Alla inlägg under mars 2013

Av Catarina - 26 mars 2013 21:26

Det har varit underbart vårväder här idag, men även om solen har lyst och det har droppat från taken så har det blåst kallt.
Clara hade med en kompis hem från dagis idag och hon var så lycklig :) Dom lekte superbra tillsammans och Gabriel var också med.
Barnen kastade ut allt från lekstugan och gjorde en riktig vårstädning. Lite väl tidigt än då det är mycket snö kvar än men duktiga var dom.

Claras hamster Blomma har dött, sååå ledsen var hon :( Det är tomt utan hamster men jag vet inte om det blir nån mer, iaf inte just nu. Dom har pratat att dom hellre vill ha marsvin och visst dom är mycket roligare men kräver mera jobb.
Nu har jag två hamstrar i frysboxen! Det känns inte alls bra och önskar våren kommer fort nu så vi kan begrava dom.
Har sagt åt gammelkaninen att det är säkrast för honom att han lever till sommaren ;) han är 8+ år nu och jag vet inte hur gamla dom blir riktigt då det är en blandras men skruttig börjar han bli. Där går gränsen för vad jag vill förvara i frysen!!!

Jag har skickat ett brev till i mina vårdkontakter till min läkare i falun men inte hört nåt! Första skrev jag för 14 dagar sedan och det står där att jag ska få kontakt inom fem dagar. Så himla dåligt! Jag skrev exakt varför jag ville ha kontakt och att det gick bra att både skriva eller ringa mig. Varför är det så svårt?
Tiden bara går och jag mår inte bättre.

Ta hand om varandra! Kram

Sista kortet är från när "tanten" hade Gabriel och dom var till skidstadion i malung och åkte skidor.

Av Catarina - 26 mars 2013 12:36

 

Jag är en Buzzador och får möjlighet att testa nya produkter innan dom kommit ut på marknaden och sen dela mina åsikter i sociala medier.

 

Jag har Buzzat OBHs food sealer och den är verkligen toppen bra! Hur har jag klarat mig utan en sån ;)

Den är enkel att använda, snabb och smidig och tar inte stor plats att förvara. 

Jag har använt den till allt, matrester, sallad, sockerkaka, packat om mat om jag köpt storpack och fryst in.

Alla kök borde ha en sån då man kan minska matsvinnet enormt då maten håller mycket längre. Att marinera kött är perfekt då det tar nån minut istället för flera timmar.

Jag gjorde ett test med ett äpple, några klyftor vaccumpackade jag och några utan och efter en dag var resultatet stort. 

 


När jag har visat vänner och släkt så har vi testat att packa olika saker.

     

Jag fick med vaccumburkar i tre olika storlekar till flytande och mat som kan vara vass, jag testade att packa köttfärssås och det var superenkelt och hållbarheten blev stor skillnad.

 

 

Jag fick också med en gryta från OBH Eco kitchen och den är suverän, tål höga temperaturer och lätt att göra ren och ingenting bränner fast. Den kan jag rekomendera varmt!

 

 

 


Jag kan verkligen rekomendera dom här sakerna, dom har fungerat superbra och är lätt att använda :)

 

Är du intresserad av att bli en Buzzador så lämna gärna en kommentar nedan så kan jag skicka information till dig hur du ska gå till väga!

 

Ha en bra dag! Kram

Av Catarina - 26 mars 2013 12:28

 Jag är en Buzzador och får testa nya produkter innan dom kommit ut på marknaden och sen dela mina åsikter om det i sociala medier.

 

Jag har nu buzzat och testat Bozita Robur mini ett tag och min hund slukar det, fast hon älskar all mat :)

Jag tycker om att det är svensk tillverkat och att det innehåller bra råvaror.

Dom flesta som har fått testa har jag fått positiva reaktioner ifrån men det är svårt att verkligen ge en bedömning på dom provpåsar som delades ut då det inte är mycket i dom.

 

Jag har inte bestämt än om jag kommer att byta foder på min hund än utan vi får se hur tillgängligt det blir och framför allt att det inte kommer att kosta alltför mycket.

 

 

 

 

Av Catarina - 24 mars 2013 22:47

I helgen har jag fått vara själv och vila, ja inte från dom stora pojkarna då men dom är självgående. David kom lördag kväll och åkte i morse med nio bussen till sälen för att jobba. Idag skulle han städa stugor efter turisterna.
Anders tog dom minsta barnen och åkte till stugan och myste med dom :) Dom har verkligen haft underbart väder.

I morse höll jag inte på att ta mig ur sängen, från fem till åtta på morgonen låg jag utan att kunna röra mig. Det var vidrigt och smärtan går inte att beskriva, hela kroppen var låst.
Man känner sig väldigt hjälplös och ensam där man ligger timme efter timme utan att ens kunna röra en fena.
Det var tur att småbarnen inte var hemma då dom brukar bli rädda när jag skriker av smärtan då någon måste dra mig ur sängen.

Jag och Johannes tänkte åka ut till stugan och hälsa på dom bara jag blivit lite bättre så jag kunde röra mig riktigt igen men jag svimmade och slog i både huvudet och vänster handled så då fick jag nog och la mig i soffan.
Trist att ligga där och titta på det underbara vårvädret genom en glasruta bara, men glad att barnen hade det mysigt.

När dom kom hem vid fem hade jag och Johannes gjort Tacos och bjöd dom på och så talade vi om för Clara att hon zkulle gå börja äta gluten igen :) (vete, råg & korn) Hon hoppade och studsade av lycka och började beställa mat för fulla muggar :) en limpmacka med nutella, nudlar, pizza....
Hon åt både tacos, en hel limpmacka och näringsdryck!!! Det är mycket för att vara henne. Jag hoppas verkligen allergi håller på att dra sig tillbaka, det var inte alls omöjligt sa dietisten då hon haft den sen hon var bebis. Håller tummarna! Och håller tummarna att hon nu klarar av att äta det hon vill utan några exem, magont eller tappad matlust.
På dagis ska hon fortfarande äta glutenfritt.
Min duktiga goa Clara <3

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 22 mars 2013 22:58

Idag har det inte hänt så mycket, jag har vilat hela dagen och varit så slut att jag inte kom upp ur soffan på flera timmar. Svimmade två gånger men det gick bra och jag tror inte att det var så länge. Hade riktigt ont i natt så jag somnade vid tre och klockan ringde sex. Undrar hur länge kroppen orkar med all smärta och sömnbrist?

På kvällen har vi såklart haft mys och vi tittade på Bortspolad och barnen fick chips :)
Nu sover barnen gott, Anders har lagt sig, Johannes är och skruvar med bilen och David vet jag inte vad han gör ;) han kommer i morgon.
Så jag sitter vär själv och just nu njuter jag av tystnaden och lugnet! Det är jobbigt med ljud och härj när jag har ont.

Önskar er alla en underbar helg! Kram

sprutade vatten på min underbara ros och det ser ut som silverstänk :)

Av Catarina - 21 mars 2013 20:57

Jag är så fruktansvärt stolt över min son!!!
Johannes ringde när vi var på väg hem från mora och berättade att han klarat båda fys testen för att få bli brandman :) första testet var han ensam av att klara det på första försöket! Så nu är han brandman och kan åka på larm...men vissa saker får han inte göra än förens han gått en kurs om tre veckor.
Han kommer inte att sluta skolan utan han kommer fortsätta och bara vara deltidsbrandman och ha jour. Det blir väl mest kvällar och helger han kan ha det då han måste vara vid brandstationen på fem minuter vid larm. Tur att han bor nära :)
Det enda som är tråkigt är att jag inte kommer att få se honom varje helg :(
Men det är bra att han vill tjäna egna pengar och hjälpa till ekonomiskt.
Min älskade unge <3

Ha en mysig kväll! Kram


Av Catarina - 21 mars 2013 18:09

På väg hem från mora, vi har varit där halva dagen idag, Clara har varit till Logopeden och tränat och vilken skillnad det har blivit :) Hon är så jätteduktig och gjorde sitt allra bästa idag och jag är så stolt över henne.
Vi har även uträttat ärenden när vi ändå var där så nu känns det i kroppen.
Jag sov två timmar i natt för smärtan var så hemsk så jag var tvungen att sova några timmar på fm innan vi åkte, jag är så trött att jag kan somna ståendes nu!

"Tanten" hämtade Gabriel på fritids och på hans önskan så följde hon honom ner till malung så att han fick åka skidor :) bästaste "tanten" är så himla go!
När vi kommer hem är det bara att hoppa i badet så kanske den mesta smärtan kan dämpas så jag kanske får sova några timmar i natt.

Ta hand om varandra! Kram



Av Catarina - 20 mars 2013 10:50

Vaknar idag med en klump i magen, har inte en aning om varför.
Jag är så stressad och mår inte alls bra och har inte en aning om hur jag ska ta mig ur det. Hela tiden känns det som om jag inte är bra nog och jag tvivlar på mig själv, det lilla självförtroende jag haft är i botten och jag känner mig liten och ynklig.

Jag har inte fått nåt svar från Falun än och det är så jobbigt att bara vänta utan att kunna göra något åt saken själv.
Jag vill må bra!
Jag har ingen plan B! Om dom inte vill byta ut medicinen åt mig så har jag slut på ideer och jag vägrar acceptera att ha det så här men utan hjälp är det svårt.

Varje dag är en kamp, jag försöker så gott jag kan!

Ta hand om varandra! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards