Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Catarina - 17 augusti 2012 23:37

Sitter och tittar på djurpolisen på animal planet. Jag blir så arg, ledsen och besviken över hur en del behandlar sina djur. Stora som små!
Varför skaffar dom ens djur när dom inte kan/vill ta hand om dom? Folk har hästar men har inte råd att ge dom mat eller veterinär vård eller ens hovslagare. Hur tänker dom? Varför inte sälja eller lämna dom till djurpolisen direkt? Egoister säger jag! Det är ju enbart för deras egen skull som dom behåller dom.
Eller familjen som flyttade och tog med några hundar men lämnade en tik och fyra valpar ute på gården utan mat och vatten! Så gör inte en frisk människa.Det värsta är att dom oftast kommer undan för dom har så svårt att spåra dom när dom flyttar. Tyvärr!

Annars har dom hårda straff för djurplågeri i Houston. Det verkar behövas och det bästa är att dom kan sätta in djurförbud på en person.

Tycker vi i sverige är för snälla. Ofta får dom som missköter sina djur många chanser och det tar väldigt lång tid innan någon gör någonting. Det är mina erfarenheter, vet inte hur det ser ut på andra ställen.

Djuren har inte en chans! Dom behöver oss och litar på att vi tar hand om dom.

Sov så gott! Kram

Av Catarina - 17 augusti 2012 20:05

Har hjälp David att flytta till Älvdalen idag. En risig men ganska stor etta. Han har fått ganska fint även fast vi tiggt ihop möbler och sånt från olika håll :) Nu har jag en lista med saker som fattas och det var inte lite...en massa saker som vi inte tänkt på. Blir nästa vända då han skulle ha dit akvariumet. Det känns lite sådär att lämna honom ensam ;) Det är svårt att inse hur stora dom blivit!
Gabriel och Clara har haft det jättetråkigt, fanns ju ingenting att göra där han bor. Vid förra stället fanns en jättestor lekpark som dom kunde vara i.
Vägen ner mot Fiskarheden känns exta lång i kväll, kanske kan vara då jag är helt slut efter all packning. Det blev en lång dag!

Gav barnen en varsin tablett ask och det var dumt! Gabriel flippade ur och sitter nu och retar och killar lillasyster så hon skriker i högan sky. Jättejobbigt att lyssna på när man är så trött i huvudet. Världens socker kick fick han.
Stackars Anders som gick upp 03.30 i morse och har kört på hela dagen!

Nu har vi kommit till Lima så nu är det inte långt kvar hem iaf och då är det sängen för småttingarna och soffan och en bra film för dom stackars trötta föräldrarna ;)

Har iaf sovit jättegott i nya sängen :) hade inte alls ont i ryggen när jag vaknade. Är jättenöjd!

Ta hand om varandra! Kram



Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards