Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

En lång dag...

Av Catarina - 16 maj 2012 22:39

En lång dag blev det... speciellt som sonen vaknade klockan fem i morse och väckte oss för att han var arg för det inte var bolibompa på teven. Jippi sa vi då. Min klocka ringer alltid 6-6.15 beroende hur trött jag är.   




Det gick bra för Clara i Falun, hon fick spela spel och varje gång hon tog ett kort fick hon välja mellan knäckebröd och salt kex att äta, nästa spel var roligt. Det var olika färger i spelet och då fick hon välja olika frukter beroende vad tärningen visade. Det var hallon, amerikanska blåbär (inte alls goda), äpple och päron. Även det gick bra och hon smakade på allt och inge kräk eller kväljning. Sen skulle hon blåsa såpbubblor och det var jättekul så när vi åkte hem så köpte hon det i leksaksaffären. Vi hade lovat att åka förbi i mora på hemväg eftersom hon ville köpa något för sin veckopeng. Det hon vägrade det var det som var viktigast! så typiskt... Hon skulle bita på två gummigrejer, en lite hårdare och en mjuk med tuggtänderna. Jag vet inte riktigt vad hon (logopeden) ser på den övningen men det ingår väl i undersökningen. Det är bara trist för det betyder ännu fler resor. Men är samtidigt glad att hon inte tvingar eller trugar henne utan låter henne vara och tar det i hennes takt då hon är jätteblyg, idag var första gången som Clara pratade med logopeden så det är ett framsteg.                                                                                                                                                                                                                               När Clara var och köpte såpbubblorna messade min syster så precis och frågade om vi skulle åka förbi leksaks affären.   Hon hade sett att det var kampanj på pooler där så hon ville att vi skulle köpa en till henne. Det blev en till oss oxå då våran gick sönder förra sommaren, perfekt ! Och endast 149:-                                                                                                                                                                                                                 Båda mina stora killar kom hem idag så nu är huset fullt och hunden nöjd. Det märks att hon är lite fundersam när dom inte är här. David är klar med skolan nu och ska ha praktik dom sista veckorna fram till sommarlovet så nu måste vi till Älvdalen och städa ur hans boende och flytta hem alla saker.

Men inte i morgon...då ska jag faktiskt vila och umgås med barnen, jag och Johannes ska skriva ett CV så han kan skicka i väg lite jobb ansökningar till Norge.                                                                                                                                                                 Nu så ska jag ta min ledbrutna kropp och gå och bada innan jag ska försöka sova, det blir att önska håårt att John blund kommer...                                                                                                                                                                                                            


Sov så gott! Kram


       Poolen som vi köpte på leklust.  


































































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards