Alla inlägg den 6 december 2013

Av Catarina - 6 december 2013 16:55

I morse hoppade barnen ur sängarna och kastade i sig frukosten för att hinna ut innan skolan. Överlyckliga över att det kommit så mycket snö :-)
Anders slutade lite tidigare för att kunna hämta medan det var ljust så han och barnen kunde köra snö, tur grannen har traktor ;-)
Det är mycket mysigare nu när det är vitt ute och lite mer julstämmning!
Vi har då ingen insyn i badrummet nu iallafall :-) halva fönstret är täckt med snö.

Av Catarina - 6 december 2013 01:50

Typiskt nog sov jag bara en timme, när Anders gick upp 03.30 var jag fortfarande vaken men vid fem somnade jag för att sen hoppa upp när klockan ringde vid sex. Det var tungt att fixa barnen och få dom att gå till bussen själva i mörkret men det gick och sen var jag halvdöd och halvsov i soffan hela dagen.
Bestämde mig att gå på öppet hus i skolan och jag fick Tanten att följa mig, utifall att...
Det var jättekul att komma ut även om det blev jobbigt men så himla kul att få se vad kottarna har för sig i skolan. Jag och Tanten började i Claras klass och hon blev såklart jätteblyg ;-) Efter ett tag gick vi upp till Gabriels klass och Anders fick gå till Clara. Gabriel hade gjort ett hus och kopplat in lampor, det fanns olika rum med möbler och han var sååå stolt :-) Nästa vecka får dom ta hem husen så nu måste vi hitta lampor och grejer för det får inte följa med.

Jag blir jätteglad att dom får göra såna här saker istället för att bara läsa om det. Det ärsupernyttigt och roligt.

Tack snälla underbara Tant som följde med mig!

Nu ligger jag här, klockan går och jag hoppas få sova några timmar i natt, smärtan är inte outhärdlig men nog så irriterande att det inte går att somna.

Idag ringde David och berättade att han sålt sin bil och ska köpa en ring! Va??? Mamma - vi ska förlova oss! Öööö har du tänkt igenom det? Har du råd?
Men mamma... Jag köper en lite dyrare ring till Isabelle och en billig till mig själv.
Hahaha gofis <3
Vad ska jag säga? Grattis :-)

Kram



Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards