Alla inlägg under maj 2012

Av Catarina - 9 maj 2012 21:37

Min underbara hund...hon är verkligen speciell och en perfekt familje medlem...


 

Av Catarina - 9 maj 2012 21:30

Det här var i vintras när vi var på skoter utflykt till slogboden och grillade korv, det var jättekul och barnen älskar det!





 


   

Av Catarina - 9 maj 2012 08:14

Jag blir galen på alla tider som ska passas hela tiden, ibland vill jag bara ställa mig och skrika rakt ut: Låt mig vara sjuk!!    Det är hela tiden någonting som ska passas, bokas eller avbokas och nåde dig om du glömmer avboka 24 timmar innan din tid på landstinget. Det blir en väldigt dyr miss, och blir du sjuk under natten eller barnen kräks så finns det ingen hänsyn till det. Jag går till Läkaren för att jag är sjuk och vissa dagar mår jag fruktansvärt dåligt, hur ska jag veta i förväg hur jag kommer att må? Jag törs knappt boka tider längre och jag har dessutom väldigt långt att åka ena sjukhuset är 9 mil bort och det som jag besöker mest ligger 17 mil bort och är jag riktigt dålig så är det inte bara att ge sig iväg!

Men landstinget skyller på att så många avbokade tiderna i sista minuten, dom kanske behövde det och har man barn kan man aldrig veta från dag till dag hur det är, går ju inte alla gånger att bara lämna dom hemma eller släpa med dom.

Så nu känns allt bättre   


I dag var det jättestressigt här på morgonen, jag sov extra länge då jag inte somnade förens halv tre i natt och klockan ringde kvart över sex. Jag pallrade mig upp kvart i sju och förlorade en halvtimme. Men barna var ändå ganska smidiga och när svärmor dök upp för att hämta dom var dom precis klara. Jag tycker inte om att stressa på morgonen utan vill att allt flyter på i lugn takt. Blir det för stressigt så blir vi oxå väldigt ofta osams och det är det värsta som finns att säga hej då arga.


Det blir inget annat än soffläge idag oxå även om det just nu känns lite bättre, det var nog bubbelbadet i går ;) så vila, vila, vila...   


Ha en bra dag! Kram     

Av Catarina - 8 maj 2012 19:54

Besöket för Clara blev inställt idag...sååå glad!   Så nu hoppas jag att jag är bättre tills nästa besök. 

I dag har jag bara vilat och inte gjort ett endaste dugg, tycker att jag har varit jätteduktig.  På fm kom min syster på besök med Erik, det var jättekul för nu var det ett tag sen vi sågs, och det är så skönt att bara sitta och prata lite. 

Barnen i sina sängar och jag ska titta på tv en stund sen ska jag nog ta ett bubbelbad i mitt underbara badkar, kan fortfarande inte fatta att badrummet är klart! men det är så underbart :)




Ha en underbar kväll... Kram 

Av Catarina - 7 maj 2012 22:14

Hej! Får jag presentera dig en vän som som heter Avundsjuk. Du träffar honom, när allting går bra i ditt liv. Hans bror, Skenhelig, är trevlig mot dig när ni träffas men snackar skit om dig bakom din rygg. Deras syster, Patetisk, behöver delar av ditt liv för att kunna leva själv... Varför?  för att du representerar allt, dom inte är. Då kan du kalla på mig, och vem är jag? Jag är leende och jag ska förstöra deras dag! 




     


      ps. Texten är hittad på facebook av Mirka och var så bra så jag var tvungen att låna den!

Av Catarina - 7 maj 2012 21:37

Jag avskyr verkligen det här, även fast jag varit sjuk så många år så var det längesen jag var så däckad som nu. Jag har så dåligt samvete för att jag bara ligger här och inte kan hjälpa till eller göra någonting. I morgon kommer det att vara först gången som jag inte är med min dotter till sjukhuset! Det är hemskt jobbigt att inte kunna följa med och det känns nästan som om jag sviker henne även fast hennes pappa följer med. Jag är ju den som brukar fixa allting och jag gillar det.

Sen gillar jag inte att få informationen i andra hand och inte ha chansen att ställa frågor.


Nej nu måste det här gå över, nu får det vara nog! Jag har så mycket som ska göras och som jag inte vill skuta upp, min sons boende som vi har sagt upp ska städas ur i slutet på den här veckan för han ska ha praktik på hemmaplan dom sista veckorna. 

Vi måste plantera ut fröna och växterna som jag köpte förra veckan, men för att det ska kunna hända så måste nog snön gå bort först...


Gabriel och Clara har varit så duktiga idag och mamma hjärtat sväller över av stolthet och glädje. När dom kom hem på eftermiddagen så körde dom in fullt med ved in till pannrummet med deras skrinda, snacka om samarbete. När Gabriel gjorde läxan så plockade Clara ur diskmaskinen. Det är underbart att se att dom hjälper till när mamma är sjuk, det kommer jag fortsätta uppmuntra även sen utöver det dom måste göra, som att skölja av sin tallrik och ställa in i diskmaskinen, städa rummet, dammsuga. Dom tycker ju om att hjälpa till men oftast glömmer jag be dom och gör allt själv för att det är lättast!


Just nu hade jag velat byta liv med min bror, han är på resande fot med jobbet och har varit i Mexico city i en vecka och nu är han i New Orleans! Det hade varit jättekul att få se och uppleva dom ställena. Vet inte riktigt hur mycket fritid han har eller om dom jobbar konstant.


Nu ska jag försöka sova en liten blund, ska gå upp vid fem-halv sex i morgon bitti och hjälpa mannen att komma iväg med barnen, en ska på fritids/skola och sen drar han och Clara till Falun.

Ha det bra! Kram


Av Catarina - 6 maj 2012 22:37

Nu ska jag ta ett skumbad och sen raka spåret i säng och hålla tummarna för att jag är på benen i morgon!

Godnatt på er, Kram

Av Catarina - 6 maj 2012 13:44

Idag mår jag verkligen dåligt, fick sova på soffan i natt så jag inte skulle störa Anders. Det var längesen jag var så här dålig (Förkyld). Det hjälper ju inte till att mina lungor redan är nersatta och smärtan jag har, nu är det riktigt illa och jag börjar få jobbigare med andningen och det gör riktigt ont varje andetag jag tar. Det är lite otäckt när jag inte får riktigt med luft men samtidigt är jag van, det som skrämmer mig mest är om jag får andningsuppehåll, det är riktigt skrämmande eller att syresättningen går ner så långt att jag måste in och få syrgas. Och det bara för en dum förkylning!

Jag hade planerat så mycket med barnen i helgen och här ligger jag på soffan.

Vill bli frisk nu! 

Ha det bra!

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards