Alla inlägg under maj 2012

Av Catarina - 15 maj 2012 20:43

Tredje bilden är Baileys (Viljas dotter) Kiwi (Viljas systerdotter) och Vilja


       

Av Catarina - 15 maj 2012 19:51

Helt slut, ligger i soffan och orkar knappt skriva. Jag vaknade 6.15 och 8.30 var det utvecklingssamtal på dagis. Det gick bra!

Efter det hem för att äta frukost och sen hem till mor & far och där har jag varit hela dagen och hjälp pappa lada upp veden. Inte kul och inte skönt men ändå kul att göra något tillsammans med pappa.

På eftermiddagen var det bara att äta middag barnen duscha och sen bolibompa. Hela dagen har gått i ett och nu blir det soffläge och hoppas min kropp håller ihop för i morgon ska jag vara på falu lasarett med Clara  kl 11.00


Det enda jag känner för just nu är att dra ner alla persienner, låsa dörrarna och krypa under täcket och gömma mig en vecka...vill inte alls ut och träffa folk och vara trevlig och glad! är jag inte det frågar folk och jag svarar och då ska det beklagas och sen vet dom inte vad dom ska säga, så bäst att vara glad och tyst! Trist men sant.


Ha en mysig kväll! Kram

Av Catarina - 14 maj 2012 19:55

Jag kom iväg på provtagningen i morse, tre rör, vikt och blodsocker tog dom. Blodsockret var bra men inte vikten!!! Herregud, vad jag har gått upp, på bara några månader! Dom säger att det kan bero på sköldkörteln, om det inte, vet jag inte vad jag gör! För ett par månader sen började jag skriva upp alla kalorier jag åt på en dag för att se om jag åt för mycket när jag ligger så mycket, men det stämmer inte det heller. Jag äter ungefär 900-1200 kcal/dag. Jag hoppas nästan att det är fel på sköldkörteln för då får jag medicin och kommer gå ner i vikt och må mycket mycket bättre än vad jag gör idag, men samtidigt vill jag ju inte ha en till sjukdom som inte kommer försvinna och tvingas äta mera mediciner. Det är på två vis!


Kom hem vid tio och gjorde Clara färdig för dagis och när hon hade åkt så hann jag vila några timmar till min syster kom förbi. Det blev lite fika och så fick vi en stund för oss själva att prata, är barnen med så är det lite svårt ;)


Jag bjöd såklart in syster och hennes dotter Indra på middag, det är så tomt och tråkigt när Anders jobbar kväll och stora killarna är borta. Jag hade tinat kyckling filer, trodde jag iaf! 

När jag öppnade påsen blev jag full i skratt, sen bedrövad och sist arg! Det var kycklingklubbor i...hur i hela friden har jag kunnat missa det? Helt otroligt hur korkad jag är ibland!

Vi var 6 pers och 3 klubbor...hmmm, det går inte alls ihop så det var bara att ställa sig och försöka karva av allt kött från benen och försöka göra grytbitar. Det var inte lätt och det syns på mina stackars fingrar :) Iallafall så stekte jag bitarna och kryddade men en kyckling krydda, sen stekte jag wok grönsaker och blandade i. Sist kokade jag grädde med en buljontärning i och slog i tillsammans med strimlad soltorkad tomat. Jag kokade ris till och serverade med majs och hårt bröd. Jag visste inte om jag skulle våga smaka på det överhuvudtaget men det blev underbart gott!! Det är verkligen att rekomendera.

Även barnen åt och tycket det var supergott, det är så roligt när jag lyckas och får bjuda när andra blir nöjda. Det är lycka!


Tack älskade syster för sällskapet och för att du vågade äta min mat ;)


Sen när det var bolibompa och barnen skulle få sina näringsdrycker så var dom mätta fortfarande och det var första gången jag fick truga i dom det. Blir så jätteglad varje gång Clara lyckas få i sig sin portion med mat. En portion för henne är ca 1 1/2- 2 dl.


Vid sju var det slut på undertråden och dax för sängen och mamma tiden startade ;)

Nu ska jag ta en kopp te och en riskaka.


Ha det så bra! Kram


Kortet är från pappas kalas och det är första kortet med både mor & far och alla barn på samma kort!


Johannes, Pappa, Mamma, David, Clara & Gabriel


 



Av Catarina - 13 maj 2012 21:46

Min sovmorgon rök...Clara väckte mig tidigt och skulle ha frukost på direkten! Hon brukar annars kunna vara seg på morgonen och kanske äta välling först innan frukost. Men inte idag inte!! Sov kanske några timmar inatt och det tog evigheter innan jag fick upp ögonen. Jag gjorde te till mig och frukost till Clara med ett öga och sen satt jag på Lotta på bråkmakargatan och slumrade en stund till i soffan.


På eftermiddagen åkte vi på kalas, Pappa fyllde år och vi var bjudna på middag.

Mamma hade gjort renstek, potatis, en underbar riktig sås,  rönnbärsgele och såklart en god sallad till. Vi åt så vi nästan sprack allihop! Till efterätt fick vi fruktsallad, men inte nån vanlig utan alla möjliga frukter, även exotiska och så hade hon strött hackade nötter över. Lite vanilj grädde till och jag var i himlen. 

Det var lite jobbigt att behöva dölja hur ont jag hade, ville inte förstöra för alla och vet att dom blir så oroliga och det vill jag inte. Men svårt är det! Även om det är mycket bättre än i natt.


I morgon skulle jag ha varit på provtagning men vet ännu inte hur det blir, måste få tag på någon som kan skjussa mig och det är inte det lättaste. Men även viktigt att få den gjord då dom ska ta nya sköldskörtelprov då dom misstänker att jag har Hypotyreos. Vi får se hur det går.


Nu ska jag jaga busstider tills jag och Clara ska till Falu Lasarett på onsdag. Hon ska till logopeden och äta igen, jag hoppas att hon kan få ut något den här gången så vi slipper åka en gång i veckan, det kostar och tar en hel dag och en massa energi som jag inte har, samtidigt gör jag allt för min dotter! Hon är viktigast!


Ha en mysig kväll...Kram

Av Catarina - 13 maj 2012 00:04

Sitter här, alla sover! Det enda jag vill är att sova...Clara ligger i min säng och sover och jag skulle så gärna vilja lägga mig och snooza på henne. Jag vet att jag får skylla mig själv, jag har hållit igång för mycket! jag ångrar ingenting men det här är tortyr! Denna smärta driver mig till vansinne, Jag har en kniv (känns det som) i sidan, varje gång jag andas vrider någon om flera varv så det går bara att ytandas. eftersom jag inte andas riktigt får jag även ont i bröstet. Som om inte det räckte så har jag även led värken, knäna, handleder, fotlederna är allra värst i kväll. 

Förstår inte varför och kommer aldrig att göra det, men varför jag? varför nu? varför så mycket?

Hade varit bättre om det hade kunnat hända när barnen blivit större...tycker mest synd om dom. Jag kommer vara helt däckad i morgon av sömn brist och smärtan tar all energi som fanns! Det tar enormt mycket energi att ha så ont.

Just nu håller jag tummarna att jag får vara kvar hemma och slipper åka in akut!

Det värsta som kan hända nu är att syresättningen går ner eller att jag får ett andningsuppehåll, men det händer inte så ofta som tur är.

smärtan klarar jag ofta på min medicin men inte om jag inte kan andas riktigt.


Så, skönt att skriva av sig lite och bli av med lite ilska och maktlöshet, nu så ska jag halvsitta här och titta på nåt dåligt pogram och hoppas att det släpper snart...


Sov gott alla! kram

Av Catarina - 12 maj 2012 22:21

Glöm inte att rösta på vilken HUNDRAS du gillar bäst!                                                                                                                                               Omröstningen finns på höger sida...          




































Av Catarina - 12 maj 2012 16:13

Idag har vi pysslat halva dagen, barnen började så fort dom kommit upp ur sängen  

Vi har haft jätteroligt även om det faktiskt kräver en massa tråkigt jobb oxå, såsom att plocka undan och städa emellan varje pyssel.

Men barnen fick i hop mycket fina saker och några presenter, en vän och morfar har fyllt år så det passade bra.

Tillslut var vi tvugna att plocka ihop för det var dax för matlagning, hade ingen inspiration idag att göra nån mat så jag slängde ihop en torskblock med lite dill, tomater och rivet limeskal och citronpeppear. Precis när jag är klar och ska ha på grädde så får jag se att den är slut! Så himla typiskt, jag har alltid gräddde hemma 

Men hade creme fraich, hmm lite rädd att det ska bli äckligt men var ju tvungen att prova! hade i lite och lite vatten och barnen tyckte det var jättegott  ska kanske inte vara så noga utan slänga ihop nåt lite oftare, kul att prova nya saker och testa hur långt jag kan gå  



 

Efter maten tog Anders Gabriel med sig och åkte till sommarstugan, dom ska sova där över natten och kommer hem i morgon igen. Skönt! Nu kan jag bara mysa med Clara i kväll  Johannes och David kommer nog vara hos kompisar eller i nåt garage och skruva med bilar.  Jag frågade Clara om hon ville sova brevid mig i natt på pappas sida och hon svarade: Ja, jag förstår att du inte vill sova själv mamma så det kan jag väl  

Där skulle jag vara snäll eftersom jag vet att hon älskar att sova i våran säng! Jag hade mer än gärna sovit själv och haft en hel säng att breda ut mig i   Gulliga Clara  

Jag tog lite bilder på vårat pyssel!



Barnen fick rita med textil pennor på varsin t-shirt

  

         Sen ritade Gabriel en Gympa påse och Clara ett pennfack...

 



Sen gjorde dom nyckelringar av krympplast, jag ritade av Claras hand som jag sen krympte. Gabriel klädde även en burk med fint papper och byggde en gubbe, Clara vet jag inte riktigt vad hon gjort, nån platta av nåt slag 

 



 

Det var det vi hann idag, hoppas på fult väder i morgon oxå   fast det finns lite att göra ute oxå och så skulle vi ha varit till skogen och samlat lite material till pyssel.


 

Ha en bra dag! Kram           































Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards