Alla inlägg under maj 2012

Av Catarina - 28 maj 2012 12:42

Inga bilder :( Det står error serverfel när jag försöker ladda upp. Jag får ta mig en funderare hur jag ska få det att fungera.


Min sötis tjej, undrar vad som rör sig i hennes huvud :)


 

Av Catarina - 28 maj 2012 12:14

Nu kom alla inlägg med utan krångel...hoppas att det fortsätter!

Nu ska jag prova att ladda upp bilderna, håller tummarna. Det har stått error i flera dagar nu.

Av Catarina - 28 maj 2012 12:04

Söndag eftermiddag bestämde min son att det var dax att städa verandan, vi har haft skrot tipp på båda verandorna efter renoveringen av badrummet i vintras, och förvaring av spån och hö så det såg hemskt ut. Vi började med framsidan, jag kastade ut och Johannes bar bort till släpet och Gabriel packade i sopsäckar, team work! Det är så härligt när det är klart och allt är rent och snyggt och luktar såpa. Min man hade lägligt nog åkt till mora med hans mamma.

När han kom hem så fick han ta baksidan, jag satt och pekade och talade om vart allt skulle. Lite kul faktiskt :) Det blev en hel släpvagn med skot! 

Men nu är det gjort och vi firade med att äta ute för första gången i år!

Jag och Gabriel hann även med att plantera blåbärs plantan som jag hade köpt i Ludvika, var lite orolig att den inte skulle klara sig om den inte kom ner i jorden. Men nu är det oxå gjort. Jag är allldeles slut och öm i kroppen och haft jättejobbigt med andningen och värken  men jag är så stolt över mig själv att jag har klarat av allt det vi har gjort under helgen, den här veckan blir det bara att vila, utom tisdagen då blir det en resa till Falun med Clara igen. Sista hoppas jag!


Ha en bra dag! Kram

Av Catarina - 28 maj 2012 11:51

Söndag morgon, underbara mors dag! Mina härliga barn hade köpt blommor, Från dom stora pojkarna hade jag fått en lyckliga lotta redan på fredagen, det värmer mamma hjärtat när en 16 & 18 åring köper en krukväxt till mor :) Småttingarna hade ritat teckningar och gjort kort och köpt en bukett med rosor.

Fick mysa en liten stund den morgonen iaf, sen var det att ta itu med allt från loppisen. Varför utsätter jag mig för det här varje år? jo har för mycket saker och pengarna går till barnen varje sommar! 

Jag satt nog i tre timmar och sorterade och packade innan allt kunde ställas undan i förådet och garaget. Mycket av barnkläderna och skorna tänker jag skänka bort. Jag är lite kluven eftersom hon inte har behandlat varken mig eller barnen särskilt bra men det är ju inte hennes barns fel! Men det känns inte rätt fast det gör det, nu blev jag lite invecklad men skriver bara så som jag känner. Jag behöver ju inte vara likadan utan kan ju visa att jag bryr mig iaf. 

Har gjort iordning två kartonger med kläder och en kartong med skor och en påse med diverse barnsaker så får dom väl göra som dom vill med det.


Ha en bra dag! kram

Av Catarina - 28 maj 2012 11:37

Jag gör ett nytt försök, den här gången tänker jag göra flera inlägg utifall det försvinner.

På lördagen hade vi loppis här och mamma och pappa och en vän var med här och hela våran parkering var full med saker. Det var ett jättejobb att packa upp och lägga allt i ordning men svårast tycker jag det är att prismärka, vill ju bli av med grejerna och alla sa att jag var på tok för billig, barnkläderna tog jag typ 10:- plagget för även märkes, finaste vinteroveraller och märkes sommarjackor 30:- - 50:- pussel/spel 20:- Nästan oanvända skor 5:- - 30:- en stor byrå 150:- och så vidare. Är det för billigt? Samtidigt är det ju faktiskt en loppis! Iaf gick det bra, vi fick ihop lite extra pengar till semestern. Ska försöka ladda in bilder senare. Vi stod ute i solen från åtta på morgonen till sex på kvällen, ingen skugga och jag drack nog tonvis med vatten. Jag brände mig ordentligt oxå, både armar och ansikte, jag ska ju inte vara i solen egentligen för medicinen jag äter! Ser hemsk ut och ska nog inte visa mig ute på nån vecka :) När vi packade ihop så ställde vi bara in allting i hallen, orkade absolut inte sortera och ställa undan utan tog det på söndagen ist. Poppade poppcorn satte på du är inte klok Madicken och damp ner i soffan...


Kram!

Av Catarina - 28 maj 2012 00:30

Nu hade jag suttit och skrivit ett långt inlägg igen, skrev i över en halvtimme... Det försvann i tomma intet. Det gör mig jättearg!

Nu orkar jag inte försöka igen utan provar i morgon ist. Hittar jag inte felet snart så är det lika bra att sluta blogga :(

Ofta när jag skriver så här efter så då brukar det minsan fungera... grrrr


Av Catarina - 25 maj 2012 23:52

 Provar en gång till! men det här är absolut sista gången!! Har nu packat i två dagar, letat, tvättat. Men har fått ihop väldigt mycket saker. Barnkläder, skor, barnsaker, leksaker, skridskor, porslin, möbler bla. Byn ordnar en loppis varje år och den som vill anmäler sig och så blir man med på en karta som folk sen får åka till affären och hämta, då står alla gårdar som har loppis så ingen behöver åka runt och leta!

Mamma och Pappa kommer oxå och ska sälja, lika en kompis till mig så min gård blir full och det kommer att bli jätte roligt!


Det har även varit extremt varm här i flera dagar så det har varit väldigt jobbigt med andningen och tungt så nu när jag klarat av det här

fast smärtan och andningen så känner jag mig som superwoman ;)


Barnen har badat i poolen och sprungit i vattenspridaren och är jätteglada för att sommaren äntligen kommit!

På eftermiddagen skulle Clara på fotbollsträning (knatteträning) Gabriel följde oxå med men skulle inte vara med utan titta på, men Clara var så blyg och vågade inte så då följde han med henne på planen och var med han oxå! Det var jättekul att se. Han har så dåligt självförtroende och killarna i hans klass retar honom för att han är liten och inte lika tuff och hård som dom är och dom har spelat i många år, nu var inte dom där och då vågade han och tyckte det var jättekul! Clara var jätteduktig, jag blev paff för hon har aldrig visat eller sagt att hon velat spela förut och aldrig rört bollen hemma här. Hon hade riktigt bollsinne ;)


Sov så gott! Kram



         



Av Catarina - 25 maj 2012 23:49

Sommarbarn


 

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards