Alla inlägg under maj 2012

Av Catarina - 5 maj 2012 22:23

alla har nu gått och lagt sig utom jag, Johannes är såklart vaken men inte hemma, han och några kompisar åkte till rättvik på marknaden. Det är tyst och tomt och jag brukar tycka att det är så skönt...men inte i kväll!


Har kämpat hela dagen med tvätt och dammsugning och griniga barn...allt är tusen gånger jobbigare när man är sjuk ( är inne på fjärde dagen nu) och det värsta är att ingen bryr sig, väntade hela dagen på att någon skulle fråga mig om jag behövde hjälp eller gå och lägg dig och vila du så fixar vi det här. Men nej då!

Jaja jag får väl ge igen en annan gång ;)


Jag hjälpte även barnen att byta bur åt hamstrarna, småttingarna fick stora buren och gammeltanten fick ta lilla, det blev jättebra!


Har även börjat fixa i hop lite matdosor tills nästa vecka, båda killarna ska ha med sig när dom åker till hem till sig. Jag lagar sån mat som Lasagne, köttfärssås, kyckling, köttfärslimpa, köttgryta mm, som jag kan gömma grönsaker och rotfrukter i, dom är jättedåliga att äta det och frukt när dom inte är hemma och det är viktigt om dom ska orka med skolan.  Varit dålig att laga matdosemat under veckan när jag är sjuk och då får jag försöka fixa under helgen, men i morgon får dom hjälpa till och laga lite.


Vi hade även lite lördagsmys i kväll och första filmen med barnen blev Savannens hjältar, den var bra tyckte vi allihopa :)

När sen barnen var i säng så satte vi på våran film, The other bride. Den var oxå bra men blev faktiskt besviken, trodde den skulle vara bättre.


Nu ska jag ta lite panodil och nässpray och mina näsdukar och gå och lägga mig och sova jag med, min man skulle jobba i morgon och om jag ska fixa en hel dag med barnen så behöver jag nog all sömn jag kan få :)


Ha en trevlig lördag kväll!

Av Catarina - 4 maj 2012 23:47

Jaha nu är det snart dax för sängen, sitter här och halsen värker och ena stunden frossa och andra rinner kallsvetten   

Lungorna värker och hostar jag rinner tårarna...så ont gör det   Det är tur att det är helg och jag hoppas mannen stannar hemma och inte åker och jobbar. 

Vi har iaf haft fredags mys med lite chips och popcorn, det fanns även lite godis kvar sen påsk (som jag lagt undan) och så tittade vi på Spy kids 4. Gabriel tyckte den var jättebra men jag måste säga att jag gillar ettan bäst, men så är det med nästan alla filmer  

Sen kom Johannes hem en sväng, tror han stannade hela tio minuter innan han åkte till kompisarna.

När småttingarna var nattade    så tittade jag och Anders på I Dont know how she does it, den var bra men skulle vilja att det hade hänt lite mer. Det var en typisk Sarah Jessica Parker film!


Ska nu ladda med nässpray och näsdukar och panodil och krypa till sängen och hoppas John Blund tittar förbi    

Sov gott alla!   


Våra småsmulor...Blomma och Sötis heter dom och är 10 veckor   



 

Av Catarina - 4 maj 2012 15:01

Varför ska det komma en massa snö nu och förstöra våren? Vill inte ha nå mer nu utan sol och värme tack!

Ligger i soffan och tittar på eländet totalt stört förkyld,    jag hade tänkt åka till rättvik i helgen och hälsat på mamma och pappa men det ser inte bra ut just nu. Har fortfarande feber och huvudvärk och lungorna känns som om dom skulle hoppa ur!

Så jag ska väl ligga här och dricka mitt the och hoppas jag blir bättre och snön försvinner illa kvickt   


   

Av Catarina - 4 maj 2012 12:28

Jag blir jätteglad för kommentarer   och skriv gärna några rader i min gästbok!    

Av Catarina - 4 maj 2012 11:53

Det blir spännande med en ny blogg, jag skriver om allt mellan himmel och jord   min familj, mina barn, djuren, min sjukdom,  allt som rör sig i mitt huvud. Jag är sjukskriven så det finns mycket tid att fundera.   I morse när vi vaknade var det massor med snö och det har fortsatt snöa hela dagen, det var tur att vi hann klart med veden i helgen   vi har även satt upp studsmattan och barnen var överlyckliga, nu är det totalt översnöad! Ska försöka lägga ut lite kort sen.

Ha det! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards