Alla inlägg under december 2013

Av Catarina - 3 december 2013 00:26

Det har gått frammåt och jag har inte ont hela tiden, det är så skönt för nu kan jag sova några timmar åt gången. I går kom mamma och pappa upp och lagade mat åt oss :-) det var jättemysigt även om jag inte kunde äta mycket så fick vi umgås.
Vid tre kom Tanten och hämtade Clara så hon skulle få åka på julskyltning och träffa tomten :-) Gabriel fick stanna hemma för han hade haft världens utbrott. Taskigt kanske men uppför man sig illa och vägrar att lyssna så får man inte göra roliga saker.
Jag belönar inte dummheter!

Om 27 dagar fyller min älsta 20 år! Det känns helknäppt och man kan ju undra hur gammal man själv är ;-) Jag trodde inte jag var en dag över 25 men det kan omöjligt stämma :-)

Om det här fortsätter borde jag kunna gå på
öppet hus på torsdag, det är viktigt både för barnen och mig och jag vill gärna se vad dom har gjort under dom här veckorna.
I morgon bitti blir det en utmaning att få dom gå till bussen själva, men i morgon finns inga andra val då farmor inte kunde skjussa dom. Hon har varit suverän då hon kommit tidigt och hjälp till på morgonen och sen skjussat dom till skolan :-) Är väldigt tacksam för det annars hade inte Anders kunnat jobba. Utan vänner och familj skulle det här aldrig fungera, inte utan min man heller <3

I morgon måste jag ringa VC igen, är så trött på det och dom är nog trött på mig med :-)
Men nu har Rosacean bubblat upp ordentligt i ansiktet och jag vågar inte ta medicinen för det förens jag vet om det går ihop med dom nya, ansiktet är alldeles rött, prickigt och torrt som fnöske och som vanligt ser jag inte klok ut :-) fast jag bryr mig inte så mycket längre, det finns värre saker att oroa sig för!

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 1 december 2013 12:10

Jag vann! 

Jag var med och tävlade på Pernilla Wahlgrens blogg om en underbar förvarings spegel från Drömhuset och vann.

Jag är nog fortfarande lite chockad men otroligt glad.

Precis rätt tillfälle, när det kändes som mörkast! Jag kan inte beskriva känslan inom mig, hopp och lycka är väl det närmaste jag kommer. 

Jag är glad och jag är tacksam och den här dagen, hur den än blir ska jag ha ett leende på mina läppar :-)

Tack Pernilla, tack Ann på Drömhuset   

 

20131201-020709.jpg



Pernillas blogg


Kramar

 

Av Catarina - 1 december 2013 02:25

Jag önskar jag kunde skriva något vackert men
det är så mörkt,
både ute och inne.
Jag önskar jag kunde se,
utan att famla fram.
Jag hoppas och tror att det måste finnas
någonting mer,
utan mörker och kyla.
Utanför rullar livet på,
jag står stilla och ser på.
Jag finns men lever inte,
drömmer samma mardröm om igen
utan att sova.
Det enda jag vill, att bara få vara med.

Catarina-13

(Det är inte tillåtet att sprida eller kopiera mina texter)

Av Catarina - 1 december 2013 02:06

Jag gråter inte längre
där jag sitter i mitt fängelse.
Du band mig med munkavel
och dömde mig till livstid.
Jag kommer att sitta inom mig själv
och kämpa för att någongång
kanske bli fri
och kunna leva på nytt.

Catarina-96


(Det är inte tillåtet att kopiera eller sprida mina texter)

Av Catarina - 1 december 2013 02:02

Du samvetslöse,
väntar du på att slita hjärtat ur kroppen på mig,
ta allt jag äger och har.
Du samvetslöse,
väntar du på att suga blodet ur
mina ådror
skära sönder min själ,
ta allt hopp.
Släcka min livsgnista
och göra mig oidentitetsbar
med bara händerna.

Catarina -98

(Det är inte tillåtet att sprida eller kopiera mina texter)

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards