hitta någonting som kan hjälpa mig istället? Vem vill leva så här? Om jag hade någonting att se fram emot vore allt kanske lite lättare. Vad vet jag!?
Jag kämpar! Varenda dag! Jag försöker hålla humöret uppe, försöker göra normala saker så gott jag kan.
Nu blev det mycket gnäll igen men det är skönt att skriva av sig.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 29 augusti 2012 11:57

Jag har en sån här dag när allt krånglar. Jag skulle titta på reprisen av Masterchef Australien eftersom dom visar det precis när barnen ska sova. Skulle börja klockan tio och precis då försvinner alla kanaler!! Jippi! Det är inte många program jag tittar på så det är ganska typiskt. Jag drog ur, satt i , tog ur programmkort. Jag gjorde allt som ska göras så det var bara att ringa Boxer. Telefonkö sen bortkopplad, ringer igen och hamnar hos nån automatisk röst som talar om att allt ska dras ur osv...precis det jag redan gjort! Blir irriterad och lägger på, ringer igen men väljer ett annat alternativ för att få prata med någon och hamnar i kö igen. Fem i elva får jag äntligen prata med någon och det är Mora masten som låg nere och det skulle vara klart elva! Haha det tog en timme att få reda på det och när jag lägger på så har jag bild igen! Typiskt! Varför inte skriva på nätet så slipper man sitta i telefon och krångla i evigheter och bli irriterad?
Har nu alla andra samtal kvar att ringa :) Och några blanketter att fylla i sen kanske jag kan få vila lite. Sov ca 2 timmar i natt så känner mig som en gammal illaluktande urvriden disktrasa nu.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 28 augusti 2012 23:46

Som jag längtat sen förra tisdagen på det här avsnittet :) Dom är ju inte kloka! Jo Maria är väl den som är mest normal, eller normal blondin ;) hon är så skön när hon pratar först och tänker sen. Jag måste säga att jag tyckte Gunillas blick såg riktigt farlig ut när hon och Isabell tjafsade, jag hade blivit rädd för henne! Och nya fruns beskrivning av dom andra var klockren ;) Tycker bara det är synd att dom förstör programmet med alla bråk och intriger mellan varandra.

Jag har förövrigt legat hela dagen i halvkoma. Halvsover men kan inte vakna eller röra mig för jag är så slut. Nästan hela natten var jag vaken för jag hade så ont i lungorna och så var det enormt tungt att andas så jag fick halvsitta upp. Nu önskar jag att allt kunde försvinna ett tag eller så får jag bli riktigt riktigt dålig, det går inte att bara vara liggande halvdan hela tiden. Jag har ett tvättberg utan dess like och hundhår överallt. Jag trivs inte när det ser ut så här. Jag blir jättestressad. Anders jobbar som en galning så jag vill inte lasta det på honom heller, om det ens skulle hjälpa ;)

I morgon måste jag ta itu med en massa samtal och papper som ska fyllas i så nu hoppas jag att jag får sova några timmar i natt.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 27 augusti 2012 22:01

Jag är ju som sagt en Buzzador. Det innebär ju att jag får hem nya produkter som inte kommit ut på marknaden än för att testa tillsammans med mina vänner och att disskutera dess för och nackdelar. När kampanjen är slut så lämnar jag in en slutrapport om vad vi tyckte och upplevde produkten.

 

Den här gången har jag fått hem produkter från Pantene pro-v och jag har testat och är glatt överaskad! Håret luktade jättegott och det höll i sig länge, det var lättkammat och håret kändes faktiskt nytvättat längre.

Nu har jag buzzat till mina vänner och alla väldigt nyfikna och glada att få vara med och prova. Det kommer att bli spännande att få höra vad dom tycker om schampot.

Flera av mina vänner blev överaskade att det var en stor flaska och inte en provförpackning :)

 

      

 

Ta hand om varandra! Kram

 

 

 

 


Av Catarina - 27 augusti 2012 08:58

Snozade alarmet flera gånger i morse. Har sovit jättedåligt igen. Tredje natten i rad nu och jag blir tokig när jag ligger där på natten och inte kan sova! Det blir värre för att jag försöker för mycket och och ligger och tänker att snart ringer klockan.
Får vila idag och ta igen lite.

Det är så skönt på morgonen nu för Gabriel är så glad och längtar till skolan :) Ingen har retat honom och han längtar verkligen att få komma till skolan och arbeta. Matte är tydligen bäst :) Jag hoppas att det fortsätter hela terminen så.

Clara älskar sitt dagis! Hon tyckte det var jobbigt med semester! Men jag är lite fundersam över att dom får hålla på med deras i pads så gott som dagligen. Visst är det bra att lära sig olika saker men jag tycker inte att det är okej att dom sitter och spelar spel på dom varje dag. Clara håller på att bli spelberoende :( Hon fick ett utbrott här förra veckan för att inte jag ville köpa en sån till henne eller så skulle jag skjussa henne till dagis för där fick hon minsan spela. Jag har alltid begränsat dator, tv, telefon spel för mina barn och det händer inte ofta att det används i det här huset. Jag tycker det är viktigare med lekar tillsammans med andra eller ensam ist för att sitta själv och spela. Och hellre spela vanliga sällskaps spel tillsammans med andra. Jag är rädd att den här underbara fantasin som barnen har försvinner!
Jag skulle önska att det begränsades mer och om jag ser/hör på Clara att det spårar ur så kommer jag att ta upp det på dagis. Hon behöver leken mer pga att hon behöver träna sitt språk så s- ljudet kommer på plats!
Jag kanske har fel?!

Ta hand om varandra! Kram

Kommentera gärna vad du tycker! eller lämna ett avtryck i min gästbok :)

Av Catarina - 26 augusti 2012 22:19

När vi vaknade i morse hällregnade det, hade även regnat på natten och våra nymålade brädor var nästan färglösa...allt jobb åt skogen!
Det som var bra var att jag fick extra tid med barnen :) Johannes och jag spelade kort med varandra och Gabriel och Clara och jag pusslade. Det är sånt man ska göra ute i stugan ;) Det är kvalitets tid!
Mamma bjöd oss på stek innan vi alla skulle åka hem och när vi skulle gå ner till deras stuga så var det stora vatten pölar så jag blev dyngsur i mina gympadojor. Det har kommit förfärligt mycket vatten idag.


När vi kom hem var det iskallt inne så det var bara att göra eld, sätta på en film till barnen och krypa ner under filten. Jag mår bättre idag :) inte bra! Men ok iaf. Alltid något och jag är glad för minsta lilla. Vilja såg ut som en rugguggla i helgen, helt plötsligt tappar hon all underull. det har bara rasat stora tussar av henne under helgen och nu i kväll så borstade jag av henne. Det var lätt ;) Allt bara rasade av. Tio minuter så hade jag en nakenhund ;) hon ser inte klok ut längre. Skulle kunna göra en tröja av allt hår ;)


Ta hand om varandra! Kram



Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards