Alla inlägg den 9 december 2013

Av Catarina - 9 december 2013 21:26

Jag lyckades! Maten blev supergod och allaåt som hästar, alla utom Clara då men det är inget ovanligt :-) en liten kycklingbit och sen bara ris med en massa smör i, ursh.
Det känns underbart att ha kunnat göra någonting bra för familjen och Gabriel tackade flera gånger för att jag lagat hans älsklingsrätt <3
Såklart kunde jag inte strunta i badrummet men än så länge är det okej och jag har inte behövt ta någon extra medicin. Det känns som en stor seger och för första gången på väldigt länge är jag riktigt glad och nöjd med mig själv :-)

Läkaren ringde idag och frågade hur det gick och som vanligt hann jag bara öppna munnen. Det går skapligt.... hann jag bara säga, tänkte ta upp andningsproblemen och att smärtan kommer och går och att det är svårt att göra saker.
- Vad bra, då skriver jag ut en större förpackning åt dig så slipper du förnya receptet hela tiden. Ringer om några vecor igen.
Det var hela vårat samtal, han pratar så fort att jag knappt hör vad han säger så jag måste riktigt koncentrera mig.
Fast det kanske är lika bra att han inte vet, jag vill inte höja dosen mer, tycker redan den är väldigt hög och inte tänker jag göra ett nytt medicin byte förens jag står stadigt med båda benen på jorden igen!
Det här var en av dom dummaste sakerna jag gjort i mitt liv, en av dom ;-)
Aldrig byta mediciner när man redan är dålig!

Kram

Av Catarina - 9 december 2013 16:14

Wow vilken natt! När Anders klocka ringde 03.30 hade jag fortfarande inte somnat och det blev ännu värre när han åkte så halv fem var sista gången jag tittade på klockan och halv sex var jag vaken igen.
Så hela dagen har varit knäpp och jag är så trött och huvudet bultar som tokig. Som tur var fixade barnen så kaninen och hunden fick mat, jag gjorde i ordning åt marsvinen ställde på byrån och glömde bort!
Glömde fylla i lucia lapparna och skicka med barnen, Gabriels loggbok ligger kvar på köksbordet, hällde medel i toan och sen somnade jag.
Anders hittade maten till svinen när han kom hem och jag skäms, Gabriels fröken smsade och jag skäms även om jag inte gjort det med flit :-(
I natt vill jag sova, en hel natt utan smärtor vore så underbart.
Nu måste jag ladda till lucia, en massa folk på liten plats = ingen luft. Jobbigt men ingenting kan få mig att missa det :-)
Missade Claras förut och även om jag låg på IVA så känns det än! Clara var jätteledsen och jag med, sånt missar man inte.
Snart ska jag laga mat för första gången på många veckor :-)
Jag ska överaska min man med en thaigryta, det var jättelängesen jag gjorde det och han är verkligen värd det. Han jobbar, fixar allt hemma och dessutom börjar han bli förkyld. Alla vet hur det är när en karl är förkyld ;-)

Kram

Av Catarina - 9 december 2013 02:22

Kan inte sova! Ligger och vrider mig i sängen och blir alltmer irriterad. Jag är sååå trött, snälla låt mig sova.
Hela helgen har varit jobbig fast det är mitt fel!
I lördags skulle Anders ner och handla och köpa nya vinterskor till Gabriel och jag tyckte att jag var okej så jag skulle följa med. Det gick också över förväntan bra, så efter några timmar var vi hemma och Tanten kom och hämtade barnen för dom skulle få baka pepparkakor :-)
Efter en stund fick jag världens käftsmäll och jag fick verkligen ångra vad jag hade gjort. Smärtan åt upp mig!
Det höll i sig i flera timmar och inte ens extra medicinen hjälpte speciellt bra.
Idag var vi bjudna hem till mamma och pappa på födelsedagsmiddag på eftermiddagen och jag vilade hela fm och det gick faktiskt bra, jag fick gå ifrån några gånger och lägga mig men är nöjd ändå. Skönt att kunna göra något!
Ett annat problem är att jag inte kan äta, nu kan jag visserligen få i mig mat men den går ist rakt igenom. Jag hoppas att det kommer att rätta till sig själv om ett tag för det blir jobbigt i längden fast om jag ska se det positivt så är det en bra bantningskur ;-) som mer än väl behövs. Om övervikten försvinner så kommer jag antagligen att få lättare att andas!

Det är så kul att se barnen leka i snön, dom älskar verkligen att det kommit och bor ute. Innan så var dom knappt ute alls men nu är dom hellre ute än inne och det är så det ska så Anders har äntligen plockat fram alla bobar, pulkor, madrasser, sparkar och spadar. Dom skottar, plogar med sparkarna eller kör med sina bobar. Lite trist var det att Claras (Davids gamla) bob gått sönder, jag fick en snilleide att det var en bra julklapp men när jag kollat priserna så fick jag en chock! Mellan 700-800 :- för en stiga bob.
Hon behöver även nya skridskor och det är viktigare, just nu åker hon varje dag på fritids med för små skridskor och det funkar inte. Nu är det så kallt att raggisar måste få plats.
Jag och barnen satt och tittade i leksakskataloger och är det nån mer än jag som tycker det är hutlösa priser!?
Har man en fjuttig pension så funkar det inte speciellt bra med 4 ungar. Jag önskar mer än någonsin att jag bara kunde ringa F kassan och säga att jag inte behöver den mer utan att jag kan börja jobba. Det är väldigt tungt att se att mitt liv ska vara så här tills jag är gammal. Jag skulle ju bli förskollärare, ambulans helikopter läkare eller hästuppfödare. Nu är jag ingenting!
Inte ens trevlig, jag känner när jag är ut att jag orkar inte småprata med folk utan bara fokusera på att fixa det vilket säkert kan uppfattas som aningen kyligt och jag hoppas att ingen blir stött.

Klockan ringer om mindre än 4 timmar så nu börjar jag känna lite panik, måste få sova om jag ska orka i morgon, ingenting blir bättre av att jag är trött. Jag hade tänkt försöka städa badrummet lite smått i morgon för att känna efter vad jag klarar.



Det är sånt här som får en att orka fortsätta frammåt när allting känns omöjligt <3


Kram


Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards