Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Borde vara tacksam

Av Catarina - 23 maj 2012 10:06

Jag sitter här och tankarna far runt i huvudet, jag är trött och min kropp alldeles orkeslös. Jag önskar mitt liv vore annorlunda, jag kan inte ens gå ut i solen för medicinen jag äter. Så då får jag sitta här och det är hemskt att inte klara av att göra någonting, bara sitta/ligga är det så mitt liv ska vara? Jag vill ha tillbaka mitt gamla liv! Jag önskar jag kunde komma tillbaka till mitt underbara jobb på förskolan, kunna göra allting en normal person gör. Inte bara sitta här och inte göra nåt! Det är fruktansvärt orättvist!!!

Samtidigt skäms jag för mitt gnäll då det finns dom som har det mycket mycket sämre än jag, vad har jag att gnälla om? Jag borde vara tacksam istället för det som jag har, mina underbara barn, mitt liv! Jag har varit en hårsmån från döden tre gånger under mitt liv så jag borde faktiskt vara väldigt tacksam!! Varför är det då så svårt att se det så?                                                                                                                                                                                                                                                                                       Ha en bra dag! Kram




 
 
verkarlurt

verkarlurt

26 maj 2012 08:50

Tja.

Förstår dig att du måste ha ett rent helvete med din värk och att du inte kan göra allt du skulle vilja göra, och att du känner att barnen blir lidande.
Jag känner ju likadant i min sjukdom, men tack och lov har jag inte lika jobbigt/svårt som du har det.
Och att du ska skämmas för att "gnälla" är bara dumt och onödigt, det är ju ett sätt för oss att få ur oss vår frustration.
Och jag tvivlar inte på att du är tacksam för allt du har och att du ändå lever, men att du ska se det själv (alltså att du faktiskt gör det) är inte det lättaste när man lever i ständig värk som påminner dig om hur ditt liv faktiskt ser ut och hur det har sett ut.
Kämpa vidare tjejen, jag tycker du gör det bra iaf!!
/Robban

http://verkarlurt.bloggplatsen.se

Catarina

27 maj 2012 23:33

Tack så jättemycket! Du har så rätt, tyvärr så tycker jag inte om att "klaga" och det är min stora brist ibland. Och det svåraste för mig är att min lilla goa tjej aldrig haft en frisk mamma, det gör ont! och det gör att när jag mår som sämst tycker jag att livet är orättvist och då mår jag dåligt för det. Knäppt va?

 
verkarlurt

verkarlurt

28 maj 2012 23:49

Så lite så :D
Och jag tycker inte det är knäppt att du känner så, tycker det låter helt normalt. Barnen är det käraste vi har, och vi är så rädda att de inte ska få allt de som dom behöver. Jag försöker att tänka som så att även om jag är en sjuk pappa, så är jag en pappa som alltid finns där i vått och torrt för mina barn. De ska aldrig behöva fundera på om jag älskar dem eller inte....

Men visst kan livet kännas bra orättvist ibland...men vi får försöka se vad vi HAR och inte vad vi har förlorat, gått miste om osv.

Nu ska jag soooova....och på onsdag ska jag börja träna igen. FAAAN VA SKÖNT...kortisonet har gjort att jag gått upp alla 7kg igen...grrr :D

Sov gott!!

http://verkarlurt.bloggplatsen.se

Catarina

29 maj 2012 00:55

du har så rätt! och jag brukar vara förnuftig, men i perioder så halkar jag ner och tänker inte alls verkar det som.
du är inte ensam om viktuppgången. jag har gått upp mer än när jag väntade barn och ingen vet varför. det är läskigt! sov gott och träna gärna lite åt mig oxå ;) sov gott!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards